Afbouw S2G Minimoa 3,4m

Zit ik te puzzelen, blijkt mijn zender er een speciaal programma te hebben. Dan kan ik tijdens het vliegen ook nog eens finetunen als ik dat wil, kwestie van aan het wieltje draaien. Gaat helemaal goedkomen, bedankt voor de info!

Arjen, (en de rest natuurlijk ook)

Ik heb mij rolroer-up op een schakelaar staat. Onder welke hoek zouden jullie adviseren. heb geen enkel idee wat goed is. (teveel lijkt mij nou ook niet goed)

De spoilers of remkleppen kun je best op de gasstick plaatsen...
Zo kan je gedoseerd deze kleppen bedienen ipv met een schakelaar

De spoilers of remkleppen kun je best op de gasstick plaatsen...
Zo kan je gedoseerd deze kleppen bedienen ipv met een schakelaar

ik ben er juist op tegen aangezien ik ook propellor kisten vlieg , heeft elke functie ongeacht het toestel zijn eigen schakelaar of stick .

gas blijft gas , en remklepschakelaar blijft remklepschakelaar , zodra je remkleppen op gas zet kun je in instinktieve reactie net iets fout doen .
en daarbij zo kun je blind vliegen zonder na te denken wat welke schakelaar ook alweer deed op welke kist .

@douglas , je hoogte roer stand tov je spoilerstand is globaal een procent of 7 down .
probeer dit eerst op hoogte uit ,zodat je dit rustig kunt aanpassen .

ik ben er juist op tegen aangezien ik ook propellor kisten vlieg , heeft elke functie ongeacht het toestel zijn eigen schakelaar of stick .

gas blijft gas , en remklepschakelaar blijft remklepschakelaar , zodra je remkleppen op gas zet kun je in instinktieve reactie net iets fout doen .
en daarbij zo kun je blind vliegen zonder na te denken wat welke schakelaar ook alweer deed op welke kist .

@douglas , je hoogte roer stand tov je spoilerstand is globaal een procent of 7 down .

ik ben voorstander, ik vlieg zowel motorkistjes als zwevers, en mijn remmen gaan open als ik de "gas" dichtzet....
wanneer je gas wegvalt, gaat je kist vertragen, remmen etc.... bij mijn zwevers net het zelfde, doe ik de "gas dicht" dan komen de remmen tevoorschijn, of de butterfly functie enz....

is nog nooit verwarrend geweest voor mij.

.

ikzelf vlieg ook propellerkisten en zou niet weten wat er mis kan gaan met de kleppen op de gasstick te plaatsen? Met de gasstick op volgas zijn de kleppen in en alle andere gasstick-standen hebben ze een remmende werking.
Als je de gasstick op leegloop zet heeft het propellervliegtuig toch ook een afremmende werking

Helder, kan het wel vinden met de achterliggende gedachte schakelaar/stick. Maar hoeveel graden zet ik de ailerons up.

80 % van je normale aileron uitslag . aangezien de opwaartste slag effectiever is met sturen en je zo toch volledige controle over je rolroeren blijft houden met spoilers omhoog

ikzelf vlieg ook propellerkisten en zou niet weten wat er mis kan gaan met de kleppen op de gasstick te plaatsen? Met de gasstick op volgas zijn de kleppen in en alle andere gasstick-standen hebben ze een remmende werking.
Als je de gasstick op leegloop zet heeft het propellervliegtuig toch ook een afremmende werking
aangezien mijn zwevers alle 2 (nog wel )ook electro zijn .
je kunt wel de motor van een zwever op een schakelaar zetten met softstart ,maar dan kom je in de problemen en zit je net te laag voor dat stukje prikkeldraad , geef je gas en ipv de propellor aan gaan je kleppen uit , tsja was dan je gasknuppel ,maar je gasknuppel .

eenheid ,regelmaat ,dat voorkomt problemen .
als jij gewend bent om remkleppenop je gas te zetten,moet je dat doen ,maar iemand die net een koud jaartje vliegt ,moet je dat niet aanraden .

Interessante discussie, wat mij op het volgende idee brengt. Ik merk dat bij jullie de voorkeur geniet om deze stand te kunnen ''regelen''. Mijn FX18 zender heeft de mogelijkheid om een schuif te plaatsen binnen vingerbereik. (links en rechts onder de zender, binnen vingerbereik)

Ik denk dat dat voor mij een goede oplosing is, ipv een schakelaar. Het bereik van de schakelaar kan ik wel ingeregeld krijgen dat ik 2 verschillende standen heb, maar lineair regelen zit er dan niet bij. Dmv de schuifschakelaar kan dit wel, en die bedien ik dan met dezelfde vinger.

De optie om het te regelen met de gasstick geniet niet mijn voorkeur. Het ''voelt'' voor mij niet goed op het op die manier te doen.

eenheid ,regelmaat ,dat voorkomt problemen .

Idd, ook mijn gedachte.

klopt, regelmaat voorkomt problemen ;) maar als je dit al van dag 1 doet, is het de normaalste zaak van de wereld....

maar nu weer on topic?

ja lekker dan.....was ik net overtuigd dat die van mij best wel mooi was. laat jij deze zien! :vamp: Was zeker een grotere?

maar die van arjan vliegt ook zeer strak. en een beeld om uren naar te kijken

Niks mis met de Minimoa van Arjan.
Maar de BIGGS Minimoa was wel heeeeel erg mooi.
Kan ook door het imposante formaat komen
Heb zelf een niet onaardige Reiher.Maar als ik de Reiher hier zie dan loopt met het kwijl uit de mond.Mooooi.Net als zovele andere modellen die ik er vandaag heb gezien

Back