Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Die gesloten wielmoeren heb ik van LRP zelf.
Alleen daar ben ik een paar keer mee langs de stoeprand gegaan.
En een beetje beschadigd geraakt.

groeten, wesley

Iemand al ervaring met twee hardcase packs met bullet connectors in de Buggy ?

Ik zat me te bedenken hoe de bekabeling op te lossen ?

Vraag kwam op toen ik de nieuwe Turnigy Nanotech packs zag staan :http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._6000mah_2S2P_65~130C_Hardcase_Lipo_Pack.html
Aso specs, zeker met die prijs.

Wel jammer dat ze nog geen 4S (of zelfs 5S) maken met die specs in hardcase, dat zou helemaal ultiem zijn.

Ik zie ook dat alle hardcase Nanotech in backorder staan.. zijn ze uberhaupt al leverbaar geweest ?

Zit me te bedenken hoe je deze packs goed in de vorza gaat krijgen, misschien een idee om de gaten voor de connectors naar elkaar toe te draaien, stekker op stekker zetten en zo doorlussen ? Denk dat je wel genoeg plaats overhoudt om de andere twee met een 90 graden connector gaat aan te sluiten. Zit alles ook meteen netjes beschermd.

Ik bedoel dus deze connectors (als voorbeeld) :

HudyLiPoCable.jpg

Of deze :

teamepicconnectors.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb de 5800 mAh hardcase nano-techs gekocht, ze zijn nog onderweg. Ik heb ook meteen 10 van die connectoren meebesteld om een tussenverbinding te maken.

Snoebel,

Volgens mij heeft Kurt zo een soortgelijke packs gehad in zijn vorza.

Als ik mij niet vergis was het een systeem zoals je kabeltje, maar dan met dean stekkers. De aansluitingen van de packs draaide hij telkens naar buiten en zo naar de regelaar.
Ging perfect.

Heb zaterdag eens een orion 6500 mAh 90C lipo gekocht (voor 1/10de offroad en onroad weliswaar).
Ben eens benieuwd of je verschil voelt met turnigy/zippy/GM (gebruikte packs tot nu toe).
Na 50 ladingen is het beste van een Turnigy en zippy gewoon eraf en merk je bij 40% lading al dat de punch volledig weg is.

Laatst bewerkt:
Idd ik heb dit gehad... Gewoon 2 kabeltjes met platte 4mm connectors op die gingen naar een deans stekker... Werkte zonder probs!
Kon zo ook makkelijk overgaan met dezelfde lipos in mijn revo op dat moment. Gewoon een kabeltje met platte 4mm's maken en aan de andere zijden de traxxas connector :)

Hmm, ok op die manier. Maar da's niet helemaal wat ik bedoel.
Idee is om de packs met de connector gaten naar elkaar toe te leggen, een 'brug' te maken met twee connectors zoals dit <---> en de andere kant dan te doen met die genoemde pluggen.

Zoals jij het omschrijft werkt natuurlijk altijd, alleen blijf je dan twee connectors houden naar de auto, met mijn 'idee' wordt dat nog maar 1 connector.

Klein gevaar is dat de beide polen van de connector wel redelijk dicht bij elkaar zullen komen, ookal gebruik je die haakse connectors.

Jij bedoetl meer als een Saddle pack systeem?

Dus 2 lipo's, van beide batterijen de plus en de min verbinden en dan van de plus van de een batterij naar de regelaar, en de min van de andere batterij naar de regelaar?

zodoende je maar 1 stekker hebt?

Zo beetje als dit:

DSC_4992.jpg

grtz

Yep, alleen dan de packs uiteraard in de lengte weg tegen elkaar, de kant waar de connectors zitten. Dan krijg je echt een kabeltje van een paar milimeter met twee connectors die de plus en min verbinden.

Vond een plaatje wat het iets duidelijker maakt :

hpid34_batter_case_200.jpg

Dus op die manier erin en dan de connectie's maken.

*edit* Als de gaten trouwens door de packs heen lopen, zoals deze op het plaatje, wordt het wel een stuk veiliger, dan zou je de aansluitingen naar de ESC aan de buitenkant kunnen doen. Maar ik dacht dat de Nanotech dicht waren aan onderkant ?

Laatst bewerkt:
idd zo een systeem kan je toepassen...
LRP heeft van die lipo's die aan beide zijde open zijn dacht ik...
Je kan ook gewoon een gaatje boren :D hehe

Maar is inderdaad een makkelijk systeem!

Had mijn zegje al een x gedaan pas :p voor wat dat waard is.. maar ik snap dit nog steeds niet.
Waarom zou je dit geld gaan betalen voor deze packs? het is en blijft turnigy.
Voor dit geld heb je 2 roar approved 4s hardcase packs bij die tent.

