Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Vandaag de MP9e weer rijklaar gemaakt:D.

Heb nu een shocktower van Optima. Lijkt op het eerste zicht al steviger door de verbinding tussen de 2 bovenste punten. (is bij de ori. niet) En is ook iets lager.

Motormount was besteld bij RCMonster. Dat pakketje heb ik helaas niet gezien , nog niet na 2 maanden... Gelukkig waren ze zo vriendelijk/eerlijk om me mijn geld terug te storten!
Nu heb ik er eentje van Tekno pasklaar gemaakt. Is niet 100% gelopen zoals ik wou maar hij zit erin!

Ook heb ik er een nieuwe motor ingelegd. Deze keer gewoon terug hetzelfde, de Castle creations 2200kv motor. Wel de groene versie (vind ik mooier:)) En ineens ook een nieuwe Mamba regelaar. Uiteraard de Mamba Monster regelaar.

Servo heb ik dan ook nog maar eens gekocht deze keer eentje van HK. Een blue bird , replica van de ACE D1015. Opzich geen slechte servo, alleen niet zo soepel als de ace..

Ik heb alles nieuw eigenlijk in de buggy gestopt en het oude in de truggy (MBX5T) Buiten de servo die moet ik nog eens switchen.
Gelukkig voor mij is NBR dicht. Anders was die morgen weer stuk:yes:Misschien Helmond een leuk circuit of iets anders ?

Het deed wel weer vreselijk deugd dat ik nog eens offroad kon rijde met deze klasse buggy:cool: Was al van 26februari geleden! zo een 3 maanden..

Dingen die er nog gaan veranderd worden zijn enkel de wing en in de verre toekomst de motormount. De wing heeft veel te veel downforce (Merkte ik op Blackjack) Origenele is uitstekend , dus ga die terug steken.. Er stak nu ene van Proline op.

Gelukkig voor mij is NBR dicht. Anders was die morgen weer stuk:yes:Misschien Helmond een leuk circuit of iets anders ?

:o Gelukkig is het enkel voor u goed.
Ik reed er graag en mss dat er al een keer iets breekt daar, maar dat valt eigenlijk heel goed mee als je het circuit wat gewend bent.
Liet mijn truggy daar echt alle hoeken van het parcour zien en heb 1x de achterste hingpinholder gebroken.

Buggy ook niet zoveel stuk gereden, een enkel armke op de eco en beide bovenste draagarmen op de nitro, ik wou de quad 3-1 nemen, maar hij stond daar net nog iets te rijk voor.
Eco is daar makkelijker, ff volgas en landen aan de ramp :cool:.

Helmond is leuk en uidagend , maar daar zijn ze de jumps vergeten. Ook met de eco neem je de jump voor de rijdersstelling in 1 keer, voor de rest is enkel het middenstuk met de 2x 2 minibergjes verradelijk :yes:.

Verder is er een nieuw circuit in Merchtem, waar je 1/18de tot 1/8ste elektro mag rijden.
www.belgiumpowerteam.be

Laatst bewerkt:
Pfff, ik reed ook vaak brokken in Mol toen ik begon, maar das omdat ik gewoon altijd iedere jump probeerde zo hard mogelijk en natuurlijk gaat da fout als noob :D
De laatste keren dat ik daar reed, heb ik amper schade gehad. Het enige waar ge uw dan op focust is uw rijlijn strakker nemen en de jumps perfecter proberen nemen. En geen nieuwe dingen meer bij het jumpen waardoor uw auto kan breken :p

Ik heb slechts 2 keer op NBR gereden en dat was dus steeds met Blackjack.
Ik had beter is nen keer op voorhand gaan rijden want ik heb toch wel veel stukken gereden. Lag wel aan mezelf maar ja:yes:

Van de garantie van Optima wist ik niet ? Goed dat ik het nu weet. Eens kijken of ze nog meer spul voor de kyosho hebben:)

Merchtem klinkt bekend in de oren, ff googlen
EDIT, 45minuutjes rijden.

Iemand al gereden of dit circuit ? Ervaringen ? Ondergrond Astro ?

Laatst bewerkt:
@ Nard,"Optima gebruiken de mannen van M1 ook. Volgens hun goed spul, en wanneer het krom is krijg je gratis een nieuwe".

Waar staat dat omschreven???

Merchtem nog niet gereden, heb mij vandaag lid gemaakt.
Ga er morgen met de eco en mss met de durango rijden.
Ondergrond is idd astro.

Ik zal eens beginnen met mijne Durango terug in elkaar te schroeven :D
De Eco staat nog in orde...

Merchtem heb ik een paar rondjes met de Durango van Dafke gereden, het is een klein circuit maar moeilijker als het eruit ziet :)

Back