Aldi Camera - Luchtfotografie

ziet er goed uit, ik heb hem nu ook maar besteld :twisted:
hij gaat onder dit vliegtuig:

aangezien dit café draadje is uitgegroeid tot een serieuze camera draad verplaats ik dit naar Model electronica.

draadjes in het café hebben namelijk ook sluitingstijden ;)

Joost, ik ben met deze draad begonnen bij ALGEMEEN, een van jullie heeft het zelf in het café gezet, ik dacht dat algemeen een goede plaats voor iedereen was?

Oh ja, ik heb je raad een beetje opgevolgd, is dit beter?

afb307.jpg

Groeten,
Hans.

@Hans,
ik heb de krimpkous voor de les uitgesneden :wink:
alleen als je door de zoeker kijkt ziet de wereld er blauw uit

Groeten Halmar

Halmar,
het was maar een grapje. Waar is de krimpkous voor nodig? voor de regen soms?
Wanneer ik ga vliegen?, wel eerst maar wachten tot het weer beter is en het moet ook helder zijn om mooie kiekjes te kunnen maken.

Ik hoop nog voor de kerst, en als het gelukt is krijgen jullie het natuurlijk te zien.

Groeten, Hans.

Die van mij is ook klaar, en werkt perfect :P

draadjes solderen...
cam_draadjes.jpg

Tita's voedingsstekker systeem heb ik ook toegepast, thx :)
cam_klaar.jpg

nu nog een model om hem onder te hangen :wink:

Is er iemand op dit deel van het forum die al ervaring heeft met het kleine cameratje van sweex zoals dat verkocht wordt door de Media Markt? Het oplossend vermogen zou ruim 2meg pixels zijn hetgeen software matig nog kan worden opgehoogd naar 3meg. Dit is hetzelfde cameratje als van Qware. DC003 wordt hij genoemd bij Qware. Ik heb gezocht op het net maar kan nog geen hack vinden. Zoals bij de nadere cameratjes schakelt hij uit na enige minuten, blijft wel aan als je de USB poort onder spanning zet maar dan fotografeert hij niet....

Hans Delemarre

Ik denk dat het met de huidige versie van de Microchip software de DC003 ook prima te doen is. Je moet alleen de benodigde aansluitpunten in deze camera lokaliseren. Dat moet niet zo moelijk zijn.. eventueel wil ik je hier best bij helpen....

ps... Hans jij bent toch ook met luchtvideo bezig?

die krimpkous dient om de boel bij elkaar te houden, ik moet nog eens kijken of ik het op de Hans metode ga doen,

mijn vrienden op vliegclub teuge waren danig enthousiast over het idee waarschijnlijk gaan we een systeem bouwen dat deze kamera op de tip van een vliegtuig komt, maar dan wel zo dat het geheel een draaibare camera opleverd en zo airodinamisch is dat hij ook bij overland vliegen bruikbaar word zonder een danige glijgetal verandering.
weet iemand nog ergens zo'n kamera zodat ik hem daarvoor vast kan gebruiken.

Groeten Halmar.

Alex,

Inderdaad. Stond even stil omdat ik de upgrade van mijn zendamateur machtiging wilde halen zodat ik e.e.a. legaal kan doen. Als het weer wat betre wordt ga ik weer experimenteren.

Hans Delemarre, inmiddels dus ook als PH7JDE aan te roepen....

Hier zijn dan de eerste beelden, sorry dat ze niet beter zijn geworden, ik moest tussen de buien in omhoog en met een slowflyer gaat dat nu niet anders beter.
Maar het ging er om dat het werkt, volgende keer mischien van uit een zweever, dan kan ik ook meer op hoogte komen.

afb328.jpg

afb329.jpg

afb330.jpg

Groeten, Hans.

TITA zei:
Hier zijn dan de eerste beelden, sorry dat ze niet beter zijn geworden, ik moest tussen de buien in omhoog en met een slowflyer gaat dat nu niet anders beter.
Maar het ging er om dat het werkt, volgende keer mischien van uit een zweefer, dan kan ik ook meer op hoogte komen.

Groeten, Hans.

afgzien van de hoogte, zijn het toch hele mooie foto's geworden !!!
wordt de kwaliteit van de foto's trouwens beinvloed door het trillen van de motor of valt dat mee ??
mijn toestel (met speed 400 + reversed gunter propje) wil nog wel eens wat trillen namelijk.

Niet verkeerd Tita :)

volgende keer idd even je motor uitzetten, of had de boer er eentje te veel op tijdens het ploegen ;)

@Hans/TITA...

Leuk om hier je foto's te zien.... Had je vliegtuig geen last van het extra gewicht? Hoe vond je het om tijdens het vliegen, de camera te bedienen?

Ik had problemen met de wind op deze hoogte begon mijn slowflyer te schudden en had ook wat meer moeite met het extra gewicht.

Als men met elke foto app. een foto maakt, is natuurlijk altijd het beste niet te bewegen (motor afzetten dus).

Op het moment heb ik een bakje klaar voor mijn Swing en die kan iets meer hebben van de wind, als het niet regent probeer ik het nog een keer maar dan hoger.

De camera bedienen van de aarde af is wel iets apparts, je moest wel even weten of de minuut om is of niet i.v.m. wakker maken van de Cam.

afb353.jpg

Groeten, Hans.

Back