Afbouw S2G Minimoa 3,4m

Net op RCGroups een draadje gevonden over dit model. Zwaartepunt op 115mm zou moeten werken.
En kijk....mijn staart wordt mooier :-)

a1905401-45-minimoa3%20012crop.jpg

Het wordt nog even doorbuffelen om hem zondag af te hebben.
Vandaag de romp wit gespoten. In een schuurtje bij 40 graden, met een spuitbus die ook is opgewarmd tot 40 graden krijg je super!!!mooi spuitwerk. Morgen of donderdag het rood er op.

Vanavond de vleugelservo's aangesloten. Er zitten keurige kartonnen buizen door de vleugel, draden trekken is een eitje.

110628_Minimoa.jpg

Servo's werken dus hup verder met de rolroeren, dekseltjes en stuurstangen.

Morgen bij daglicht nog eens goed kijken maar ik denk dat ik tevreden ben met mijn spuitwerk.

110629_Minimoa004.jpg

Het klopt in ieder geval aardig

HB282_Goeppingen_Goe-3_Minimoa.jpg

110629_Minimoa006.jpg

Terence, volgens mij is dat geen grijns voor Arjan, maar gewoon zijn neutrale gezicht. Tenminste, zijn gezicht staat altijd zo als ik hem zie ;).

Scharniertjes en stickers plakken

De scharniertjes voor het richtingsroer.
Ervaren bouwers vertel ik niks nieuws maar misschien heeft iemand er iets aan. Hoe verlijm je scharniertjes zonder dat je ze daarna niet meer kunt bewegen?

Eerst doe je vet (of boter) aan het kleine deeltje wat moet kunnen bewegen. Aan beide kanten. Goed op letten dat je het vast te lijmen deel niet invet.

110630_Minimoa001.jpg

Ik heb sinds kort een Robart Hinge cutting tool, wat niet meer is dan een setje speciale mesjes waarmee je netjes sleufjes kunt snijden. Werkt prima. In het midden van het sleufje boor ik een gaatje.

110630_Minimoa002.jpg

Nu kun je de scharniertjes inzetten en met een dun tuutje op je CA-flesje in de gaatjes wat lijm spuiten. Ietje morsen is niet direct dodelijk voor je scharniertjes, die zitten immers in het vet.

110630_Minimoa003.jpg

En daarna ben ik aan het plakken gegaan, terwijl de dekseltjes van de vleugelservo's liggen te drogen. die heb ik gespoten deze keer.

110630_Minimoa004.jpg

ipv botor , doe ik in een injectie spuit wat olie . dit laat ik een druppeltje in het scharnier lopen (werking is gelijk met boter.)

het sleuf je laat ik origineel . enkelt na plaatsen van het roer boor ik een klein gaatje door het hout ,1,5mm (en net door het scharnier , hier laat ik zap dun in lopen . scharnier gaat nergens meer heen .gaatje even strijken en klaar evt voor het oog een klein stukje folie er op

tipje van deze kant wat ca betreft ik pak daarvoor altijd een messing pijpje (is per meter te halen ) van 0,8 mm uitwendig . deze stop ik in het opzet tuitje welke je bij zap krijgt . tuitje verstopt is flesje recht op en rustig met een aansteker van eind tot midden warm stoken terwijl je zachtjes in de fles knijpt. tuitje gangbaar is even ademen met het flesje .tot het tuitje is afgekoeld . werkt monster .en je kunt ook bij de moeilijke plekjes .

maar ben benieuwd zondag . en als je het niet haalt net zo goed ,er is altijd nog een volgend weekend .

Laatst bewerkt:
Back