Albatros DVa (Proctor enterprises)

He,

Ik volg je project en vindt het een mooie prestatie die je hebt afgelegd door de vele foto's, kan ik ook veel van je leren.
Ik kijk regelmatig naar de bouw van je Sopwith Pup die je een paar jaar geleden heb gemaakt je hebt toen deze site al eens op het forum gezet, maar misschien toch nog intressant om hem nog eens te bekijken hier de link
http://thevintageaviator.co.nz/node/3794

Harry :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Clever die oplossing voor de bekabeling naar het bovenstuk. Goede tip. Dank. wat heb je rondom de inlaatstukken gewikkeld? Katoen?

Joris

Inderdaad katoen garen, maar achteraf had ik ook wat smalle reepjes (rek)verband kunnen gebruiken, was misschien makkelijker en mooier geweest.

Afijn Max Muller is ook gearriveerd, heb hem maar meteen naar z,n stoel gestuurd.

Het uitlijnen van de motor met de guns is flink meten en passen, het moet recht en in lijn met minimale stel ruimte.

De volgende belangrijke beslissen moet genomen worden , waar en hoeveel motor kap ga ik demontabel maken.

img1263int.jpg

He,

Mooie keuze van kleuren gaat een heeeel mooi model worden.
Kijk er al naar uit.
Harry

Erg mooi gemaakt allemaal! Het lijkt of Max ook meekijkt of de uitlijning correct is! ;)
Het wordt een prachtige kist, volg het met belangstelling.
Succes met de keuze voor de kap.

Grt, Ram6

Voorlopig mijn invulling wbt uitvoering:

full

Maar twijfel nog een beetje met deze:
full

full

Maar het zal wel Hans Bohning worden.

Joris

Laatst bewerkt door een moderator:
Joris,
Hoewel de Hans uitvoering een van de mooiste kleuren patroon is, zou ik hem persoonlijk niet kiezen. De Blanke houten buiten romp komt mijn inziens niet tot zijn recht. Bij de de Leptien komt dit beter tot uiting.

leptienprofile01.jpg

Ik ben verder aan het tobben met de motor kap, de keus is gevallen om de gehele kap demontabel te maken, veel keus is er niet omdat je toch overal een beetje makkelijk bij wilt komen.
Dit houd echter weer in dat je de dummy motor aan de kap moet bevestigen die op zijn beurt weer strak ingebouwd zit. Daarbij komt nog dat de dummy motor een behoorlijk gewicht heeft dus het moet wel stevig zitten. enz enz. lekker al dat pielen.

Hier alvast een foto van de gebogen steun ribben in de maak
img1264int.jpg

Je argumentatie is exact wat me nog steeds doet twijfelen. Plus de kleurstelling van het richtingsroer, ik heb nl al met potlood de lijnen aangegeven. En de ruit vorm is wel heel fraai. Wat betreft de kap: die heb ik ook als 1 geheel demontabel gemaakt met kleine steunribben. De schroeven die bij de kit zitten heb ik afgeknipt en gaan als dummy-schroeven in de kap.

Jullie staan alweer een tijdje droog dus even een update.
De afgelopen dagen veel gedaan hoewel het niet meteen zichtbaar is, binnen werk van de cockpit voorbereid nu je er nog bij kan, motor kap demontabel gemaakt en nu veel ander klein werk.
Ik ben goed op schema schat dat 75% gedaan is, nu nog allen de romp / vleugels indekken verven en alles aansluiten.

Wat klein binnen werk
img1281int.jpg

img1282int.jpg

Alvast een proefje gemaakt voor de nagels ( kon het niet laten )
img1285int.jpg

Voor de zekerheid tegen de eventueel in snijden een messing buisje in gemaakt ( 2 van 4 )
tpv de scharnieren
img1283int.jpg

Hier heb ik jullie hulp even nog, hoe kan ik het blikke scharniertje op de aluminium schuifje (goed) vast krijgen ? ik wil het wel draaibaar hebben.
img1280int.jpg

nog een vraag ik heb een filmpje met m,n fototoestel gemaakt, allen het bestand is nogal groot, is er een makkelijke manier ( programma uiteraard gratis ) om te verkleinen zodat ik het op you tube kan zetten?
thanks voor de input.

Het fijt dat je denkt dat het ook wel eens echt kan wezen vind ik een compliment.
Eigenlijk heel simpel gewoon met een goud merkstift, ze zijn er ook in zilver en in verschillende dikte.
Te koop in de beter knutsel winkel.

Het ziet er realistisch uit! Kijk wel uit met blanke lak over de goudstift, kan namelijk problemen geven. Probeer over dit proefstukje eens met blanke lak hoe het opdroogt. De details voor in de cockpit zijn indrukwekkend!

Grt, Ram6

(je hebt PB over `t filmpje)

Ben het vanaf het begin aan het volgen (als stille genieter ;) )
Een erg mooi model (ik vind het (op een na ;) )de mooiste dubbeldekkers )

ivm bevestiging van je schaniertje op het alu schijfje, dit kun je evt klinken met klinknageltjes. (of je schanier er op lijmen met epoxy en dan een paar glasmatjes er over om het oppervlakt te vergroten voor het lijmen zo grofmogelijk opruwen, maar ik zou het klinken)

Hier heb ik jullie hulp even nog,
hoe kan ik het blikke scharniertje op de aluminium schuifje (goed) vast krijgen ?
ik wil het wel draaibaar hebben.
img1280int.jpg

nog een vraag ik heb een filmpje met m,n fototoestel gemaakt, allen het bestand is nogal groot, is er een makkelijke manier ( programma uiteraard gratis ) om te verkleinen zodat ik het op you tube kan zetten?
thanks voor de input.

Ik gebruik windows movie maker dat zat bij mij standaard bij win XP (na advies van Berto ;))

Het fijt dat je denkt dat het ook wel eens echt kan wezen vind ik een compliment.
Eigenlijk heel simpel gewoon met een goud merkstift, ze zijn er ook in zilver en in verschillende dikte.

Die truc kende ik al ... het ziet er inderdaad goed uit!

Back