ahhaa!! een raptor 50 v2----->lange termijn bouwverslag!

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Borgo, 22 mei 2012.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Goed bezig geweest!


    Gov en de vbar weet ik niet..
    Als het goed is, de gov sensor in de sensor aansluiting, en dan de rest in de computer instellen
    Maar dat is theorie, ik he zelf gewoon mn losse gov laten zitten

    Over de schakelaar, ik zie hem ff niet zitten.
    Is ook niet erg, maar zelf zou ik er nooit een schakelaar in zetten
    Een normale is doorgaans ong goed voor 2 amp
    En vele schakelaar werken met een veer systeem, wat door de trilling in de heli op termijn af gaat breken of op een andere manier gaat etteren

    Alleen als de schakelaar door de fabrikant recht op de bec gemonteert is, zou ik het erin laten
    Anders niet..

    Zelf heb ik gewoon mn + van de accu verlengt (dus de bekabeling vanaf de accu naar de bec) , doorgeknipt, beide kanten op een dean stekker gezet, en met een andere dean de twee polen kortgesloten.
    Niet de nadelen van een schakelaar, maar wel de voordelen
    En dit blijft 100% goed
     
  2. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    schak is idd lastig te zien, hij zit net onder de middelste servo van de drie....
    de schak is rechtstreeks op de bec geplaats, hij hoort namelijk bij de bec, op de bec is er speciaal een aansluiting daarvoor!
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    toch ff checken ivm die veer.. Persoonlijk heb ik er echt helemaal niets mee

    Al zul je vast schakelaars hebben die er wel tegenkunnen, geen idee of de jouwe zo'n geval is
    misschien ff kijken of er hier ergens mensen met praktijkervaring rondzwerven?
     
  4. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    zo mensen ff nieuw leven in mijn oude topic [​IMG]

    mijn raptor is er klaar voor dacht ik maar er zijn een aantal issues,
    als ik mijn raptor gestart krijg wat ook al moeilijk gaat moet ik eerlijk zeggen,want mijn eerste startershaft van de align starter is er al doorheen,maargoed als ie dan eenmaal loopt dan draait hij veelste veel toeren stationair,dus dan laat ik hem iets zakken met de throttle trim op de zender maar zo,n laag toerental is hem toch niet beschoren blijkbaar want hij valt dan uit, kijk het feit dat ik zeg dat hij te veel toeren draait stationair is dat de rotor veel te hard draait,heel iets zal wel geen probleem zijn,maar zoveel als vanmiddag das te gek,dus zoals ik al zei de trim iets laten zakken maar dan krijg je dus dat hij uitvalt.

    begrijp me goed het gaat hier om een redline 53 die een jaar stil heeft gestaan,wat niet het probleem is denk ik want de motor loopt wel gewoon, alleen wil ik de stationair naar beneden hebben en wel zo dat de hoofdbladen niet of iig weinig draaien,ik zie zat filmpjes waar ze stationair nog redelijk draaien en dat voorkom je denk ik ook niet.

    ik heb de fabrieksinstelling er nog instaan kwa stelschroeven en hij zou zo toch moeten draaien,of zeggen jullie iets anders..................?
     
  5. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Je verhaal klinkt ernaar alsof de motor te arm staat op stationair. Echter als je de begininstellingen uit het boekje hebt zou ik verwachten dat ie nog rijk moet staan. dat schiet dus niet op zo. Probleem is dat we je motor niet kunnen horen. Je hebt er echt iemand bij nodig die dit vaker gedaan heeft en de motor kan voelen en horen.

    Maar heb je zelf de fabrieksinstellingen ingesteld? Zoja okay, zonee : je weet nooit wat je voorganger gedaan heeft en dus zou ik beginnen de fabrieksinstellingen eens zelf in te stellen. Vrijwel altijd staat alles dan aan de rijke kant en moet de motor prima op een laag stationair toerental kunnen draaien.
    Van daaruit kan je verder werken. Zorg dat er altijd een mooie witte rookpluim uitkomt en luister goed naar de klank van de motor. Je moet gevoel ontwikkelen voor deze machinetjes......

    Steven.
     
  6. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Een motor MOET je horen om hem goed af te stellen.

    Gebruik je oude brandstof?, ook luchtvochtigheid en buiten temperatuur zijn allemaal van invloed. Ik heb zelf meer dan 10 jaar met nitro motoren in on road en off road auto's gereden en ik begon s' morgens met een schroeven draaier en aan het eind van de dag was ik nog steeds aan het draaien.

    Nu zal het in een heli iets minder kritisch zijn maar is ff iets lastiger dan een elektro heli.
     
  7. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    hey die john!

    ja bedankt mannen,ik wist het wel hoor maar eigenlijk moet ik een prof hebben die me daar ff wegwijs inmaakt en ik moet niet zelf gaan klooien,maar ik ben alweer het 1 en ander te weet gekomen,voor alsnog bedankt hoor

    ik had hem gister een redelijke tijd aan het draaien en toen leek het of de belt in de boom tegen elkaar aan kwamen,dat vind ik opzich vreemd want ik heb hem precies zo gedraaid zoals beschreven en naar mijn weten strak genoeg gezet,wel het geval speelt dat ik hem gister dus nog strakker ingezet heb en ik heb een halve cm kunnen trekken,..............meer niet! das toch best vreemd vinden jullie niet?
    hij staat nu strak gespannen,snaarstrak zou je kunnen zeggen,eigenlijk denk ik te strak omdat het meteen effect had op mijn kop,het draait allemaal wat stroever zeg maar,ik zal toch nog eens die belt loshalen denk ik..........
     
  8. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Tandriemen zijn helaas wat gevoelig voor de verschillende temperaturen van binnen en buiten. Meestal zullen ze dus wat gaan rammelen als het buiten warm is. Bij mijn hirobo's wordt de volgende truuk geadviseerd om de juiste riem spanning te krijgen: Maak de buisklemming los bij het frame zodat de buis kan schuiven. pak de heli bij de staart en laat hem hangen. De riem wordt nu strak getrokken door het gewicht van het frame. Nu even door een maatje de schroeven aan laten draaien of je heli door een maatje vast laten houden.
    Wel buiten in de kou doen als het buiten koud is. En van het voorjaar weer even checken.

    Steven.
     
  9. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    mmmmm......ok dan heb ik hem zeker te strak getrokken ;-) haha thx
     
  10. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik woon in Ruurlo en heb ruime ervaring met nitro motoren (en ook wel met ee R50).
    Neem dat ding anders een keer mee dan kijk ik er even naar
     
  11. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    dat lijkt mij een strak plan....al was het alleen al om kennis op te doen....zullen we de rest via pb doen?
     

Deel Deze Pagina