Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Moah niet helemaal mee eens hoor. Ik deed met mijn Slash 4x4 ook voornamelijk speedruns en een centerdiff is toch wel erg handig. Het is ook een soort beveiliging tegen wheelies en koprollen.

Nja, als je 160km/h wilt halen op een kort stuk, dan heb je liefst maximale tractie. En een buggy gaat zo snel nog niet op de achterwielen.

Maar dit maakt toch veeeeeel te veel toeren zo ? Ik bedoel, een beetje overbrenging is 46/18 ofzo ? Dit maakt dan 2.5x zoveel toeren... Denk niet dat je genoeg trekkracht zult overhouden om wheelies te maken, ookal heb je geen diff werking zo natuurlijk. ALS ie het rond getrokken krijgt, dan heb je volgens mij een snelheid van dik 150km/uur..

Maar dit maakt toch veeeeeel te veel toeren zo ? Ik bedoel, een beetje overbrenging is 46/18 ofzo ? Dit maakt dan 2.5x zoveel toeren... Denk niet dat je genoeg trekkracht zult overhouden om wheelies te maken, ookal heb je geen diff werking zo natuurlijk. ALS ie het rond getrokken krijgt, dan heb je volgens mij een snelheid van dik 150km/uur..

Lehners worden in heel veel verschillende kv's gemaakt, dus ook hele lage waardoor de toeren helemaal niet zo hoog zullen zijn.

Ik vraag me wel af hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft om beide shafts aan z'n motor te koppelen. Rotor nieuw op de shaft gezet ofzo?

Laatst bewerkt:
Jeetje, idd 2260 » Lehner Motoren Technik die kun je blijkbaar bestellen in hele lage waardes.

Mischien een roter van een LK in een gewone gezet ? Tis misschien net genoeg die 9mm om de shaft te koppelen.

Tis dat je eigenlijk niet zonder diff kunt in de meeste auto's, maar het scheelt wel een hoop pinions en spurs in gebruik !!! Zou mij niks verwonderen als we dit vaker gaan zien. Heerlijk voor een lekkere bashbak :-)

O voor de mensen die ze willen zien :

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm dat zou idd kunnen!

Het werd al vaker gedaan met outrunners omdat (de meeste) aan beide kanten een shaft hebben. Dit is de eerste inrunner die ik zo zie.

Volgens mij kost ie 475 en was de lanceringsprijs 450 :)

Ben er wel heel tevreden mee :) Nu kunnen we eens brushless racen eh SSI :D

edit haha uwe prijs vlug aanpassen :D

Ja khad 450 getypt en ondertussen gaan zien op bjorn z'n site, dan maar aangepast want twas ne wilde slag :p
Brushless zal voor het BK zijn. Eerst nitro racen in Purmerend :D

Dat lijkt me inderdaad een hele mooie prijs :)
Van een shop of iemand die hem pas gekocht heeft?

@SSI ahhhhhh in purmerend meedoen met de nitro? :)
Wanneer is dat?

Wanneer komde nog eens naar Mol?

Na wat liggen te nadenken , echt wel goed bij stilgestaan ga ik de kyosho toch maar wegdoen. Offroad wedstrijden zitten er echter niet aantekomen (dat ik wil meedoen) en de Truggy geeft mij al fun genoeg.

Geld zal gebruikt worden voor een nieuw onroad chassis van Tamiya (onroad ligt me ook een pak beter)

Dus voor de geintresseerden, ik maak straks een tekoop topic aan. Nu eerst de wat bijwerken want heb er een aantal dingen vanaf gehaald voor hem te kunnen transporteren

Dat lijkt me inderdaad een hele mooie prijs :)
Van een shop of iemand die hem pas gekocht heeft?

@SSI ahhhhhh in purmerend meedoen met de nitro? :)
Wanneer is dat?

Wanneer komde nog eens naar Mol?

NL vs BE vs DE 4 april geloof ik in Purmerend. Mol is voor 10 april, dan rij ik het BK 1/8 brushless.

@Olli: Genoeg offroad wedstrijden dit seizoen, maar wel ni echt bij de deur allemaal.
No-nitro, BK, NRW, buggycup (nitro only)

Laatst bewerkt:
NL vs BE vs DE 4 april geloof ik in Purmerend. Mol is voor 10 april, dan rij ik het BK 1/8 brushless.

@Olli: Genoeg offroad wedstrijden dit seizoen, maar wel ni echt bij de deur allemaal.
No-nitro, BK, NRW, buggycup (nitro only)

Ik bedoel ermee dat ik er geen zin voor heb;)
En mocht ik zin krijgen ist voor de fun en voldoet een truggy zekers..

Back