Ik had het al op een andere plek aangekondigd, maar zal er nu een apart draadje voor openen. Afgelopen zaterdag ben ik het nieuwste project gaan halen, wederom een Extra, 316 centimetertjes spanwijdte voor motoren rond de 150cc. Geheel houtbouw met gfk wielkappen, motorkap, en fairings voor het landingsgestel. Motor zal waarschijnlijk een DA150 worden, niet omdat ik van 3W afstap, maar de prijs ligt momenteel erg gunstig, en de ervaringen zijn overwegend positief, dus why not
EDIT: hier ben ik ondertussen op terug gekomen.....
De kist kwam in een kartonnen doos met een sterk houten frame, met rondom platen hout ter bescherming van de spullen binnenin, erg netjes dus.
Hij is ook best compleet; ball-links, aansturingen, roerhevels, etc, het zat er allemaal bij. Het toestel is bespannen met origineel oracover, in eerste instantie had ik daar mijn twijfels over, maar na uitgebreid onderzoek bleek dit echt te kloppen, lekker makkelijk voor het geval je ergens iets moet bijplakken enzo.
Op de ailerons komen 6x Hitec digi 13kg servo's, op de hoogteroeren 4x Hitec digi 13kg servo's en op rudder 2x een JR 8911 digi 29kg servo's aan elkaar gekoppeld. Een
Emcotec DPSI RV LDO zorgt voor de stroomvoorziening met 2s4000Mah lipo's.
Ontvanger wordt een Futaba R5114DPS.
Hier alvast wat foto's;
Tot zover. Er moeten nog een aantal spullen binnenkomen (waaronder de motor) maar kleine klusjes kunnen al wel gedaan worden.
Grt.

De kist kwam in een kartonnen doos met een sterk houten frame, met rondom platen hout ter bescherming van de spullen binnenin, erg netjes dus.
Hij is ook best compleet; ball-links, aansturingen, roerhevels, etc, het zat er allemaal bij. Het toestel is bespannen met origineel oracover, in eerste instantie had ik daar mijn twijfels over, maar na uitgebreid onderzoek bleek dit echt te kloppen, lekker makkelijk voor het geval je ergens iets moet bijplakken enzo.
Op de ailerons komen 6x Hitec digi 13kg servo's, op de hoogteroeren 4x Hitec digi 13kg servo's en op rudder 2x een JR 8911 digi 29kg servo's aan elkaar gekoppeld. Een
Emcotec DPSI RV LDO zorgt voor de stroomvoorziening met 2s4000Mah lipo's.
Ontvanger wordt een Futaba R5114DPS.
Hier alvast wat foto's;
Tot zover. Er moeten nog een aantal spullen binnenkomen (waaronder de motor) maar kleine klusjes kunnen al wel gedaan worden.
Grt.
Laatst bewerkt: