Alfa Model FW190

Beiden zijn inderdaad op waterbasis: oplosmiddelen in verf lossen ook perfect je Alfa op 8O

Overigens is de Acryl/PU matte parketlak die ik heb gebruikt van het merk Glitsa (750 ml bus).
De ParketPlus was geloof ik van Pledge.

Succes!

MPXfan zei:
Beiden zijn inderdaad op waterbasis: oplosmiddelen in verf lossen ook perfect je Alfa op 8O

Overigens is de Acryl/PU matte parketlak die ik heb gebruikt van het merk Glitsa (750 ml bus).

Succes!

Super!
Vandeweek eens kijken voor dat spul; kan ik m'n P51D wat beschermen en m'n Huckebein gelijk goed doen :lol:

Heren,

Mijn P51D vliegt halfgas eigenlijk bijzonder leuk op 3 cellen met de Typhoon 6/3D.
Nou vind ik deze kistjes zo leuk dat ik er aan zit te denken om er een LA-7 bij te halen en deze dan op 2S te gaan vliegen; ik heb 2 stuks Hyperion Litestorm 1800 mah 2S beschikbaar (die maak ik 4S in m’n Funjet) en denk aan dit motortje:
HXT28-22-CQ
Max Eff: 5A
Max Load: 8A
Kv: 1400
Weight: 36g
Pull: 100~450g
Prop: 8x4 or 9x5
Voltage: 6~9v
Length: 23mm

Zou dit wat zijn? Ik hoef geen gaten in de lucht te vliegen, maar gewoon leuk schaalgetrouw vliegen, kist licht houden zodat ie minder last heeft van bad habits.
Enerzijds vliegt mijn Mustang dus al halfgas perfect met een motortje (T6/3D) dat qua gewicht en kv goed te vergelijken is met dit motortje. Aan de andere kant is de aanbevolen motor voor 2S een AXI 2208/26 die 9 gram zwaarder is en de MP Jet AC 28/7-30D die in dit draadje op 2S ook even ingezet is in de Focke Wulf weegt zelfs 56 gram.
Dus… wat is wijsheid?

MPXfan zei:

Succes!

toch nog een vraagje:
wat gebeurt er met die parketlak op plaatsen waar de kist een beetje kan vervormen, bijvoorbeeld daar waar het plastic boutje de vleugel aan de romp schroeft?

ik heb trouwens besloten om voorlopig de p51 niet aan te passen; deze heeft al de nodige gebruikssporen (voornamelijk van het oppakken, transport en gerommel met de motorsteun, want ik heb er nog niet 1 foute landing mee gemaakt)
de Huckebein is wel een kandidaat, maar die gaat eerst vliegen zonder decals

Zambezi,

De parketlak van Glitsa bevat een flexibele component (poly-urethaan). Hierdoor ontstaan er geen barsten oid op de plekken die belast worden, zoals bij de vleugelbout. Bovendien breng je de laagjes uiterst dun op. Geen probleem dus, zolang je een acrylaat-PU mix neemt!

Succes!

MPXfan zei:
Zambezi,

De parketlak van Glitsa bevat een flexibele component (poly-urethaan). Hierdoor ontstaan er geen barsten oid op de plekken die belast worden, zoals bij de vleugelbout. Bovendien breng je de laagjes uiterst dun op. Geen probleem dus, zolang je een acrylaat-PU mix neemt!

Succes!

super, bedankt!

MPX fan, toch nog even een vraagje: die eerste laag Parket Plus; breng je die (heel) dik aan?
Ik heb op een vleugel van m'n gecrashte Huckebein een stukje dun geprobeerd, maar het lijkt dat het oppervlak nog even "micro-ruw" is als daarvoor. Alleen als ik het echt vet aanbreng zou het wel glad kunnen worden, maar is dit ook de bedoeling?

groetjes,
Dennis

Hi Dennis,

Het gaat er vooral om dat het oppervlak glanzend is geworden. Dit zorgt ervoor dat de decals beter hechten: op micro-niveau is het oppervlak gladder dan daarvoor. De ParketPlus wordt niet als een soort doorzichtig plamuur gebruikt om oneffenheden weg te halen, maar zorgt ervoor dat er een betere hechting onstaat.

Als je het oppervlak nog te ruw vindt, of als de ParketPlus niet goed is aan te brengen, kan je beter twee dunne laagjes aanbrengen dan één dikke! Verder is het belangrijk dat je een weekmaker (Solset oid) gebruikt. Je zal zien: het kost even wat voorbewerkingstijd, maar het wordt een mooi eindresultaat!

Succes!

bedankt voor de uitleg; ik ga toch een nieuwe Huckebein opbouwen waarschijnlijk en aangezien ik die nog moet bestellen, doe ik er dan gelijk maar een setje decals voor de P51D bij - genoeg te doen dus :lol:

merkwaardig spul trouwens, dat Parket Plus, maar het is prima te verwerken

Ok dan heb ik nog een vraag: doe jij die Parket Plus alleen daar waar de decals komen of overal?
Is, na het aflakken met de parketlak, dan nog zichtbaar waar wel / geen Parket Plus er onder zit?

Ik zet het hele model in de ParketPlus.

Na het aanbrengen van de decals gaat er immers overal een laag matte lak over. Dit draagt nauwelijks bij aan het gewicht, maar geeft wel extra bescherming aan je hele model!

MPXfan zei:
Ik zet het hele model in de ParketPlus.

Na het aanbrengen van de decals gaat er immers overal een laag matte lak over. Dit draagt nauwelijks bij aan het gewicht, maar geeft wel extra bescherming aan je hele model!

Zo; m'n Huckebein staat inmiddels volledig in de parketplus. Ik kom er alleen nu achter dat ik geen Sol Set heb, maar Micro Set; dit is wat "sterker". Maar gewoon proberen, of het juiste halen?

Heb je niet een decal over uit de serie die je niet gaat gebruiken, waarop je het kan uitproberen?
Solset en Microset zijn weekmakers. Als die te sterk is bestaat het risico dat je het decal oplost!

MPXfan zei:
Heb je niet een decal over uit de serie die je niet gaat gebruiken, waarop je het kan uitproberen?
Solset en Microset zijn weekmakers. Als die te sterk is bestaat het risico dat je het decal oplost!

Ben ik al mee bezig! Ik heb hier nog wat restanten van m'n vorige Huckebein liggen en daarop een decal geprobeerd. Lijkt helemaal goed te komen, zo te zien!

Back