Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Goofer zei:Geen maiden vandaag, een beetje teveel wind naar mijn zin. Andere keer dus...
MPXfan zei:PS: een tweede vraagje, nu over de prop adapter. Welk type gebruik je i.c.m. de MPJet motor? Ik heb enkele 3mm collet-adapters geprobeerd maar deze steken te ver uit, waardoor er een spleet van ca. 5 mm ontstaat tussen de spinnerkop en de motorkap.
Je hulp is weer welkom! :wink:
Goofer zei:Ik heb ook geen domping toegepast. Misschien beter wel doen?
ZamBeZi zei:Goofer zei:Ik heb ook geen domping toegepast. Misschien beter wel doen?
Wacht eerst maar ff af wat de anderen gedaan hebben, want ik ben er nog niet uit of domping echt nodig is; die GWS ME109 van mij heeft ook niet echt domping en die vloog out-of-the-box wat dat betreft prima. Los daarvan: als ik domping op m'n P51 zou zetten, dan zou de spleet tussen cowl en spinner ook niet overal gelijk zijn - als Alfa Model domping had gewild, dan hadden ze die cowl daar wel in mee-gevormd.
Ik ga bij mij i.i.g. eerst de ailerons vlak zetten en misschien 1 klein ringetje onder motor voor een klein beetje domping en zal dan m'n ervaringen hier wel posten :wink:
hoe zet je dat op een kist met 1 aileronservo? bedoel je geen expo?MPXfan zei:Ik had ook de dual rate aanstaan (50%), waardoor ik bij de nog relatief lage snelheid niet genoeg kon corrigeren.
Bij de P51 heeft AM op de onderzijde van de vleugel een punt gemarkeerd om 'm op te balanceren. Vreemd, want een laagdekker moet je op z'n kop balanceren! Ik heb die punten i.i.g. op de bovenzijde van de vleugel uitgezet en balanceer dan op een omgekeerde z-tang in de bankschroef of op twee afgeschuinde stukjes depron die ik tussen m'n vingers houd.MPXfan zei:Het uitwegen op het zwaartepunt van de FW109 vind ik overigens wel wat kritisch/lastig. Hij lijkt snel door te slaan naar een van beide kanten hierbij. Het maakt niet uit of ik het op de nette methode doe (speciale balansweger) of met de vingers...Any 'tips'?