AFP Deluxe

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Aad, 27 okt 2004.

  1. dafoolio

    dafoolio Guest

    Hier hetzelfde probleem met de zender van de dragonfly. Daardoor ben ik er gister achter gekomen dat de crashes die ik telkens maak met mn DF niet aan mij liggen maar aan mn zender. Ik ga mn zender binnenkort open maken en eens goed doorlopen of ik iets kan vinden.
     
  2. Roozeken

    Roozeken

    Lid geworden:
    4 jul 2004
    Berichten:
    201
    Locatie:
    Berlare
    Hoi,

    Laat je iets weten of je iets vindt????
    Zou dit onder de fabrieksgarantie vallen?

    Roozeken

    :) :)
     
  3. dafoolio

    dafoolio Guest

    Bij mij inmiddels niet meer. Ik dacht eerst dat het aan mn kabeltje lag en heb deze aan de binnenkant vastgesoldeerd aan de printplaat.
    En daarvan gaat je garantie verloren ben ik bang 8)
     
  4. Roozeken

    Roozeken

    Lid geworden:
    4 jul 2004
    Berichten:
    201
    Locatie:
    Berlare
    Lijkt me logisch als je er zelf al hebt aan ge......
    Zelf heb ik er nog niets aan gedaan. Heb reeds een mailtje gestuurd naar RCstore waar hij vandaan komt. Ik zie wel wat het wordt.
    :) :)
     
  5. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Kun je in AFDL hellingzweven?
     
  6. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Ja hoor, hellingzweven gaat prima in AFPD, net zoals dat ook al in de oudere AFP ging.
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik wil mijn eigen modellen maken, weet iemand hoe je dat kan?
     
  8. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    @Bert, welke scenery, instellingen en model kun je aanbevelen?
     
  9. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Ik denk erover om Aerofly pro deluxe te kopen of anders Reflex xtr

    Nu had ik een paar vraagjes over Aerofly de luxe

    Komen de vliegtuigen uit de sim en downloads enigszins overeen met de werkelijkheid of Reflex nog net iets beter dit is voor mij belangrijker dan de helikopter omdat ik meer plankvlieger ben dan helivlieger maar ik wil wel een simulator die beiden goed simuleert

    Zijn de helikopters realisaties ik hoor vaak dat op het internet dat reflex beter is voor heli piloten maar waarom de helikopters uit Aerofly pro de luxe Minder / slechter is niet of is het gewoon zo dat heli in Aerofly pro niet slecht(realisties) zijn maar de reflex xtr heli net effe wat beter?

    Komt de standard aerofly pro deluxe Piccolo Eco en Eco 8 enigszins over een met de echte Piccolo Eco en Eco8?

    De Piccolo Fun ben ik namelijk aan bouwen op dit moment dus het zou voor mij handig zijn als ik er mee kon oefen met de Piccolo Eco op de computer,de Eco 8 wil ik later ook nog eens bouwen en vliegen dus vandar mij vraag voor de Eco8.

    Ik heb sinds kort de demo gedownload van Reflex xtr en die draai ik op mijn P4 1.7ghz 1024 mb ram en een Asus geforce3 deluxe 64 mb ram
    en gemeten in window mode draai ik met V-Sync aan gemiddeld tussen de 40-50 fps en af en toe een keer 20 fps maar het beeld verloopt dan nog zonder hapering zonder V-sync loopt hij 130-150 Fps maar dan hapert hij af en toe vreemd? ik zag tijdens de demo dat je de hertz van monitor en 3d kaart niet in kon stellen is dit bij voledige versie van Reflex xtr wel zo? en is dit bij Aerofly pro deluxe ook het geval?

    zou dit genoeg zijn voor Aerofly pro de luxe en kan je met een 64mb ram ook die mooie rook aan zetten of heb je daarvoor een 128 mb ram 3d kaart nodig?
     
  10. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Ik vindt het lastig te beoordelen hoe realistisch de sims nu echt zijn. Maar het onderscheid tussen beide is wel merkbaar, maar of de ene un 60% realistisch is en de ander 70% of de ene 95% en de andere 98% daar waag ik me niet aan.
    Beide zijn op alle gebied goed genoeg om de basisvaardigheden te trainen, maar als het om 'fingerspitzen-gefuhl' gaat dan AFPD voor plankjes en XTR voor heli's.
    Heb totaal, zowel real-life als op de sim, geen ervaring met de genoemde heli's.
    De FPS waardens onder Reflex zijn goed, voor AFPD verwacht ik dan geen problemen, hoogstwaarschijnlijk nog iets hoger. Demo en volledige versie zijn identiek, je kunt bij de demo alleen geen input eraan hangen. Bij AFPD kun je wel de Freq van de monitor kiezen.

