Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

ok. ps: moest het in april vallen laat iets weten zodat we de data van de flyin er kunnen naar schikken.

30 april en 1 mei oftewel vrijdag en zaterdag is het trainings weekend
volgens mij is dat vastgesteld op de x vergadering
dat weekend heb ik een jetmeting in stadskanaal

remke

Ah ok, naja, data komen vast binnenkort wel op de X site:)

Terug naar de Yak nu:cool:

Even een kleine wijziging; op hoogte- en rolroer had ik 5985MG's (13kg) gepland (en al ingebouwd....) Na wat wikken en wegen heb ik toch besloten om alle roeren te voorzien van 7955TG's, ook omdat een aantal mensen die met deze kist vliegen, met de 13kg servo's en 3D uitslagen toch te weinig torque zeggen over te houden. Waarschijnlijk zal het puur voor 3D vliegen (=bijna altijd lage snelheid) prima gaan met die servo's, maar aangezien ik deze kist breder wil gaan inzetten (ook F3M en F3A-X wedstrijden) leek me dat toch niet wijs. In eerste instantie wilde ik het toch gewoon proberen, echter heb ik ook nog servo's nodig voor de 3 meter Edge, daar zijn de 5985's meer dan sterk genoeg voor. Die kunnen dus mooi doorschuiven van de Yak naar de Edge:) Vandaar dat er nu dus weer een partijtje 7955's onderweg zijn naar mij, zodat alle roeren straks voorzien zijn van dezelfde servo's, dus in totaal 13 servo's op de roeren........ (weer een rib uit m'n lijf, maar het zij zo)

Ik verwacht ze volgende week binnen te krijgen, dan bouw ik ze uiteraard direct in en zal gelijk wat foto's maken.
Goede beslissing, hier ga je geen spijt van krijgen.

Die zitten toch niet in je E-Evolution.. heb je alweer met de verkeerde kist staan vliegen.. :P

De 2 ontvangers en servo's zijn binnen, vandaag komen in ieder geval de ontvangers op hun plek, de servo's zal zaterdag worden denk ik.

Een andere update; er heeft zich een interessante optie voorgedaan voor een mooie 3W motor, hierover meer na dit weekend waarschijnlijk. Reden hiervoor is dat ik twijfel of het CG goed komt met de lichte ZDZ, ik wil er immers ook F3M en F3A-X mee gaan vliegen, voor de wedstrijden is een CG wat wat meer naar voren ligt toch erg prettig. Ik zit er dan aan te denken om 2 plaatsen te maken voor mijn accu's, zodat ik naar keuze (3D of figuren) mijn CG kan kiezen.

To be continued.

Zo, beide ontvangers zitten op hun plek, alles werkt, alleen heb ik nog wat moeilijkheden met het programmeren van de ontvangers, zal wel aan mij liggen, maar als iemand ervaring heeft met deze Emcotec Twin, dan hoor ik het graag:)

ontvangers14kann.jpg

ontvangers14kann_2_.jpg

ontvangers14kann_3_.jpg

Anyway, morgen of zaterdag weer 10 servo's monteren......

vergeet geen krimpkous over je stekker naar je accu te doen.;)
Verder ziet het er goed uit.
persoonlijk zou ik geen tywrap om de antenne doen, want die antennes breken vrij snel

Nou, de programmeerproblemen zijn opgelost, bleek een domme fout van mijzelf te zijn:) (stekkertje in verkeerde ingang van de emcotec)

Ook nog even de "ICE" aangesloten, die komt net boven de emcotec te zitten;

iceeeeeee.jpg

iceeeeeee_2_.jpg

Vanavond het solderen van de 7955's:D

Sorry, maar wat is een "ICE"?

Mooie kist trouwens!

Informatiedisplay voor de Emcotec:) (dat ronde plaatje met leds)

En bedankt:)

Stabilo's zijn voorzien van servo's en de boel is afgesteld; (kleuren en scherpte niet altijd even optimaal, maar het is wel duidelijk zo)

staaaabilooz_2_.jpg

staaaabilooz.jpg

staaaabilooz_3_.jpg

staaaabilooz_4_.jpg

Morgen hoop ik nog aan de ailerons toe te komen, maar of dat gaat lukken weet ik niet zeker, ik moet morgen nog een f3a kist in Duitsland ophalen.......

staaaabilooz_3_.jpg

Zou je het echt goed willen doen dan zou je eigenlijk een ringetje onder de inbuskop moeten plaatsten zodat bij wat slijtage van het plastic deel van de kogelkoppeling deze niet van de kogel af kan schieten.

Weet dat het ver is gezocht maar zo zou het wel echt "af" zijn (Standaard 1:1 luchtvaartkennis ;-) ).

Zou je het echt goed willen doen dan zou je eigenlijk een ringetje onder de inbuskop moeten plaatsten zodat bij wat slijtage van het plastic deel van de kogelkoppeling deze niet van de kogel af kan schieten.

Weet dat het ver is gezocht maar zo zou het wel echt "af" zijn (Standaard 1:1 luchtvaartkennis ;-) ).

Mjah, moet wel heel raar lopen wil de ball-link eraf komen, ik heb het nog nooit zien gebeuren:) En dan nog, alles is dubbel of 3 dubbel uitgevoerd, dan vliegen we gewoon vrolijk verder:cool:

Back