Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

Een aanhanger zal zeker nodig zijn, tenzij je met een bestelwagen rijdt....
De mijne zie ik toch niet met rudder en hoogte gemonteerd in de wagen staan hoor!

Veel succes met de installatie! Ik ben nog steeds heel tevreden van mijn toestel!
Heb ook een massa foto's staan op: AEROPOLIS

groeten,
Steven

Het was wel de reden om een ruime eengezinswoning te nemen en een grote 2e auto, je moet er wat voor over hebben he:D Aanhanger staat wel op de planning nog, zodat er 2 of meer kisten tegelijk mee kunnen, maar in theorie zou de Yak nog in de auto moeten passen:)

Een aanhanger zal zeker nodig zijn, tenzij je met een bestelwagen rijdt....
De mijne zie ik toch niet met rudder en hoogte gemonteerd in de wagen staan hoor!

Nee hoor, gewone stationwagen;) (en die verbruikt al genoeg brandstof, dus een aanhanger zal ik puur voor 1 kist niet aanschaffen als hij ook in de auto past)

Bedankt voor de site, had ik in het verleden ook al eens gezien, maar is nu toch anders als ik zelf ook zo'n kist heb:)

Het zwaartepunt uit de handleiding is een goed uitgangspunt?

Mijn pakket kwam rechtstreeks van SD-model indertijd. Is inderdaad TT geworden ondertussen, en nog steeds hetzelfde toestel en van dezelfde makelij.
Een handleiding heb ik er niet echt bijgekregen. Enkel een simpele download van het internet bekomen.

Zwaartepunt ligt iets achter de vleugbuis bij mij, en is op de limiet. Met een 210 in de neus zal je volgens mij perfect uitkomen voor F3M!

Probeer maar, maar in de wagen zal hij niet passen. Staat het landingsgestel er al op? Deze kist is veel groter dan de spanwijdte laat vermoeden hoor....

Probeer maar, maar in de wagen zal hij niet passen. Staat het landingsgestel er al op? Deze kist is veel groter dan de spanwijdte laat vermoeden hoor....

Die past hoor:) Kan anders morgen wel even een foto maken;) Mijn 3.20 meter Extra's zijn namelijk maar een paar cm korter qua romplengte en die hebben nog zo'n 10/15cm over in de auto. Dus de Yak past ook:D Hij is inderdaad forser, maar de hoogte en de breedte is in mijn auto geen punt:cool: Landingsgestel zit er al onder, zie eerdere foto's.

Ben nog een beetje aan het twijfelen over de uitlaten, de nieuwe Krumscheid 5 kamer dempers vind ik namelijk helemaal niet zo stil, bmb........mjah, weet niet, anders MTW toch maar weer een kans geven:p

Je zegt het zelf al op je website;

When I remove the rudder and the propeller it has a very thight fit in my VW Passat Variant, but it fits!

Aangezien de servo's ieder moment zouden (moeten) binnenkomen, heb ik alvast een servotray gemaakt voor de rudderservo's. De originele gaten gaan uit van 1:4 servo's, dus die zijn veel te groot voor de 7955TG's.

yakupdate_2_.jpg

yakupdate_3_.jpg

yakupdate_4_.jpg

yakupdate_5_.jpg

yakupdate_6_.jpg

Even wat willekeurige servo's erin gepropt;

yakupdate.jpg

Zocht net even een filmpje van deze Yak, kwam dit filmpje tegen......... pfffffffff: [URL="
- Aviation Models 30% yak 54 Crashes[/URL]

Die gast vliegt nog slechter dan ik! :D

Wel mooie kist!

Zat al te wachten op de voorderingen! Go Alex!

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch net even met een andere Hitec servo de complete rudderaansturing voor elkaar gekregen;

yakupdatevrijdag_2_.jpg

yakupdatevrijdag_3_.jpg

Even vergelijken met een 1.40m Yak-54:mrgreen:

yakupdatevrijdag_4_.jpg

yakupdatevrijdag_5_.jpg

yakupdatevrijdag_6_.jpg

yakupdatevrijdag_7_.jpg

yakupdatevrijdag_8_.jpg

yakupdatevrijdag.jpg

lol, als je je hoogteroer opzet kan het waarschijnlijk toch niet meer...

Net even gechecked; met het stabilo erop gaat er ongeveer 10 graden af, blijft er nog ongeveer 60 graden over:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Goed, alles zit op zijn plek:D:cool:

7955yak_2_.jpg

7955yak_3_.jpg

7955yak.jpg

Nu dus nog 1 vleugelhelft en het stabilo voorzien van servo's als ik tijd heb.....

Back