    Heb zelf een 6600 GT met 128 Mb op PCI/Xpr ook dan geeft rook problemen. Alleen wanneer er veel rook in het scherm aanwezig is en vooral wanneer het toestel zich achter de rook bevindt.
    Waar het hem dat nu precies in zit weet ik niet, zie dit op meerdere forums, maar altijd zonder een oplossing.

    Rick
     
  11. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Maar is de rook instelbaar zodat je het kan aanpassen op je videokaart
    ik wil het liefst als ik AFPD koopt dat het minmaal zoals deze video is
    http://www.flybuder.com/aeroflyvids/AFPD.wmv

    En ik hoor dat het vliegen in de Indoorhal veel 3d kaart power nodig heeft
    dus mijn vraag is red een Asus geforce 3 64 mb ram dat?
     
  12. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ga voor info over hardware eens naar de aerofly website http://www.aerofly.com/, daar staat veel geschreven welke videokaarten goed werken etc...
     
  13. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Ik ben niet zo thuis in al die grafische kaarten, weet wel dat alleen de grote van het geheugen heel weinig zegt, het gaat meer om de snelheid waar dit geheugen op draaid, als ik het goed begrepen heb.
    In het filmpje is het effect wat veel rook heeft op de perfomance ook wel te zien, rond 2:40 en 3:35 minuten. Resp. zie je dat de kist ineens omhoog schieten vanuit een hover in de rook, dan komt de simulatie snelheid weer op gang. Bij het circeltje torquen omzich zelf heen zet ie dan (expres?) de rook uit om daarna in een high alpha roll in de rook nog eens het effect te tonen. Dan lijkt het meer op zo'n effect uit de "Matrix" films, bullet-view oid, het hele vertraagd dan.
    De rest van de vlucht is geen perfomance verlies te merken daar dan alleen maar een dunne rooksliert te zien is.

    Rick
     
  14. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Beste Rob ik ben naast het modelvliegen ook hardcore gamer(moet je wel zijn anders krijg echt niet zulke fps waarden met zo’n systeem als ik heb) en als gamer weet je natuurlijk één ding dat je die minimale systeem eisen vaak of bijna altijd niet kloppen vaak draait een spel er wel mee maar dan zo traag(heft ook effect op de besturing) dat je het geen computer spel of simulatie kan noemen.

    Dus vandaar mijn vraag over de systeem eisen die l in het echt nodig zijn
    met name de rook optie en de indoor hal gaven veel problemen hoorde ik

    Want als die problemen mee vallen dan ga ik denk ik Aerofly pro de luxe bestelen in plaats van Reflex xtr lijkt me ondanks iets minder beeld toch de beter voor plankvliegers aangezien hier veel meer modelvliegtuigen te downloaden zijn en de optie om ballonnen kapot te maken in een simulatie is voor mij ook handig want dat doen wij met modelvliegcub wel eens?
     
  15. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    De rook is gewoon uit te zetten en een electromodel heeft trouwens geen rook (alleen als de lipo boem :eek:nweer: zegt :wink: ) dus voor indoor hoef je geen problemen te verwachten....
     
  16. piccolopup

    piccolopup Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    8 sep 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Menaam
    Volgens mij werkt deze linkt niet meer klopt dit?
     
  17. Ton 911

    Ton 911 Guest

    @Anne,

    Hoi,

    Als je mij even je e-mail adres PB-t dan mail ik je de importeer wizard toe.

    Grtz,
     
  18. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    als ik dicht bij een muur kom bij indoor of door die gangen wil prophangen dan gaat hij stotteren , en ik heb dan nog een goede computer waar half life 2 en battelfield 2 op draaid:p
     
  19. Salva

    Salva Guest

    Man man wat een prijzen zeg 179 euries en dan krijg je niet eens een controller erbij.

    Zijn deze prog. niet op shareware sites te vinden :evil:
     
  20. Aad

    Aad Guest

    reflex en g3 zijn nog duurder , kost een biertje tegenwoordig in het cafee?? Als je wil dansen met de bruid ...........de prog's zijn vast wel ergens te vinden, de interfases NIET, ze zijn niet gek hoor ....
     

Deel Deze Pagina