Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
plan tav bespanning met ProfiCover 2, pracht spul, geen voorbereiding oid nodig, hecht geweldig goed, rondingen zijn geen probleem. Enige voorwaarden: rustig aan, goed strak aantrekken en houden, stukje bij stukje strijken eerst wat lagere temperatuur voor hechting, daarna ca 180 grC definitieve hechting en strak spannen.
Ziet er allemaal goed uit.
De gekozen motor met vertraging is een goede keuze.
Veel kracht en koppel en natuurlijk een mooie schaalprop.
Ik denk dat je komende week bezoek krijgt van de bouw commissie om het een en ander te keuren.
Stiching, moeilijk te zien op de orginele foto's, de zigzag stitching zou kriskras gebruikt zijn maar vooral op de latere Albatros DVa waar vooral Lozenge op zat. Soort stitching mogelijk ook afhankelijk van waar uit het toestel gebouwd cq afgewerkt werd.
Hier mijn stitching: bekleed met strips proficover
Ben benieuwd hoe dit uit gaat zien na aanbrengen van de kleuren. Lozenge gaat het niet worden.
Doorslaggevend om deze stitching aan te houden, was een foto van deel orginele vleugelbekleding.
Als je dit stuk ziet dan lijken de kleurdelen niet nauwgezet erop gezet. In iedergeval anders dan meestal wordt aangehouden een strak te volgen patroon.
Bezig met motortje inbouwen, kinderlijk eenvoudig zegt men.
Ben er al langere tijd mee bezig, niet continue, maar toch met voldoende aandacht . Poeh zeg, wat valt dat tegen.
Nou ik weet hoe een en ander op zijn plaats moet zitten, verder gegaan met een motorbok om de motor eerst maar eens te laten lopen.
Ben benieuwd, wil m wel op de bok op servo's kunnen regelen, choke en gasregeling, zoals dit later in het toestel zou moeten gebeuren.
Slim om een proefopstelling voor de motor te maken.
Zo weet je zeker dat het later goed past en je niet weer van alles moet veranderen .
Ik had de romp al in elkaar zitten toen ik de motor kreeg .
Deze paste niet in de romp en ik kon alles weer veranderen .
Bezig met de voorbereiding romp opbouw.
Spanten ietwat bewerkt, orgineel volgens mij: houten spant, triplex beplaat, gelijmd en gespijkerd.
De tank op z'n plaats ingebouwd, voorbereiding plaats mitrailleurs, beide afwijkend aan de tekening.
Volgende stap: definitieve plaats bepaling van de motor.
Probleem bij deze is daar de vertraging met V snaren gespannen wordt, kan het zijn dat bij nastelling van de V snaren het midden ietwat zal veranderen. Zal dan te zien zijn als de spinner er op zit.
ps op een of andere manier blijft de foto op zijn kop staan, krijg dat niet goed, raar maar waar
De kleine gaatjes in de spanten zouden de bevestiging moeten suggereren tussen spant en beplating/versteviging van de spanten.
Eerst aangenomen dat de gaatjes vol lopen met de aan te brengen vernislak, nu besloten om deze gaatjes op te vullen met klinknageltjes. Orgineel zijn dit spijkers met platte kop. (zie The Vintage Aviator)
Van tonspit aluminium klinknagels gekregen. Koppen klinknagels zijn aluminiumkleurig. Daarom de kopjes zwart gemaakt. Resultaat spanten volgt.
Hier in Kortrijk waren 102 jaar geleden 11 vliegvelden van den Duits.
Albatrossen alom.
Gefreiter Richthofen. Moorsele 1917
Nog 2 van deze vliegvelden met een sterk luftwaffe verleden (WOI en WOII) nog steeds in gebruik.
Meer in het bijzonder Moorsele en Wevelghem.
Deze vliegvelden liggen amper 5km van elkaar verwijderd.