Akula Scale Ships bouwverslag.

Discussie in 'Duikboten' gestart door SRS, 28 jun 2008.

  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Eh heb toch nog 1 vraag.

    Op de foto van de WTC zit een deksel van PVC, dat is een eindkap die ik wil gaan gebruiken. Kan ik die gewoon lijmen met PVC lijm?
     
  2. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    [​IMG]

    HELP!!!

    Iemand die een antwoord heeft op mijn vorige vraag?
     
  3. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    of je die kan lijmen weet ik niet douglas maar is de manier zoals engel de tanks maakt geen oplossing ?
    of met een stukje restmateriaal proberen

    (metalen strip er over en vastschroeven op de deksels )
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    plexy op plexy lijm je met chlooroform

    groetjes raf
     
  5. Theo45

    Theo45

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Bedum, Groningen
    Hein,

    het blad Sonar is al vaker voorbij gekomen op het forum. Ik heb al een paar keer geprobeerd Sonar te googelen, maar zonder resultaat. Heb jij misschien een website van het blad?

    Theo
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    theo dan had je beter yahoo gebruikt (heb ik aandelen in)deze had de link wel gevonden

    Sonar-ev.de


    groetjes raf
     
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Maar nu weet ik nog steeds niet of ik PVC met PVC lijm aan plexiglas kan lijmen...
     
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    PVC lijm lost een beetje van het PVC op om zo als het ware PVC op PVC te lassen. Ik vermoed dat het op plexiglas niet houd omdat het dat niet op kan lossen, is gewoon een ander soort materiaal. Dus PVC met PVC lijm op plexiglas zal niet lukken.

    Ikzelf zou dit met 30 minuten epoxy lijmen. Wel goed opruwen. En dan rondom een aantal borgpinnetjes door de buis in de dop boren en vastlijmen. Maar ik zou het als je kunt eerst op een reststukje proberen, kijken hoe goed het houd met epoxy lijm.
     
  9. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Lex,

    Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het idd zo ga doen.

    Heb even een kleine tegenvaller... ben nu even aan het testen in een waterbak hier thuis, en kom er achter dat de Akula met de huidige WTC een kleine 1,6 liter water nodig heeft
    om onder te komen...

    Zo groot kan ik mij zelfgemaakte zuigertank niet maken, want dan heb ik geen plek meer voor de andere spullen... Ik ben noodgedwongen te kijken naar een ander duiksysteem...
     
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Douglas,

    Dat probleem had ik met de U 31 van Robbe in mijn uitvoering met de extra doosjes op de WTC ook. Ik heb er toen een tweede tank ingelegd als hulpduiktank. Deze wordt met een tandwielpomp gevuld en geleegd en heeft een open ontluchting. (doorgevoerd naar helemaal boven in de toren.

    Met de proportionele zuigertank kun je dan trimmen en altijd weer boven komen, als de ontluchting boven water komt kan de hulptank leeggepompt worden. Op die 2e tank heb ik geen ventiel of klep zitten, is ook niet nodig met die open ontluchting. Alleen een vol en leeg voeler om de pomp af te laten slaan zodat die niet per ongeluk continu gaat staat draaien.

    Bijkomend voordeel is dat als je de twee tanks achter elkaar legt je de zuigerstang van de zuigertank in een ingelijmde buis in de hulptank kunt laten verdwijnen. Bovendien zit de zuiger dan met 90% volgetrokken zuigertank op zweefgewicht zo goed als precies in het zwaartepunt zodat ietsje water erbij of eraf geen merkbaar trimverschil oplevert. De tweede tank kun je dan in elke vorm maken die maar handig weg te werken is.

    In de U 31 ziet het er zo uit:

    [​IMG]

    Als je geen lengte meer tot je beschikking hebt maar wel breedte zou je ook een dikkere buis om de zuigertank kunnen leggen en de tussenruimte als 2e ballasttank gebruiken. Met die buitenmantel ook in plexiglas word het dan wel een heel speciaal ding, zal een leuk gezicht zijn om die dan te zien vullen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  11. Is toch een goed idee lex,de zuigerstang in een buis in de ander tank weg te laten lopen.