Makkelijk systeem? Goed cablemanagement? Gewicht besparen? als je hier overinzit wat blijkbaar zo is, dan haal je toch gewoon 1 accu?

Wat is de gedachtegang hier ?Want er zijn alleen maar nadelenp please enlighten me.
En als je toch inzit over 'specs' en dat soort dingen deste meer reden om single pack te rijden, evt van een fatsoenlijk merk?
(ik ga er even van uit dat je puur voor de vorza deze packs haalt)
Grts

Het doel is vrij simpel, hoge specs packs, voor betaalbare prijs en hardcase.

De Turnigy 5300mAh 50c-100c zijn 32 dollar ~23 euro, de 6000mAh 65c-130c zijn 41 dollar ~30 euro.

De 4S roar approved pack is 4500mAh 30c en ok, idd wel heel goedkoop met zijn 40 dollar ~29 euro. Maar ik weet ook dat ze deze behoorlijk warm kunt rijden tijdens het bashen met bv een Vorza 2200kv.

Ik rij nu met 5000mAh 40c packs hardcase, welke ook prima voldoen, maar eens ga ik ze toch moeten vervangen door de leeftijd en dit leek me een leuk alternatief.

Tuurlijk, zoals al eerder gezegd, als ze kant en klare 4S of zelfs 5S packs zouden maken met dit soort specs (6000mAh en 40c+) was het nog makkelijker.

Oke ja dat is inderdaad een probleem, er zijn wel echt goede 4S en hoger packs maar die zijn meestal ook wel vrij prijzig, turnigy heeft ze zelf idd niet.
Mijn 2 packs zijn softcase, en de battery tray van de vorza is eigenlijk extreem degelijk en ook nog verstelbaar. Pasvorm moet voor iedere echte modelbouwer echt geen obstakel vormen als er echt niets is dat goed past.. dus ook daar zie ik geen probleem.

Nu ik zelf een 6S hebt komt mn 4s niet veel meer aan de bak.
Ookal zullen die de 4S hardcase idd wel wat warm worden, gaat dat echt geen problemen geven.
En als je 2 4S hardcases kunt krijgen voor de prijs van 2 losse 2s packs was ik er snel uitgeweest.
Gezien hoe goed de lipo beschermd worden in de vorza is softcase ook echt geen probleem en anders rol je er wat tape om, ik zie eigenlijk geen echte nadelen zeker niet vergeleken met de goedkopere hardcase packs.
Maarja tis een afweging die anderen mss wat anders maken, succes daarmee
Maar imo kan het allemaal makkelijker, en ook beter dan op die manier die je nu bedenkt

Zoals al eerder aangegeven, ik rij niet met softcase. Of je dat wel wilt doen is een kwestie van eigen voorkeur. Dat het goedkoper is en je veel meer keuze hebt met die packs is duidelijk.

Je zegt dat het makkelijker kan, ok.. da's precies waarom ik het opbreng in dit topic, goed idee is altijd welkom natuurlijk. Dus, vertel me eens hoe het makkelijker kan voor ongeveer hetzelfde geld !

Mooi dikke 6S halen, zelf goed wat tape of een case omheenmaken desnoods, en je hebt het helemaal voor elkaar :D
Ik heb er geen eens tape om .. dikke prima, en ik voel me er veiliger bij als een goedkope en ondoorzichtige hardcase te rijden.
Zo kan je het in de gaten houden, en het ding gewoon weg gooien als het je niet meer aan staat het kost toch niks.

Het is imo al compleet paranoid maar als je goede tape op een goede manier gebruikt, icm evt een zelfgemaakte case dan kan het.
Als ook dat je niet aanstaat kom je inderdaad in een lastig parket.
Je kunt dan kiezen om toch even wat meer te betalen (volgens mij begint het wat bij de 120 euro van andere merken op zn goedkoopst voor een 4s hardcase)
Of om voor de 2 packs optie te kiezen.
Er is echt niets mis met softcases in ieder geval.

Nou ik koop nooit meer softcase hoor,
Ze zijn echt meteen ingedeukt en heb er eentje opgefikt met een crash doordat die softcase was. Hardcase heb ik ook al zwaar met geflikkerd en die blijven mooi 1 geheel:)

@Olli, uw balancerbord zat vooraan eh. Dat kreeg serieuze klappen in Mol.
Ik rij al een 1.5jaar met Turnigy's en nog nooit problemen gehad ermee. Al dure merken geprobeerd ook, maar ik merk geen verschil in offroad. Toch niet met een Turnigy van 40C.

In mijn nitro heb ik dure LRP life ontvanger accu's. Dat ding was na 1 weekend al bol. 2e gekregen uit garantie, maar die staat ook al half bol. Dusja, doe mij maar Turnigy wanneer het kan. Dan ben ik tenminste niet geruïneerd alst kapot gaat.

Back