Afbouw verslag GoldWing Extra 260 2.2m DL55

heb net dezelfde met dezelfde motor gekocht bij RC-IMPORT of gonav
vliegt zeer strak en is superlicht, alleen wat te licht vooraan.ik moet zoeen 1OO gr lood bij steken vooraan en ik heb 3 pacs batterijen vooraan tegen de firewall geplaatst

weinig geholpen, alleen de postbode binnengelaten en een krabbel moeten zetten.

Ik was niet eens thuis toen Roeland de doos kwam ophalen. (twas wel een lekkere taart)

Alleen het landingsgestel krijg ik een behoorlijk punthoofd van :evil:!

Dat ding blijft loszitten, het is de bedoeling dat het geklemd wordt tussen die twee dikke platen...
full

Alleen die platen zijn zo dik dat het lastig is om met de bijgeleverde schroeven het landingsgestel te klemmen (ik neem aan dat speling erg vervelend gaat worden met het getril van de motor). Schroeven zitten op een erg lastige plek en dan natuurlijk dol draaien en er vervolgens niet meer uitkrijgen :evil:!!!

Gelukkig kon ik een gat in de romp maken precies op die plek en de schroeven eruit halen... Nu zitten er inbussen in en zit het landingsgestel goed vast en in de gaten in de romp zitten nu de schakelaars :rolleyes:

Ik raad een volgende aan niet de schroeven proberen te gebruiken maar gelijk inbussen! Alstublieft...

Ik bespaar jullie de fotoos van mijn schakelaars. Ik zal snel overgaan naar het eindresultaat en afhankelijk van het weer een filmpje van de maiden aankomend weekend...

Laatst bewerkt door een moderator:
mss een domme vraag maar steken jullie nog een extra luchtfilter op de carb?? zoja met welke reden en klopt dit dat dit scheelt in DB? zoja waar kan je die krijgen?:)
groeten

Landingsgestel lijkt mij een vrij zwakke constructie zo.

Is het niet mogelijk een verbindingsplaat te maken tussen de rechter en linker poot?
Zo zal de sterkte aanmerkelijk toenemen.
Die twee "balkjes" zullen bij een wat harde landing zo uitbreken vrees ik.... :-(

Als het landingsgestel zelf 1 is maakt een verbinding tussen de 2 balkjes niks uit kwa sterkte.

Ik raad een volgende aan niet de schroeven proberen te gebruiken maar gelijk inbussen! Alstublieft...
Mee eens, bij mij gaat alles boven m2 gelijk naar imbus...

Als het landingsgestel zelf 1 is maakt een verbinding tussen de 2 balkjes niks uit kwa sterkte.

Maar dan was de konstructie ook wel anders gedaan.

Hier zitten ook nog aluhoeken geschroeft , gestel is uit 2 delen , anders gaat er geen demper in . :mrgreen:

Landen kunnen is een noodzaak .

Mvg Johan

Maar dan was de konstructie ook wel anders gedaan.

Hier zitten ook nog aluhoeken geschroeft , gestel is uit 2 delen , anders gaat er geen demper in . :mrgreen:

Landen kunnen is een noodzaak .

Mvg Johan

Hij heeft gelijk, het landingsgestel is in twee delen zodat de canister ertussen kan. Het is wel versterkt met aluminiumplaatjes en hoekjes. Maar je kan deze kist niet op de grond kwakken lijkt me...

mss een domme vraag maar steken jullie nog een extra luchtfilter op de carb?? zoja met welke reden en klopt dit dat dit scheelt in DB? zoja waar kan je die krijgen?:)
groeten

Ik zit aan een luchtfilter te denken omdat de binnenkant van de kist als een soort trechter voor de motorinlaat kan fungeren, waardoor als er een schroefje lostrilt deze heel makkelijk in de motor inlaat terecht kan komen...

Of het ook DB's scheelt? weet ik niet, waar te halen weet ik ook niet...

Verschil in db's is te verwaarlozen, maakt nagenoeg niets uit. Losliggende rommel in de romp is wel een betere reden voor een filter....

dan kan je evengoed een stukje nylon kous over het gat bevestigen.

Niet gemeten, maar prima stil in de lucht.

Overigens is een motor natuurlijk maar zo stil als de demper/prop/kist, etc is die hij heeft.

Ik wil deze motor ook op mijn Ziroli Corsair gaan plaatsen maar ik zit een beetje met het lawaai(DB) en weet nog niet hoe ik dit op ga lossen.

Patrick

Ik wil deze motor ook op mijn Ziroli Corsair gaan plaatsen maar ik zit een beetje met het lawaai(DB) en weet nog niet hoe ik dit op ga lossen.

Patrick

Nogmaals; dat heeft niets met de motor zelf te maken, maar met alles eromheen.....

Ik sta ook nog met een project met een DL55 , namelijk een Exteme van Robbe , een 3d vliegerke . Welke canister gebruik je en heb je er al ervaring mee ? Prijs en leverancier ?

Ik sta ook nog met een project met een DL55 , namelijk een Exteme van Robbe , een 3d vliegerke . Welke canister gebruik je en heb je er al ervaring mee ? Prijs en leverancier ?

Ik kan het je niet vertellen! Ik heb hem van iemand van het forum gekocht. Zal even opzoeken of die persoon het weet. De motor heeft al wel in deze combinatie gelopen en dat ging goed... mooie gascurve :mrgreen:

Back