De volgende stap is uiteraard het pas maken van de cockpit-kap. Veel schuren, passen en meten ... Geen foto's.
Maar wel hieronder het verlijmen met het frame.
Eerst pas-stiften erin gelijmd. 6 stukst 3 links, 3 rechts. later volgen nog een sluitstift voor en achter.
Bruime verpakkings-tape + PVA om evt. verlijmen te voorkomen.
Vervolgens het frame op z'n plaat fixeren. Je ziet tape waarmee het frame op z'n plek wordt gezet, het hout trok toch een tikkie krom (vocht?).
Daarna de rand van het frame voorzien van lijm, en met twee man (man en vrouw!) het raam plaatsen.
Fixeren met tape, en een paar uur wachten
De gebruikte lijm staat er bij. Bijzonder spul. Een variant van secondelijm, behoorlijk dun, maar het loopt maar langzaam.
Die witte lijm droogt prachtig glashelder op.
En hier het resultaat. Perfect passend.
Eerst heb ik nog met een injectie spuitje met een afgeslepen naald de hele binnenrand voorzien van een ril lijm.
Dan zie je meteen als het ergens nog niet goed verlijmd is, teveel lijm het hout in getrokken. Dat loopt mooi vol met witte lijm, en is na een paar uur ook helder.
Nu rest nog een mooie witte rand rondom het frame. Hoe?
- smalle strook witte oracover of zoiets?
- schilderen?
- ...