Alfa Model FW190

Ja die op vleugel moet ik ook nog goed vastzetten.
Achter heb ik al een klein stukje krimpkous gedaan en gekrimpt.
Die stangetjes zijn moeilijk te buigen trouwens.

Traveler,

Ik wacht nog steeds op mijn Alfa FW190, maar wil ondertussen wel een accu aanschaffen. Kan jij me vertellen of een accu met afmeting 70 x 35 x 22mm goed past in de kist?
Dank

Hey Arjen.

Je hebt veel ruimte in de Alfa FW190.
Zelf heb ik deze accu:

LiPo 11.1V 1700MAH (12C)

Specificaties:
Capaciteit: 1700mah
Belastbaar: 12C continu (20.4A), 18C piek (30.6A)
Afmetingen: 90 x 35 x 22mm
Gewicht: 130 gram

Moet makkelijk passen dus !
Ik zal als ik jou was ze even bellen, ik had hem in 3 dagen binnen. Misschien is er iets niet op voorraad.

Groeten,
Martijn

Na ruim 3 weken nog geen pakketje van Bichler :evil: . 2 x email gestuurd; geen antwoord :mad: . 10 x getracht te bellen: alleen een antwoord apparaat. Wat een K*T zaak :evil: .
Na wat speuren bleek de betaling via creditcard niet te zijn doorgekomen, terwijl de bestelling wel is doorgekomen.
En HOE ga ik dat recht zetten als ik ze niet kan bereiken :bad-words:

Bichler kan de boom in :showass: , ik bestel het wel elders :fist:

(he, heeerlijk die emoticons! :mrgreen: )

Ik denk dat ik hem nu maar bij Lindinger in duitsland bestel. Kist is wel een tientje duurder maar de verzendkosten zijn weer een tientje lager.

En nu maar weer wachten..................... :sleepy:

@Arjen 27

Das echt balen man, jammer dat te moeten horen, men zou voor minder ontploffen.
en echt dikke lol met je emoticons, ik lig hier plat van 't lachu

greetz

Keep it real

Kurt

Goofer zei:

Hij zal wel passen maar het totaal gewicht wordt waarschijnlijk wel gevaarlijk hoog, maar ook dat moet nog wel lukken.

Ondertussen heb ik mijn FW190 binnen met motor. Correctie: ik heb ze alle TWEE binnen......Bichler in duitsland is ook wakker geworden (na een maand!) en heeft de spullen ook opgestuurd........................

En toen waren er dus twee....... :nosmile: .............. Leuk, kan ik mijn eigen "Geschwader" oprichten :lol:

Nu ja, ik vind wel een bestemming voor dat tweede kistje. Een liefhebber mag hem voor €80,- euro komen ophalen in Wieringerwerf.

Even wat anders, hoe zit het met de propellor op dit soort kistjes zonder landingsgestel: moet je een propsaver installeren of kan het ook zonder? en hoe voorkom je dan schade tijdens het landen?

arjen27 zei:
... he, heeerlijk die emoticons! :mrgreen:
Deze was je vergeten, mijn favoriet
puke.gif
. Je moet het adres van dat plaatje even opslaan, komt van een ander forum ("zum kotzen").

Na een paar uurtjes lezen op RCgroups en andere forums toch maar besloten om 2 3S 1700 mAh batterijen te nemen samen met deze motor https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=2035 en deze regelaar https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=658. Is momenteel onderweg. De FW190 zelf besteld bij Bichler maar hij was momenteel uitverkocht. De laatste kist heeft Arjen27n en nu in het dubbel dus. Geen probleem, half december kwamen er nieuwe binnen. Bij Bidproducts nog wat servo's en 2 4$ ontvangers besteld (voor in m'n EZ* wel te verstaan, m'n systesizer ontvanger komt in de nieuwe vogel).

Hopelijk vind ik dit allemaal terug onder de Kerstboom en zal ik 2007 kunnen inzetten met een Warbird!!
Heb trouwens hard zitten twijfelen aan de Funjet maar toch maar gekozen voor de FW190. Kweetet, niet echt de geschikte opvolger van de EZ* maar wie nie waagt, nie wint. Trouwens zojuist de EZ* geupgraded met een Permax 480. Ben benieuwd hoe dat gaat met die 3S lipo ipv 8 Intellect 1400 cellen.

Ik moet even vermelden... wat vliegt dit ding mooi... en snel ;)
Goede keus de 1700mAh, daar vlieg ik zelf ook mee.
Mijn lipo gewicht is ongeveer 130 gram en dat gaat goed met de MPJet brushless motor.

Traveler zei:
Ik moet even vermelden... wat vliegt dit ding mooi... en snel ;)
Goede keus de 1700mAh, daar vlieg ik zelf ook mee.
Mijn lipo gewicht is ongeveer 130 gram en dat gaat goed met de MPJet brushless motor.

Vergelijk 'm qua vliegen eens met je GWS ME109?
Kwaliteit hoef je niet over te beginnen; ik heb zelf een Huckebein van Alfa en een ME van GWS - niet te vergelijken

Ik heb de Alfa FW190, of mis ik iets ?
Het verschil met de GWS en deze Alfa is inderdaad een verschil van dag en nacht.

Ben bezig met het verbouwen van mijn huis maar probeer tussen de bedrijven door de FW190 langzaam op te bouwen.

De rode band om de staart is een decal die op een compound curved surface moet worden gelegd: dit lukt dus nooit netjes, kijk maar:

Ik denk dat dit een klusje gaat worden voor de airbrush.........
Misschien dat ik ook maar eens een poging waag tot een beetje weatheren.................
Stay tuned!

Traveler zei:
Die rode band kreeg ik er ook niet goed op, dus heb ik maar weggelaten.

Ja dat zag ik al. De witte rudder stukken waren ook een oordeel om netjes te plaatsen, maar dat is uiteindelijk wel aardig gelukt. Ik zie wel wat er na de eerste duikvlucht nog op zit :P

Na de eerste duikvlucht zit het er nog wel op, maar na 10 vluchten is de boel aardig 'geweathered', tenminste dat is wel zo op m'n Alfa P47. Ach eenmaal in de lucht zie je dat toch niet. :wink:

Ik vlieg in m'n Tucano met een Typhoon 6-3D en met veel succes. Zou dat ook kunnen in deze kistjes, of wordt dat niks?

Een 6-3D gaat prima op deze kistjes, op 3 Cell lipo met een GWS 8x4.3 is ideaal. Liever niet een grotere prop i.v.m. de temperatuur van de accu.
Ik vlieg de P-47 zelf ook met een 6-3D.

Back