Aldi Camera - Luchtfotografie

Die PIC zal een paar euro gaan kosten. Moet ik even uitzoeken...

Zaterdagmiddag zijn we er waarschijnlijk ook wel. Weet alleen niet of dan alles klaar is. Anders had ik nog de zaterdagavond om te bouwen...

@Alex

Ja de PIC processor bedoelde ik de rest heb ik nog wel liggen :lol: een weerstandje ofzo, zeg of mail me maar wat ie zou moeten kosten( eventueel geprogged want die heb ik ook niet meer tot mijn beschikking :oops: ).

Grtz,

Heino

P.S. daar zit misschien nog handel in :D jammer dat ik zelf niets meer kan regelen :?

Okee... voor alle geinteresseerden even een update:

De resultaten op basis van een PIC zijn niet echt bevredigend. Het schakelpunt is wat kritisch en zou bij sommige zenders wel eens problemen kunnen geven.

Ik ga daarom voor mezelf een oplossing maken zonder pic. Het wordt een servo kabel met daarin klein opgenomen de schakel electronica. Een soort van lipo safe zegmaar...

Die kabel loopt dus van je ontvanger naar de camera en gaat op een vrijkanaal. Vanuit de ontvanger loopt 5v naar de camera. De batterijen kun je dan uit je camera achterwege laten en dat scheelt weer gewicht.
Het is nog in prototype stadium, maar hoop vanavond meer te kunnen vertellen / laten zien.

wordt vervolgd ;-)

Waarom gebruik je niet gewoon zo'n switch waar ik het over had? :?

Voordelen:
Klein
Redelijk goedkoop
Geen servo nodig
Geen batt's, werkt op de gewone vliegaccu
Makkelijk te installeren
Je kan er ook meer op aansluiten, bijv lichten enz.

Nadelen:
Toch wel prijzig als je er nix voor over hebt...

Peter.

Weer even een update met technische details voor de liefhebber ;-)
Het werkt prima... toch alsnog op basis van een PIC maar dat terzijde.

Deze medion camera is toch iets anders dan de Aiptek camera's die op amerikaanse forums staan beschreven. Het was dus even wat uitzoeken.
Wat is namelijk het geval.... op een Aiptek kun je 5v zetten op de usb poort en dan werkt ie nog gewoon. Je kunt hem dan prachtig voeden vanuit de BEC van de regelaar, of vanuit het ontvanger pack. Als je deze Medion echter 5v geeft denkt de camera dat ie aan de pc hangt en gaat op de webcam stand staan en is daar niet uit te halen.

Ik heb dus nog geen mooie oplossing om de camera te voeden vanuit de ontvanger, maar dat komt nog wel. Een lowdrop 3,3v stabilisator zal het waarschijnlijk gaan worden....

Het is heel geinig om via je je zender, je zolder te fotograferen.
Je hebt er niets aan, maar het geeft al een behoorlijke kick :D

Hieronder even een impressie van de testopstelling:

cameratest.jpg

Ik denk dat ik binnenkort een stuk of tien van deze schakelingen ga bouwen. Ze zullen zo rond de 10 euro komen te liggen qua onderdelen/tijd. Morgen neem ik ons exemplaar mee naar de modelbouwbeurs in het FEC. Mocht je het van dicht bij willen bekijken, laat het dan maar even weten.

@Niek: wat spreken wij af?

Op www.rcteam.nl zet ik tzt wel een inbouwbeschrijving....

Ik ben er in ieder geval zondag.

Vandaag nog even wat brokstukken van de laatste keer lijmen.. :cry:

Okee, vergeet niet Flappy mee te nemen ;-)

De schakelelectronica is ingebouwd en vanuit de ontvangeraccu wordt nu ook een mooie 2,8 volt gemaakt. De batterijen zijn er uit en de electronica zit in het batterijvak. Ik heb de 'viewer' er ook uit gesloopt.
Alles bijelkaar weegt het nu 49 gram.

cameraklaar.jpg

wat bedoel je met de 'viewer'?

ik heb ook wel belangstelling in zo'n schakelingetje :)
(moet dit draadje niet gesplitst worden? Gaat nu over de aldi camera die te koop is én een interessante schakeling...)

Alex,...

ben er benieuwd naar de schakeling,..is het makkelijk zelf te solderen?

Misschien kun je een soort van bouwpakketje samenstellen, en een postorder opstarten,...er is zo te lezen vast wel wat handel voor,...ik ben in ieder geval geïnteresseerd :!:

:wink:

@Joost: Wist geen beter woord als viewer te bedenken. Ik bedoel het gedeelte waar je normaal gesproken doorheen kijkt als je de camera voor je oog hebt zeg maar....

@Hayo: De schakeling in elkaar solderen is goed te doen als je soldeerervaring hebt en denkt dat het je wel lukt. Als je dat niet hebt en twijfelt zou ik er niet aan beginnen.

Het in de camera solderen is te doen als je soldeerervaring hebt en een soldeerbout met een fijne punt. Zelf heb ik het gesoldeerd met een 25watt Weller met een nieuwe punt.

Ik zal zodra ik weer wat tijd heb een bouwbeschrijving maken.

ANIMO CHECK:

optie 1: schakeling al in elkaar gesoldeerd door mij en getest en je bouwt het zelf in de camera. - 15 euro

optie 2: PIC gebrand en alle onderdelen erbij en je soldeert de schakeling zelf en je bouwt het zelf in de camera. - 10 euro

groet,
Alex

hehe idd andersom:

optie 1: schakeling al in elkaar gesoldeerd door mij en getest en je bouwt het zelf in de camera... 15 euro

optie 2: PIC gebrand en alle onderdelen erbij en je soldeert de schakeling zelf en je bouwt het zelf in de camera... 10 euro

Graag via PB je bestelling aan mij doorgeven.
Ook als je al hierboven hebt aangegeven interesse te hebben.
Anders raak ik het overzicht kwijt :roll:

Zijn na het ombouwen de gewone functies ook nog te gevruiken,...webcam, film's, en foto's 'met de hand' knippen (als je er een accutje aan hangt natuurlijk) :?:

Back