Aldi Camera - Luchtfotografie

de schakeling zorgt er volgens mij alleen voor dat de camera met de juiste spanning gevoed wordt vanuit je ontvanger en sluit het op comando het druk schaklaartje kort.
als je hem op filmen zet moet kan je dus op afstand je film opname starten/stopen.

ik weet niet of de schakeling in het baterijen vakje geplaatst moet worden, of past het ook in de rest van de behuizing?

Is deze PIC niet los op de usb poort aan te sluiten?? En werkt hij ook met andere camera's? Heb nl niet veel zin om te gaan prutsen in de camera...

Met de schakeling kun je via je zender de fotoknop van je camera overnemen. Alleen gaat de Medion na 1 minuut automatisch uit. Hij gaat weer aan door op de mode knop te drukken. Als de camera uit staat geeft hij een signaal aan de PIC door. Met de schakeling kun je dus ook de camera in de lucht weer aan zetten. Als je die functie er niet bij hebt zul je dus steeds binnen de minuut een foto moeten maken om de camera aan te houden.

Je kunt de camera na de modificaties ook gewoon blijven gebruiken. Alleen als er batterijen in zitten mag hij niet aan de ontvanger zitten. Anders krijgt ie dubbel spanning.

De electronica kan ook wel in een krimpkous buiten de camera.

Aansluiten via de USB wordt heel lastig en kan in ieder geval niet met deze schakeling. Hij gaat automatisch op webcam staan.

Alex Talsma zei:
Alleen als er batterijen in zitten mag hij niet aan de ontvanger zitten. Anders krijgt ie dubbel spanning.
dubbel spanning? dan staat er iets in serie lijkt mij... en als er dan iets is 'weggelaten' (Baterijen) ... is de kring niet gesloten?

denk dat de je niet meer spanning krijgt, maar meer capaciteit... en er zal misschien geprobeerd worden je camera accu op te laden................ :roll:

of snap ik nou jouw systeem niet? :)

Je krijgt idd meer capaciteit en er gaat spanning/stroom vloeien naar de batterijen. Maar die zijn niet oplaadbaar. Een diode hiertussen lost het probleem al op ;-)

Als er spanning op de USB bus staat, wordt de interne batterij uitgeschakeld ..... , dus als je dit simuleert door de spanning op de USB + en - aan te sluiten, kan je de batterij laten zitten ( wat je ook doet als je de camera via de PC leegt) ....

Het klinkt allemaal goed, maar zou het ook met deze camera kunnen?? (Mustek GSMART Mini 3, zie voor meer info de deze site.)
afb2130.jpg

Deze heeft alleen wel een interne batterij. Hij gaat ook na ong. 2 min. uit.

groeten,
mathijs

@Dirk: als je spanning op de USB bus zet gaat de camera zoals al eerder geschreven in webcam of download stand staan. Je kunt er dan geen foto's meer mee nemen. Dat kan via de USB poort alleen softwarematig vanuit de PC.

@Mathijs: denk wel dat het zou moeten kunnen, maar ook die camera moet open en gesoldeerd worden. De punten waar dit moet gebeuren ken ik bij de camera niet...

Hallo,

Eindelijk de onderdelen van Alex gekregen, Ik heb de schakelaar in de
Camera verwerkt en de voeding via een stekker buiten het huis gelijmd.
Hierdoor kan ik de Camera ook weer gewoon met batterijen gebruiken.

Het geheel werkt perfect, hiervoor mijn dank aan Alex.
Het resultaat moet nog even op zich laten wachten i.v.m. het slechte weer.

Hier onder de foto's van de inbouw.

afb266.jpg

afb267.jpg

afb268.jpg

afb269.jpg

afb270.jpg

Groeten, Hans.

Fijn om te lezen dat het allemaal goed werkt. Was de handleiding duidelijk genoeg? Zo te zien wel :)

Alle pakjes zijn tegelijk verstuurd. Hoop echt dat jullie ze allemaal snel hebben.

In ieder geval bedankt voor het geduld. Het wachten was op die microchips. Die heb ik uiteindelijk maar ergens anders besteld omdat het veel te lang ging duren.... enne wie is de eerste die met een mooie winterluchtfoto komt?

JA JA jongens,....hij is binnen hoor :!:
Werkelijk waar een schitterend pakket, begeleiden brief, mooie bouwbeschrijving en pakketje met alle onderdelen.
Dat alles voor die 10 €uries, kortom,....geen geld :!:

:idea:

Nu nog even de tijd vinden om 't spulleke in elkaar te prutsen :lol:

:wink:

Hallo Joost,

Natuurlijk had ik het iets gestroomlijnder kunnen maken, maar het kistje is toch niet zo'n snel monster!
Als het maar omhoog komt en foto's kan maken.

Groeten,
Hans.

Back