Nou, de spraymax bussen komen er de volgende keer niet weer in bij mij.
Het eindresultaat is goed, maar ik krijg hetniet voor elkaar om 'mooi' te lakken met die ondingen. Ik maak ze warm van te voren in een warm badje, schud me ongans, maar het blijft een beetje pet. Er zijn 2 opties; of het komt er dun op en vloeit niet, en dat laat een 'gespikkeld' oppervlakte na, of het komt er op met allemaal sinaasappelhuid. Mogelijk heeft dat te maken met de leeftijd van de bussen, ik had de laatste 2 gekocht en volgens mij waren die al oud, maar ik vond het niets. De romp en de vleugel zijn hiermee gedaan, bij de vleugel ben ik 2 dagen aan het schuren en polijsten geweest, de romp zal iets soortgelijks worden. Zoals gezegd, het eindresultaat is dan wel mooi.
Omdat de Spraymax bussen bij 'mijn vaste leverancier' op waren (savelkouls te Utrecht), heb ik wat rondgebeld. Ik vond in Zeist een winkel die de 2k lakbussen verkoopt die bij de permacron lak horen, lak van spies dus.
Wat een verschil! De bussen zijn kleiner (200ml) maar ze spuiten
veeeeel fijner. In principe is er na spuiten helemaal geen afwerking meer nodig, gewoon een mooi dun glad glimmend oppervlakte.
Ik heb wel al gezien dat mijn spuiten zwaar is. Ik heb de onderdelen die klaar zijn gewogen en kom op een eindgewicht van rond de 4800 gram, daar waar, met redelijke schattingen, 4600~4700 ook mogelijk was geweest.
Dat ligt natuurlijk niet aan de lak of de spuitbussen, maar aan ondergetekende.. ik weet nu ook al dat het volgende project minder zwaar zal worden.
Het glassen is wel heel goed gelukt, wat er aan fouten inzit, is ontstaan bij spuiten/aflakken.
Het eindresultaat is een mooie kist waar ik trots op ben, maar waar naar mijn mening nog teveel fouten inzitten. Heb er wel van geleerd, was ook de 1e keer dat ik het deed, dus schaam mij er zeker niet voor, maar de volgende wordt beter
Heb niet zo heel veel gedaan de laatste tijd, maar hoefde ook niet zoveel meer te gebeuren. Zodra die $*#@($@#(* KPN het eindelijk voor elkaar krijgt om ons ADSL en Telefonie te leveren hier, zal ik weer foto's posten. Zou toch denken dat dat pak-m-beet 3 maand na een verhuizing toch een keer zou moeten werken allemaal..