Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

Leuk hoor even shoppen bij 3W.
Even alles bekijken daar,moet je wel stevig in je schoenen staan om niets te kopen daar:mrgreen:

Laatst bewerkt:
dit is een beetje een snoepwinkel voor kleine kinderen wat jij daar allemaal hebt alex, vertel mij wat ik moet gaan doen om dat ook allemaal te kunnen betalen en hoe ik mijn vrouw zo gek krijg dat ze dat allemaal goed vind.

gr rene

En weer een en ander gedaan. Ik heb deze week iets minder gedaan dan de bedoeling was, maar dat is niet erg, aangezien de Krumscheid delen om de uitlaatbochten te solderen pas volgende week binnen komen. Bij mijn bezoekje aan 3W vertelden ze mij dat de kant en klare aluminium bochten niet zelf te buigen zijn, dus die hoop heb ik maar laten varen en wordt het toch zelf solderen. Verder ook niet heel erg.

De motor hangt er nu op, verder moet uiteraard nog alles eromheen gebouwd worden.

jakkie3w200.jpg

jakkie3w200_2_.jpg

jakkie3w200_3_.jpg

jakkie3w200_4_.jpg

jakkie3w200_5_.jpg

jakkie3w200_6_.jpg

De ontsteking met accu's e.d. is volledig klaar nu; (let niet op de rommel:mrgreen:)

ontstekingklaarzondagg.jpg

ontstekingklaarzondagg_2_.jpg

ontstekingklaarzondagg_3_.jpg

Wat nog rest;

Uitlaten monteren
Uitlaatbochten solderen
Gasservo plaatsen + gasaansturing
Tank plaatsen
Zwaartepunt bepalen en de besturingsaccu's een plekje geven

Ik hoef me niet te vervelen dus, al is het ook weer niet héél veel werk allemaal.

Met de motor e.d. erop past 'ie natuurlijk nét niet door dat ene bochtje naar buiten toe..
:D

Ziet er (weer) goed uit!

Met de motor e.d. erop past 'ie natuurlijk nét niet door dat ene bochtje naar buiten toe..
:D

Hehe, eerste testrun op het model wordt in de achtertuin, dus daar kom ik snel genoeg achter:p Ik maak me meer zorgen om de auto, maar met wat geluk past het precies, en anders heb ik al een nieuwe auto op het oog, had liever alleen nog wat willen sparen eerst:mrgreen:

Morgen even kijken hoe ik de uitlaten ga monteren, heb maar heel weinig ruimte.....

Hey allexzzz,

tja allereest zal ik maar even zeggen : geweldig:thumbsup:mooi ;) kwijl kwijl.

Zoals je mss al gehoord had heb ik voor een tijdje terug de extra van paul over genomen en daar heb ik ook dat spul voor nodig waar je de bedrading mee bundeld.

hoe heet dat spul , en waar is het te koop (liefst op een rol, dat je niet allemaal van die kleine stukjes "standaartmaten" moet kopen?)

Grtz. wesley

Eej Wesley, bedankt voor het compliment:)

Ik denk dat je bundelspiraal bedoelt?

Bundelspiraal 6mm Zwart

Eigenlijk zou ik een keer moeten gaan zoeken of er een groothandel is die dit verkoopt, maar rct is nog best te betalen.

Eej Wesley, bedankt voor het compliment:)

Ik denk dat je bundelspiraal bedoelt?

Bundelspiraal 6mm Zwart

Eigenlijk zou ik een keer moeten gaan zoeken of er een groothandel is die dit verkoopt, maar rct is nog best te betalen.

ja ja dankjewel, dat is het, dan moet ik dat daar ook maar eens gaan bestellen dan, had eigelijk gehoopt dat het wel bij een gamma of i.d. te verkrijgen was.

thankx

grtz. wesley

ja ja dankjewel, dat is het, dan moet ik dat daar ook maar eens gaan bestellen dan, had eigelijk gehoopt dat het wel bij een gamma of i.d. te verkrijgen was.

thankx

grtz. wesley

je kunt het ook bij DIL electronics kopen in rotterdam maar dat is misschien een beetje te ver rijden voor jou vanuit groesbeek :D
suc6

De tankinstallatie;

tankklaaaaar.jpg

tankklaaaaar_2_.jpg

tankklaaaaar_3_.jpg

tankklaaaaar_4_.jpg

tankklaaaaar_5_.jpg

tankklaaaaar_6_.jpg

tankklaaaaar_7_.jpg

Alleen de vulslang is aangesloten, omdat ik eerst de uitlaten, uitlaatbochten en gasservo (en mogelijk chokeservo) op hun plek wil hebben. Dan kan ik goed de vrije ruimte inschatten en de ontluchting + benzineaanvoer een plekje geven.

De tank is 1500cc, zou genoeg moeten zijn voor ruim 10 minuten.

Volgende stap is de uitlaatophanging, ik hoop er vandaag nog aan toe te komen, anders morgen.

Aan de onderkant van de romp, bij het achterste gedeelte van de tunnel heb je de keuze om de folie weg te snijden (en uiteraard netjes naar binnen te folien) en zodoende veel meer koeling te creeeren voor de uitlaten en motor. Na lang twijfelen heb ik dit toch maar gedaan, omdat ik in het verleden al genoeg problemen heb gehad met doorgesmolten uitlaatophangingen e.d. Enige nadeel was dat er dan blank hout tevoorschijn komt, het gedeelte wat zichtbaar is heb ik dan ook maar gelijk zwart geverfd, is best netjes geworden.

P1119_20-01-10.jpg

Ik ben nu bezig met een ontwerpje van de schotten waar de uitlaten in komen te hangen, hoe ver ik hier vandaag mee kom weet ik nog niet, aangezien ik straks een aantal uur bij Carglass moet gaan wachten terwijl de voorruit van de auto vervangen wordt.....

Back