Aldi Camera - Luchtfotografie

m'n eerste onboard foto is gemaakt vanaf een hovercraft. Normaal gesproken is de kwaliteit van de foto's binnen al erg slecht, en een trillend model maakt het natuurlijk niet beter.
Toch is Heino duidelijk te herkennen ;)

afb459.jpg

zodra m'n model vliegklaar is en het weer gunstiger wordt hoop ik m'n eerste luchtfoto('s) te maken

Hoi Joost,

Ik hoop dat het weer een beetje beter gaat worden, ik zit ook op hete kolen om er een betere foto van te maken met helder weer.
Ik denk dat met de zwever toch in de buurt van 200 meter moet komen.
Vergeet niet de motor uit te zetten als je een foto maakt, ik heb het gemerkt met de trillende motor kan je het wel zien op de foto.

Groeten, Hans.

Geen hoogte op het forum zetten, je mag niet hoger als 100 meter vliegen daar krijg je gezeur mee.
Het is mij ook al overkomen.
Graag weghalen.

Ziehier mijn eerste luchtfoto, jammer voor Alex en Ben maar ik was eerder.

afb464.jpg

Deze foto is gemaakt bij Heerenveen, als je goed kijkt zie je bovenin de
foto de snelweg van Heerenveen naar Groningen.

Groeten van Ingo

mooie foto, mooie weerspiegeling in het water.
kan ik ook ergens het orgineel downloaden. (hoge resolutie)

net ook even geprobeerd onder m'n slowflyer... zon was helaas al hoegenaamd onder... 90% van alle foto's is zwart. Binnenkort overdag beter ;)

mooie foto Ingo, maar Tita was eerder ;)

camera met flits werkte wel.. (let op de camera onder de vleugel)
lfcam.jpg

(het was minder donker dan het lijkt hoor... ben niet helemaaal gek ;))

Joost zei:
(het was minder donker dan het lijkt hoor... ben niet helemaaal gek ;))

ik geloof er niks van :twisted:

hoeveel vleugel heb jij trouwens in beeld als je een foto maakt??

Vrij heldere dag, en weinig wind. Lipo's zijn natuurlijk al vol dus model gepakt en even een paar rondjes gemaakt :)

zal een paar mooie foto's laten zien :

1.jpg

Inlaag, Oosterschelde, en op de achtergrond Neeltje Jans, de Pijlerdam en Schouwen-Duiveland. En aan de andere kant van de dam natuurlijk de Noordzee

2.jpg

Het weggetje dat ik altijd moet fietsen als ik op de dijk ga hellingzweven. Linksboven trouwens de(een) hellingzweefplek.
Puntje aan de horizon is de toren van Zierikzee, en rechtsdaarvan kan je de Zeelandbrug zien.

3.jpg

Oostkant van Noord-Beveland. Plas midden bovenin is de ijsbaan. Wordt nog niet op geschaatst zo te zien :wink:

4.jpg

Kzat toch vrij hoog dus... op sommige foto's zag ik zelfs het Veerse Meer! (is andere kant Noord-Beveland)

5.jpg

nog een inlaag, weer de Oosterschelde en een scheepje, dag ik anders never nooit had gezien ;)

Valt zeer zeker niet tegen voor een eerste keer bij daglicht 8)
Alex, bedankt! :P

ziet er mooi uit daar, lekker de ruimte.
mijn bouwpakket is in bestelling, hij moest nog zo'n servo kabels bestellen.

vlieg je nu extra hoog of is dit normale vlieghoogte ?

Gefeliciteerd Joost,

Mooie foto's, ik ben vandaag ook weer de lucht in gegaan en natuurlijk een stuk hoger. Wat mij tegenvalt is als je de camera laat liggen dan is zoals ik al vermoede de panorama niet zo mooi is, dus ga ik nog maar even kijken of het met de slowflyer iets wat hoger kom, maar dan wel met stil weer.
Ik zal maar nu geen foto's plaatsen want ik kom 6 Januari op ADSL en dan geef ik wel een link naar mijn site.

Groeten, Hans.

leuke slowflyer joost depron vleugel???
en mooie foto's ook met de slowflyer gemaakt??
ik heb ook een pakket bij Alex bestelt
kan niet wachten.
GRT Han

toch wel jammer dat schepen niet kunnen vliegen...echt hele mooie foto's.

Is dat moeilijk te bouwen???
ik ben een nieuw dus nog niet echt handig( twee
linker handen) maar ik heb nog wel 3 en 5mm
depron .
GRT Han

@Joost

Het zijn echte mooie foto's zelfs met een hele goede toelichting over wat en waar echt toppie :D want tijdens mij dienst tijd in het leger heb ik een vrachtwagen opleiding gehad in bergen op zoom en reed ik toender tijd veel rond in die buurt.
Ik vind het eruggg leuk om dit alles weer terug te zien en ik moet zeggen dat het zicht erg goed was op dat moment :wink: alles staat er scherp op en dan bedoel ik scherper dan dat ik het op de foto stond via je hoovercraft hahaha :D in Markelo.
Het is wel een mooie omgeving waar jij woont, maar goed als ik het setje binnen heb van Alex zal ik ook wel eens wat foto's maken van onze omgeving mag je zelf een oordeel geven daarvan :wink:

Grtz,
Heino

Hoi Joost,

Heb je aan de lens nog verder verdraaid? Ik heb hem ongeveer 5mm verder verschoven om max. oneindig te krijgen.

Groeten, Hans.

ja, leuk is dat, heb ik ook gedaan gewoon forceren die zooi.
Ik gebruik de webcam instellingen van msn om realtime scherp te stellen.

Back