Afgerond.

Énke Blériot

verslagschrijvers
Dit verhaal is afgerond. Nu eerst 1 tot 2 jaar een andere (non modelbouwforum)bezigheid weer oppakken.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik E-calc mag geloven, en dat doe ik meestal zou de MEGA ACn 16/25/2 met een 7x3.5 prop afhankelijk van hoe de spanning van de accu het uithoudt wel aan je eisen voldoen.
Met de 4S tattu accu die je in post 46 laat zien, of met een andere heel goede 4S racedrone accu zou het voor de paar seconden die je nodig hebt moeten kunnen lukken, mits je de accu op 40 à 45°C voorverwarmd. Zo niet komt er minder vermogen uit én gaat de accu heel snel kapot.

Ziet er goed uit Henk, ben benieuwd of de trekkracht met de nieuwe motor en vertraging nu wel voldoende is. Kun je het toerental van de prop meten?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren deze RC200 om rpm van props te meten, best handig, het lijkt er op dat deze nu niet meer te koop is.
Maar er zijn wel meer van die goedkope apparaatjes te koop.
Ben benieuwd hoe het straks gaat vliegen, nadeel is natuurlijk dat het snelheidsbereik van zo'n grote relatief langzaam draaiende prop beperkt is, dus je moet de spoed inderdaad goed kiezen.
Ik heb zelf wel zin om ooit nog eens zoiets te bouwen als jouw Dreamweaver met E-motor, wel met richting en hoogte assist, ik heb op mijn "prive" veld beperkt ruimte.

Laatst bewerkt:
Back