    In mijn Akula heb ik in het voor en achterschot twee aluminium buisjes ingelijmt waar de voorste en de achterste zuigerstangen weglopen.
    Bespaart je een stuk ruimte.

    Douglas toch maar eens kijken of je het voorstel van Lex kunt inpassen in je boot,even passen en meten, voordat je een ander duiksysteem gaat inbouwen,kost toch weer geld.
     
  12. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Die lex heeft toch maar weer eens een goed idee waar ik iets mee kan... Ik ga ff puzzelen... Trouwens, het is 1,7 liter....:hammer:

    Nu kan je natuurlijk zeggen, je WTC is te groot. Dat klopt, maar dat komt weer ten goede voor de bovenvaartse vaareigenschappen...

    En een ander duiksysteem is ok weer zo iets... Is weer zonde van de zelfgemaakte zuigertank...

    U wordt weer bedankt voor de goede ideeen...
     
  13. rob niezing

    rob niezing

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    509
    Locatie:
    eindhoven
    U-31

    Môgge Lex,

    Het werkt perfect de module, en inderdaad de spindel weet zijn weg te vinden inde PVC tank

    Gr. Rob
     
  14. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ik ga denk ik voor de RCABS... Zit hier net een voetbal op mn werk te ontleden, en laat daar nu net een mooi zakje uitkomen... of er nu in de WTC druk op staat, of vacuum... Het zal wel, duur is het in ieder geval niet...
     
  15. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Vandaag even wat booschappen gedaan voor de WTC... Ik ga het zo maken dat de hele WTC demontabel is, op elk onderdeel... Op deze manier kan de onderdelen vervangen als dat nodig zou zijn... Moet ik er wel bij vertellen dat er geen lijm aan te pas komt...

    Dan nog even over de voetbal... ben even langs de winkel geweest om er 1 te halen... Ik vroeg uitdrukkelijk om een bal met binnenwerk...

    Zij:Waarvoor dan? Wat ga je er mee doen?

    Ik: Eerst geef ik de bal aan de hond... En als die er mee klaar is doe ik het nog dunnentjes over... :D

    Zij: Ik snap er niks meer van...

    Ik: Ik ook niet...:sleepy:

    Zij: Waarvoor heb je die bal dan nodig?

    Ik: Voor het binnenwerk...

    Zij: En net was het voor de hond?

    Ik: Oh ja, ook nog ja...

    Zij: das zonde van de bal...

    Ik:Ja en... Ga jij mij nou die bal niet verkopen dan...

    Zij:...................... Uh....:sleeping:

    Kreeg ik de bal nog met korting mee...:confused:

    En niet alleen ik is er blij mee...

    [​IMG]
     
  16. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    hahaha, maar is je vrouw thuis? want honden met een bal (in huis) geeft bij mij vaak problemen (bloembakken enzo)

    groetjes,
    Jan
     
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    ik heb een ander probleem
    ik vind geen hond hier thuis die met zo een grote bal kan spelen hahaha

    de max grote is een golf balletje en dat vinden ze te zwaar en een pingpong balletje is zo naar de haaien met hun scherpe tandjes

    ben benieuwd naar een demontabele duiktank en waar heb je het voor nodig ????????
    ik bedoel waarom moet ze uit elkaar kunnen???

    groetjes raf
     
  18. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    tis een heel avontuur om een bal te kopen :D:p:eek::-D
     
  19. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Dan moet je een oefen golfbal nemen. Even groot als een golfbal, van kunststof maar vol met gaten en erg licht van gewicht zodat je loeihard kan slaan en de bal maar een paar meter weg vliegt ;)
     
  20. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Nee ze was (gelukkig) niet thuis... En ja ik moest wel ff goed opletten, want binnen 2 minuten ging ie met bal, én gordijnen aan de haal...

    Tja, omdat het kan?:D Haha, nee om de voetbal er nog uit te kunnen halen... Want die komt daar weer tussen te zitten...
     

Deel Deze Pagina