Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

Kan het wel een keer testen hoor, is heel simpel, Er komen 2 ontstekingsschakelaars omdat beide ontstekingen individueel gevoed worden en aan/uit geschakeld worden. Gewoon volgas laten draaien met beide ontstekingen aan, en dan 1 uitzetten:) (en iemand de toeren laten meten) Als je het echt correct volgens de wetenschap wilt doen, zou je op beide manieren het top toerental (H-naald) moeten finetunen, maar zover hoef ik even niet te gaan nog:D

Nog wat kleine werkzaamheden verricht;

yaknieuwjaarsdag_2_.jpg

yaknieuwjaarsdag_5_.jpg

yaknieuwjaarsdag_6_.jpg

yaknieuwjaarsdag.jpg

Inloop prop voor de 3W, een 32*14, wordt naderhand een 36*10 (carbon ook)

yaknieuwjaarsdag_3_.jpg

Mijn eerste HS ontvanger zit nu in de 3.16 meter Extra, ik ben heel benieuwd of je in de praktijk iets merkt van dat HS, mocht dat wel zo zijn, dan komen er ook 2 stuks in de Yak;

yaknieuwjaarsdag_4_.jpg

Morgen de hele dag op de deurmat liggen, met wat geluk is de motor er dan:mrgreen:

Hoi Alex, volgens mij werken alleen kanaal 1 t/m 6 in HighSpeed, de rest niet. Ik denk dat je daar dan rekening mee moet houden in je kanaal toewijzing. Ik ben ook benieuwd of je een verschil kan merken.

Volkert

Hoi Alex, volgens mij werken alleen kanaal 1 t/m 6 in HighSpeed, de rest niet. Ik denk dat je daar dan rekening mee moet houden in je kanaal toewijzing. Ik ben ook benieuwd of je een verschil kan merken.

Heej Volkert, dat klopt, ik wijs standaard al alle roeren toe aan kanaal 1 tot en met 6, dus dat ging vanzelf goed:)

Hoi Alex,

Ik heb zelf de Futaba 6008HS ontvangers, maar ik heb deze weer op normaal ingesteld, ik vond het wel erg snel reageren, ik moest meer expo geven, om een beetje de zelfde reactie te verkrijgen, maar voor een top vlieger zal dit systeem wel voordeel hebben denk ik.

Hoi Alex,

Ik heb zelf de Futaba 6008HS ontvangers, maar ik heb deze weer op normaal ingesteld, ik vond het wel erg snel reageren, ik moest meer expo geven, om een beetje de zelfde reactie te verkrijgen, maar voor een top vlieger zal dit systeem wel voordeel hebben denk ik.

Ben benieuwd dan, maar terugzetten kan altijd nog, is 2 sec werk:)

Hmm gek te horen dat het zo een groot verschil (zou) maken...
@Jan; ik zou het dan HS laten staan, het zal even tijd vragen om eraan te wennen maar op lange termijn zal het heus wel voordeel bieden.

Motor is in NL, ben benieuwd of hij dan ook vandaag wordt aangeboden en hoe laat precies, moet nog een paar keer weg ook.....

Iemand werkzaam bij DHL die het tijdstip kan beinvloeden?:mrgreen:

Hij is verzekerd verzonden dus zal waarschijnlijk niet bij de buren gedropt worden, of wel?

As promised:cool:

3W200binnen.jpg

3W200binnen_2_.jpg

3W200binnen_3_.jpg

3W200binnen_4_.jpg

Kortom; inbouwen en vliegen maar:p Moet alleen nog even kijken wat ik met de uitlaatbochten doe; ze zijn van aluminium en zouden met een buigveer in model gebogen moeten worden, ze zijn alleen wel erg aan de korte kant, en zelf aluminium verlengen (solderen, lassen, whatever) heb ik geen spullen voor, dus ik denk dat ik Krumscheid rvs bochtjes bestel om de boel te hardsolderen....

Hehe, ik ook Erik, maar ik ga eerst eens kijken of ik ergens z.s.m. de uitlaatbochten kan scoren:)

Ondertussen de 2e Emcotec ontstekingsschakelaar ook op zijn plek;

weereenupdateje_6_.jpg

weereenupdateje_7_.jpg

Even weer een update mbt de motor; via via hoorde ik dat er ondertussen een update voor deze motor bestond. Dat hield in dat de propellormeenemer vervangen wordt door een stalen exemplaar. Dit is gedaan omdat er een aantal gevallen bekend waren waarbij de meenemer over de krukas is verdraaid. Dit betrof de eerste serie van deze motor, ik heb een van de laatste waarbij de meenemer al gedeeltelijk was aangepast. Waarschijnlijk had het dus sowieso geen problemen opgeleverd bij mijn motor (volgens 3W ook niet) maar bijkomend voordeel is dat de nieuwe hub een stuk groter is, en de 6 propbouten ook verder uit het midden zitten, waardoor de prop zelf ook steviger zit. Al met al dus nogal wat voordelen die mij hebben doen besluiten toch die update maar te laten doen.

Gisteren om die reden maar een ritje naar 3W:mrgreen:

weereenupdateje_2_.jpg

weereenupdateje_3_.jpg

weereenupdateje_4_.jpg

weereenupdateje_5_.jpg

weereenupdateje_8_.jpg

weereenupdateje_9_.jpg

weereenupdateje_10_.jpg

Test-run;

weereenupdateje_11_.jpg

weereenupdateje_12_.jpg

Het plastic gedeelte onder de carburateur (waar de reed valves onder zitten) heb ik ook gelijk laten vervangen door een exemplaar van aluminium)

weereenupdateje_13_.jpg

weereenupdateje_14_.jpg

weereenupdateje.jpg

Ik heb nog een video van de test-run, straks even kijken of die bruikbaar is.

Laatst bewerkt:
Back