Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mijn ervaring met nimh is dat deze op een gegeven moment "opeens" hun fut kwijt zijn..
En als ontvangeraccu vind ik dat gewoon eng, omdat je dan net het geluk moet hebben dat je het lampje van de verklikker op rood ziet schieten als je voorbij komt knallen..
Maar dat is persoonlijk, brutus is doorgaans een voorstander van nimh, maar hij heeft er dan ook veel meer ervaring mee dan ikzelf ;-)
Dat gevoel krijg ik nu nét van al die onnodige extra electronica:
probleem-vbar
Het heeft even geduurd voordat de eerste melding kwam, maar bovenstaand is nu net de reden dat ik weiger iets onnodigs in de heli te hangen. Wat, als in plaats van positief, de negatief weggevallen was en hij had inverted vlak boven het gras gehangen? Crash zonder te weten waarom, maar wel "electronically assisted"
Misschien een uitgemolken verhaal, velen hebben andere praktijkervaring..
Je hebt straks servo's die ong 1,5 tot 2 amp piek kunnen trekken
Keer 4 (gas zal wel meevallen) is een amp of 6 tot 8
1 servodraad kan officieel maar 2,5 amp transporteren
Dus, als jij een bec met 1 stekker in de ontvanger stopt, heb je eigenlijk maar 2,5 amp continu in de ontvanger, waardoor een extreme volt drop voor kan komen bij gekke manouvres
2 stekkers in de ontvanger voor de stroomtoevoer is dan een heel stuk beter, 5 amp continu en 10 piek
Velen vliegen met 1 stekkertje, en het gaat goed...
Maar rekentechnisch komt het gewoon niet uit.
Ook fbl units zijn kritisch, deze schijnen maar 3 amp continu door te kunnen laten
Hier ben ik zelf ook nog ff over aan het verzinnen hoe dit netjes rekentechnisch in de praktijk op te lossen...
Zolang alles juist wordt toegepast, en in de juiste samenstelling.
dus, kun je dit oplossen door er vanaf de bec (die met 1 draadje weggaat naar de rx) vanaf daar een y-kabeltje naar je rx te doen,zodat er 2 kabeltjes je rx ingaan vanuit je bec?
je komt dan toch een kanaal tekort? er van uitgaant dat ik een 7ch rx heb icm een governer
ong 2 amp piek per servo,dat is iid dan x4 is 8amp piek,hou het veilig en doe er een 10amp achter,just voor de safe........mmmm,eens even kijken in de ronte,tzou mooi zijn als ik hem kon combineren met een gloeiert voor mijn motor....
In principe wel, zolang het draadje voor de splitsing die stroomsterkte ook kan verdragen en de BEC die stroom kan leveren. Ga je naar een 10A BEC, dan lijken me dikkere draden toch ook al wenselijk.
Kanaal tekort hoeft niet een probleem te zijn, ook daar kan je een Y-kabeltje gebruiken om een voeding en een servo o.i.d. op een kanaal binnen te krijgen.
Die gecombineerde gloei-drivers, daar hebben we er twee van bij ons op de club vliegen. Op zich werkt het apparaat probleemloos, maar er zit bij mijn weten geen gloei-indicatie op (mischien tegenwoordig wel, op de twee exemplaren die ik gezien heb, NIET) en dan is het heel vervelend, als je motor niet start, dat je niet kunt zien of dat komt omdat je plug doorgepiept is of niet. Verder zit er een timer van 10 seconden op, dus een verzopen motor even "droog gloeien" gaat ook niet makkelijk, en soms is het wat lastig om de gloeiplug te activeren en dan binnen 10 seconden je motor aan de praat te hebben.
Voor je ontvangeraccu leeg trekken hoef je niet bang te zijn, daarvoor trekt 10 sec gloeien te weinig stroom.
Groet, Bert
Dat gevoel krijg ik nu nét van al die onnodige extra electronica:
probleem-vbar
Het heeft even geduurd voordat de eerste melding kwam, maar bovenstaand is nu net de reden dat ik weiger iets onnodigs in de heli te hangen. Wat, als in plaats van positief, de negatief weggevallen was en hij had inverted vlak boven het gras gehangen? Crash zonder te weten waarom, maar wel "electronically assisted"
Zeer grote kans dat het een mechanische oorzaak heeft hoor of gewoon een fout van de gebruiker zelf.
Er vliegen tienduizenden misschien wel honderduizenden Vbars rond en heel vaak ligt de oorzaak niet bij de vbar. Natuurlijk zijn er weleens defecten maar dat heb je bij alles. Ook analoge servos en nimh pakketten.
Dat het voor jou onnodige electronica is wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is.