Afbouwverslag cap 232 spanw. 2,20

Hallo,

Ik heb van een forum lid deze cap 232 overgenomen:

full

Ik zal proberen hier een afbouwverslag van te maken, dit zal alleen wel in stappen gaan omdat ik nog wel moet sparen voor bv. de motor advies over welke motor altijd welkom! het toestel is voor de rest helemaal leeg dus er is nog zat te doen, wel ik in deze kist een smoke pomp ook wi; ik met deze kist gaan trainen voor eventuele wedstrijden!
goed dit zijn eigenlijk een beetje mijn wensen voor deze kist, deze was al grotendeels spuitklaar dus hier zijn we dan ook maar mee begonnen.

full

full

goed dit is het tot zover alle tips en opmerkingen zijn welkom!!! ook ben ik wel nieuwschierig naar het merk en/pf fabrikant van dit model? dit kon de vorige eigenaar mij hellaas ook niet vertellen.

grt robert

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik me niet vergis komt hij oorspronkelijk van bij Richard Knol, via via tot bij marc de Mol en nu bij jou ?

tis deze :

Cap 231

in iedergeval, het grootste voordeel met DEZE kist haal je uit zo licht mogelijk bouwen.

het is niet de beste kist maar wel een goede.

probleem met deze kist is dat je geen uitlaat onder de vleugelbuis krijgt.
een DLE 55 is een goede keuze van motor, haal bij Tony clarck een standaard hydromount systeem en je hebt in combinatie met een goede uitlaat een stille kist.

de uitlaat mag van mij ook met twee pijpjes uit de motorkap komen wel aan de onderkant dan uiteraard! alleen vraag ik mij dan af of ik de smoke installatie dan goed kan toepassen?

grt robert

geen idee, die standaardpotjes maken een hoop herrie die men dan ook zou moeten verbieden. Hier kan/wil ik je geen raad in geven.

smoke is gewoon diesel, petroleum of echte smokefluid in het heetste deel van de uitlaat spuiten, met een regelbare smokepomp regel je de dosering.

idd een serieus gewicht...
een DLe55 is denk ik idd een lichte optie, zeker met het standaard potje...

hydro mount is wel extra gewicht denk ik maar wel een optie. ik heb mijn DL50 star op het motorschot(wel met muffler)

in iedergeval, het grootste voordeel met DEZE kist haal je uit zo licht mogelijk bouwen.

het is niet de beste kist maar wel een goede.

probleem met deze kist is dat je geen uitlaat onder de vleugelbuis krijgt.
een DLE 55 is een goede keuze van motor, haal bij Tony clarck een standaard hydromount systeem en je hebt in combinatie met een goede uitlaat een stille kist.

ik heb net even gekeken en idd is er geen ruimte onder de vleugelbuis maar kan het niet met een stuk flexibele uitlaat slang over de vleugelbuis heen?

verder had Alex mij in een ander topic het advies gegeven om er gewoon 5 kilo servo's in te doen nu ben ik op het web aan het zoeken gegaan naar deze, maar daar ik niet zo'n ster ben in het zoeken op het web heb ik deze ook niet kunnen vinden! een van jullie mischien? ik probeer voor mijzelf even een kostenplaatje te maken om deze vliegend te krijgen.

grt robert

hoi robert ,
je kunt via mrhobby in ridderkerk de 5,5 kilo sevo`s van spektrum kopen .
deze zijn digitaal met metalgear tandwielen en ze kosten 50 euro per 3 op dit moment.
zijn goede servo`s vind ik voor die prijs.
ik dacht trouwens dat je een geintje maakte met dat roze maar ik zie nu de foto`s .:D:D
mvg eric succes met het bouwen

hoi robert ,
je kunt via mrhobby in ridderkerk de 5,5 kilo sevo`s van spektrum kopen .
deze zijn digitaal met metalgear tandwielen en ze kosten 50 euro per 3 op dit moment.
zijn goede servo`s vind ik voor die prijs.
ik dacht trouwens dat je een geintje maakte met dat roze maar ik zie nu de foto`s .:D:D
mvg eric succes met het bouwen

Hey Eric,

Ik had thuis een geintje gemaakt over de kleur waar mijn kinderen bij waren ( dit kwam eigenlijk door de barbie jet hier op het forum)
en ja die houden mij er nu aan, niet dat ik het erg vind hoor vindt het wel bij de cap passen en hij valt straks lekker op tussen de andere vliegtuigen! rose zie je toch niet zoveel.

grt robert

servo's heb je idd genoeg aan een 5kg servo,

wel MET metalen tandwielen, geen plastic of carbonite tandwielen in combinatie met een benzine motor aub.

ik vloog vroeger op dat formaat en type toestellen met futaba's 9302. Oerdegelijk, maar naar huidige normen wat achterhaald.

hitec heeft HS 945 als degelijke servo, enz..

je kunt een koker maken boven je vleugelbuis en daar een deftige demper in monteren, een demper voor ingang van voor alsook de uitgang van voor.

aanrader : B M B - Schalldaempfer Systeme / Exhaust Systems made in Germany - Berlin en dan de 60 XL nemen (60 van diameter)
verkrijgbaar bij Aerobertics.be - home

als ik wat reclame mag maken tenminste.

Als je interesse hebt in wedstrijden, nu zaterdagavond is het sectievergadering van de F3A-X in Veenendaal. Als je meer info wil, hoor ik het wel.

Als je interesse hebt in wedstrijden, nu zaterdagavond is het sectievergadering van de F3A-X in Veenendaal. Als je meer info wil, hoor ik het wel.[/QUOTE]

ga zeker even kijken hoe ik dat kan maken voor de demper! en als je meer info voor mij hebt i.v.m. wedstrijden hoor ik dat graag van je.

grt robert

Geluid ja;) Denk dat je in NL bij bijna geen enkele club mag vliegen met een dergelijke uitlaat.....

Oke gelukkig zijn we nog niet zover! maar in ieder geval goed om te weten want dan valt deze uitlaat gewoon af en moeten we een construcie bedenken om de uitlaat boven de vleugelbuis langs te voeren!.
iemand hier toevallig een foto van???

grt robert

Gewoon een uitlaatbocht solderen in een bocht omhoog en dan naar achteren.

Oke gelukkig zijn we nog niet zover! maar in ieder geval goed om te weten want dan valt deze uitlaat gewoon af en moeten we een construcie bedenken om de uitlaat boven de vleugelbuis langs te voeren!.
iemand hier toevallig een foto van???

grt robert
hey robert wil je zeker weten de uitlaat aan de voorzijde uit het toestel hebben ?
ik heb namelijk de uitlaat die erin zat nog liggen en nu mijn ultimate binnen is ben ik er achter gekomen dat deze er niet in past dus ik heb hem over .
het is een uitlaat van MERKER en deze is 40 cm lang .( zie foto)
ik heb ook nog een dunwandig stuk uitlaatpijp van rvs welke erg licht is en zo aangesloten kan worden op de demper en met het flexibel over de vleugelbuis heen kan .
2iaxwjo.jpg

nz0e1c.jpg

laat me maar even weten of je er interesse in hebt .
je zal alleen even een bochtstuk bij krumsheid moeten kopen welke tussen de cillinder naar de fexibel komt
mvg eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat flexibel heb je niets aan, scheurt binnen 5 vluchten door. Enige degelijke flexibele is die van Krumscheid, die is ook maar in beperkte mate flexibel, maar blijft wel heel.

Back