Hallo Roy,
Ik heb je foto's bekeken, en het is nog 'erger' dan ik dacht.
Dit zal nooit goed varen.
Mijn advies is, om de boot leeg te halen en op te bouwen met de goede materialen, op de goede manier...
Dat klinkt erger dan het is; in wezen gaat het om een nieuwe, langere schroefas (met schroefaskoker uiteraard), zodat de hoek van de as zo klein mogelijk wordt.
De hele aandrijftrein (motor en schroefas) 4 mm rechts van de hartlijn van de boot plaatsen, om propwalk tegen te gaan.
Zoals je op onderstaande foto kunt zien, zit het gat voor de schroefaskoker 4 mm uit het midden:
De motor moet ín de step liggen en niet er bovenop staan, de ashoek wordt dan veel te steil.
Hier de motor in mijn Xcalibur, 65 cm lang met een step, de motor ligt met de koeling bijna op de bodem:
Apropos koeling; de Roxxy motoren zijn Feigao's met een ander kleurtje en een robbe sticker, deze tweepool motoren moeten een volledige koelmantel hebben, anders worden ze veel te heet, de spiraal die er nu om zit is meer voor het oog, de werking is te verwaarlozen door het minieme contactvlak.
Zoiets moet je hebben:
Let ook even op het motorspant, dat de krachten over de breedte van de romp verdeelt, dit werkt beter dan de puntbelasting van de standaard (kunststof) motorhouder.
Als voorbeeld voor een bruikbare ashoek hier mijn ARPRO, een boot van 65 cm lang, de schroefas in deze boot is 42 cm lang:
De schroefas moet tussen de 10 en 13% van de romplengte uit de spiegel steken, met de standaard as van Graupner is dat niet mogelijk.
Op de foto de as achter de Xcalibur:
Op je foto's zie ik, dat de rand van de spiegel nog rond is; in de (niet helemaal waardeloze) bouwbeschrijving staat dat je die recht moet vijlen/schuren, (als ik me goed herinner éérst aan de binnenzijde vullen zodat er meer 'vlees' staat) zodat de trailing edge tussen de bodem en de spiegel scherp is, hierdoor zal de waterstroom afbreken, in plaats van bij de spiegel omhoog te kruipen en extra weerstand te veroorzaken.
Hetzelfde geld voor de rand van de step, ook die moet scherp zijn.
Hoe is je Duits?
Hier staat een wereld aan informatie over hoe je een boot opbouwt en afstelt:
http://www.rc-raceboats.de/special/Beginner E-Powerboat.pdf
Groeten, Jan.