Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Heeft iemand van jullie een oplossing om de blauwe aluminium onderdelen van de LRP in zwart of carbonlook te krijgen?
Carbon demperbruggen zijn ook zo prijzig.
Ik ga mijn buggy namelijk met oranje velgen en spoiler uitrusten en de body bijna helemaal zwart met een beetje oranje.
Dan ziet dat blauwe aluminium niet uit.

alvast dank.

Groeten, wesley

PS. als die af is zal ik wat foto's plaatsen.

De blauwe anodisatie laag kan je in ieder geval eraf krijgen met een gootsteenontstopper of ovenreiniger. Dan worden je alu delen blank, en daarna zou je ze eventueel zwart kunnen spuiten. Maar misschien staat blank aluminium er ook wel bij.

Als je "de-anodiseren" googled kom je wel een uitleg met foto's tegen.

Fact: Dboots zijn echt fijne bandjes voor kunstgras.

Ben vandaag samen met dikke hond gaan rijden bij Mach One. Hij reed eerst met een paar onbekende bandjes rond en ik klokte zijn ronde tijden op 35,36,38,39 en verschillende rondes met crashes die ik niet mee telde.
Daarna auto aan de kant gezet, setje DBoots van mij erop gezet en opnieuw gereden: 33,33,32,35,33, etc. Toch een seconden of vier sneller en minder crashes.

Dus voor een ieder die zijn auto wil tunen: begin met een goede band.

dboots zijn idd fijne bandjes, stiekum zijn de minipinns echter nog wat sneller, alleen veel zenuwachtiger... hoe was het verder afgelopen weekend in Helmond? lees er nog weinig over...

Ik heb de velgen in huis voor nieuwe mini pins en spirals. Maar voorlopig gaat m'n banden geld naar AKA crossbraces :p Fijne band trouwens, alleen vond ik de soft vrij zenuwachtig in Helmond toen het 30°C was op de buggycup. Waarschijnlijk was de medium compound dan een stuk beter.

Is er iemand al in Oberhausen geweest en hoe is het bandenslijt daar? Ik vermoed dat het een stuk sneller zal gaan dan op astroturf?

Ik heb de velgen in huis voor nieuwe mini pins en spirals. Maar voorlopig gaat m'n banden geld naar AKA crossbraces :p Fijne band trouwens, alleen vond ik de soft vrij zenuwachtig in Helmond toen het 30°C was op de buggycup. Waarschijnlijk was de medium compound dan een stuk beter.

Is er iemand al in Oberhausen geweest en hoe is het bandenslijt daar? Ik vermoed dat het een stuk sneller zal gaan dan op astroturf?

oberhausen gaat soft en supersoft goed, maar idd, slijten wel wat sneller door de ondergrond. In sommige stukken zitten rasters in de baan, stukjes bestrating etc... met 2 setjes kom je het hele weekend wel door hoor, kan je ze daarna ook nog op kunstgras gebruiken.

In helmond was de medium een goede keuze, baan had veel grip, was warm en droog en dan gaat een soft 'happen'.

oberhausen gaat soft en supersoft goed, maar idd, slijten wel wat sneller door de ondergrond. In sommige stukken zitten rasters in de baan, stukjes bestrating etc... met 2 setjes kom je het hele weekend wel door hoor, kan je ze daarna ook nog op kunstgras gebruiken.

In helmond was de medium een goede keuze, baan had veel grip, was warm en droog en dan gaat een soft 'happen'.

2 setjes zijn toch 80euro, best veel voor een student :p Op kunstgras doe je 3-5 races met een set :D

Ik had in Helmond soft genomen omdat ik nog wat andere spullen wou kopen en die leek me de beste allround keuze, al had ik niet gerekend op een kurkdroog parcours. Op de volgende astro race neem ik wel nog een setje medium er bij (en hopen dat het dan niet regent :p). Ik heb nog Exceed stardust soft banden (vind ik echt niks waard) waarmee 1 keer gereden is, dus die kan ik mss zaterdag wel gebruiken in Oberhausen om te trainen in het begin, dan is het toch maar parcours aanleren.
Ik kijk echt wel uit om naar daar te gaan. Het parcours ziet er echt heel leuk uit, vooral die bocht met de houten "trapjes"

dboots zijn idd fijne bandjes, stiekum zijn de minipinns echter nog wat sneller, alleen veel zenuwachtiger... hoe was het verder afgelopen weekend in Helmond? lees er nog weinig over...
Het was kei-gezellig (brabant jeweetwel) afgelopen zondag.
Veel Duitsers en een hele goeie sfeer.
Trouwens het podium was Nederlands, hoewel we in de minderheid waren!
1e Theo Kuijpers
2e Rishi B
3e Mark van de Waaijenburg
Volgens mij reden die alledrie ook met Dboots (ik kan me vergissen).
6 Kyosho MP9Es in de finale waarvan 2 op het podium, dat zal jij ook wel leuk vinden.
Dus een goed resultaat voor Mach-One dacht ik zo.
Ik haalde de finale niet, maar ik zat er eigenlijk niet zo mee, lekker gecrosst en weinig schade, dan ben ik al tevreden.

