Aldi Camera - Luchtfotografie

is dat niet een partij luchtweerstand op een onhandige plaats??
misschien een soort druppel punt er achter zodat hij wat airodinamischer is :idea:

Groeten Halmar

Dat weet ik, maar ik wilde eerst maar kijken wat het resultaat brengt op grotere hoogte, en dan kan ik er altijd nog wel wat airo aan geven.

De plaats kon niet anders of ik moet een gat in de romp maken en dat vind ik zonde.

Groeten, Hans.

onder de vleugel plat tegen de romp aan is een veel gebruikte manier om de cameras te bevestigen.

rechtop onder de vleugel dan, met evt een spoilerplaatje van romp naar camera ofzo ?
lijkt me dik beter dan die weerstandsbom die er nu bovenop staat.

gerard_nl zei:
rechtop onder de vleugel dan, met evt een spoilerplaatje van romp naar camera ofzo ?

wordt leuk met landen :lol:

De Camera is langer dan de hoogte van de romp, maar ik denk dat het er op kan blijven met een bakje in een vleugel profile.

Groeten, Hans.

Ik heb al een andere oplossing, wat dacht je van deze?
Dan maar panorama omdraaien in Adobe foto shop.
Voor deze foto heb ik maar twee elastieken er aan zitten, onder de lens kan er nog een elastiek aan.

afb355.jpg

Groeten, Hans.

Hoi,

Je kunt ook bakjes maken van piepschuim waar die in past. Hier heb ik er een die omlaag opzij en schuin opzij kan kijken, ik heb er ook die horizontaal 360graden kan.

Deze kan alleen maar 90 graden:
PICT3075.jpg

Sorry dat ik er ook op sta :lol: :oops: :wink:

Peter.

gerard_nl zei:
dat bedoel ik dus ja

neej echt niet, jij zij:
gerard_nl zei:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ZwevendePeter zei:
Hoi,

Je kunt ook bakjes maken van piepschuim waar die in past. Hier heb ik er een die omlaag opzij en schuin opzij kan kijken, ik heb er ook die horizontaal 360graden kan.

Deze kan alleen maar 90 graden:
PICT3075.jpg

Sorry dat ik er ook op sta :lol: :oops: :wink:

Peter.

merk je trouwens iets van dat gewicht peter ??

Ik maakte vroeger met een gewone weggooi camera lucht foto's
onder in het verlengde van de vleugel en zo dat de tip er nog net opstond.
Dat vond ik het mooiste.
Dan zie je de horizon.
80% was bewogen bij mij ik deed het met een charter met een viertakt
en iedere foto landen en doordraaien.
een hele sport om een filmpje vol te krijgen.
Jullie maken nu hele mooie foto's

Er was pas iemand een zwever kwijt hij was neergestort en kon hem niet meer vinden.
Ik heb toen mijn video camera in mijn vliegtuig gedaan en had hem binnen 10 minuten rond vliegen terug.
En 10 minuten op de grond terug kijken natuurlijk het was een gewone video camera
Bert

@Hilbren:
Je merkt er niet zo heel veel van. Tenminste niet op mijn Robbe Freewind. Ik hij was iets te licht 1410 gram ipv de 1430 die op de doos stond. Nu is die ~1500gram en vliegt ie zelfs stukken beter!!!
Alleen wil de kist nog wel eens wat haken aan de kant waar de camera zit, maar dat ligt aan je opstelling...

Peter.

Ik wilde het eerst met een servo en twee micro
schakelaars doen maar met deze schakeling
lijkt het me beter.
kan ik nog een een printje bestellen????
zo ja en bij wie en hoe
ik ben nieuw hier dus ik weet niet hoe het hier
allemaal in zijn werk gaat

Grt Han

Beste Han, Welkome :!:

Zo'n schakeling kun je bestellen bij Alex Talsma in Leeuwarden, zie eerder in dit onderwerp (pagina 7).
Geplaatst: Za November 29, 2003 1:38 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

@Joost: Wist geen beter woord als viewer te bedenken. Ik bedoel het gedeelte waar je normaal gesproken doorheen kijkt als je de camera voor je oog hebt zeg maar....

@Hayo: De schakeling in elkaar solderen is goed te doen als je soldeerervaring hebt en denkt dat het je wel lukt. Als je dat niet hebt en twijfelt zou ik er niet aan beginnen.

Het in de camera solderen is te doen als je soldeerervaring hebt en een soldeerbout met een fijne punt. Zelf heb ik het gesoldeerd met een 25watt Weller met een nieuwe punt.

Ik zal zodra ik weer wat tijd heb een bouwbeschrijving maken.

ANIMO CHECK:

optie 1: schakeling al in elkaar gesoldeerd door mij en getest en je bouwt het zelf in de camera. - 15 euro

optie 2: PIC gebrand en alle onderdelen erbij en je soldeert de schakeling zelf en je bouwt het zelf in de camera. - 10 euro

groet,
Alex

Hij maakt en verkoopt deze schakelingen in kant/en/klate- en bouwpakketvorm. Ik heb zo'n bouwpakket vorm bij hem gekocht,...keurig verzorgd.
Ik zou zeggen, stuur Alex een Persoonlijk Bericht via de "PB"-knop.

:wink:

Hi Hayo

Bedankt ik ga het proberen

en iedereen alvast een goede jaar wisseling

grt Han

Back