Voor het eerst krakende diff's.
Dus ik ga de diff's moeten opshimmen
Momenteel nog geen tijd wegens examens, maar weet iemand waar je ze kan halen ,de shim ringen? Of gaat dat al gewoon bij elke doe-het-zelver winkel?

Heeft best lang geduurd voor ik er last van kreeg is dat goed of niet ?
Of was ik te laat met shimmen dat ze eigenlijk niet mogen kraken ?

Voor het eerst krakende diff's.
Dus ik ga de diff's moeten opshimmen
Momenteel nog geen tijd wegens examens, maar weet iemand waar je ze kan halen ,de shim ringen? Of gaat dat al gewoon bij elke doe-het-zelver winkel?

Heeft best lang geduurd voor ik er last van kreeg is dat goed of niet ?
Of was ik te laat met shimmen dat ze eigenlijk niet mogen kraken ?

had je al een shim bij je diff's gedaan dan? in je handleiding kan je vinden welke je moet hebben (en die hebben ze niet bij de doe-het-zelf winkel). het zijn de 13x16x0,2, artikel 96772 van Kyosho: KYOSHO -

andere variaties: Products Found - A Main Hobbies

Kan ook zijn dat je bulkhead teveel flex heeft gekregen, kan geen kwaad om die ook eens te vervangen. Als je diff's alleen maar kraken en je geen speling voelt is een keer goed schoonmaken ook een optie ;)

Ik had bij het bouwen al meteen geshimt. Ik vond het echt vreselijk om dat te doen die ringen staan meteen scheef. Handleiding erbij nemen was inderdaad slim geweest en zal ik dus ook doen;)
Schoonmaken zal het niet zijn , bij optrekken heeft de wagen het best hard. Op 4s nooit iets van gemerkt maar vandaag op 5s hoorde ik het wel en het werd steeds harder en harder..

Als ik tijd heb gooi ik hem eens uit elkaar:rolleyes: Moet er nu al 3 doen hoe krijg ik dat voor elkaar ?:)

Toch al bedankt Matthijs!

Laatst bewerkt:
Als je ze netjes gebouwd hebt, met de shims dan slijten die normaal bijna niet omdat ze vol in de olie zitten.
Denk eerder aan versleten tandkranstandwielen (of het kleintje wat daartegen aan zit) of rotte lagers.

Maar da's algemeen gesproken over diffs, geen ervaring zoals je weet met de MP9e !

Ik heb er vrij lang mee gedaan vind ik dus ik zal zien wanneer ik hem openhaal! Kan best zijn dat er iets stuk is vrees ik..

Hallo allemaal

hier de foto's van de buggy met nieuwe banden, velgen, spoiler en body.
De body is helaas niet geworden zoals ik had gehoopt.
Komt binnenkort dan ook nog een nieuwe en ga ik het opnieuw proberen.
Met een fellere kleur oranje.
Het oranje in het midden is daarna nog met zwart overgespoten maar heb bij het bestellen niet gelet of het gewone of translucent oranje was.
En dat blauwe aluminium staat er nog niet zo slecht bij.
Spoiler is van xray en de velgen ook, de starburst, met vtec kamikaze banden.

full

full

Groeten, wesley

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal

hier de foto's van de buggy met nieuwe banden, velgen, spoiler en body.
De body is helaas niet geworden zoals ik had gehoopt.
Komt binnenkort dan ook nog een nieuwe en ga ik het opnieuw proberen.
Met een fellere kleur oranje.
Het oranje in het midden is daarna nog met zwart overgespoten maar heb bij het bestellen niet gelet of het gewone of translucent oranje was.
En dat blauwe aluminium staat er nog niet zo slecht bij.
Spoiler is van xray en de velgen ook, de starburst, met vtec kamikaze banden.

Groeten, wesley

Welke body is dat dan?

Back