Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Je kunt de prijzen in Amerika niet altijd gebruiken als referentie. En $600,00 voor een kit is redelijk normaal (hoewel de MBX7 ECO pre-built zal zijn). Een XB9E kost je ook minimaal €460,00 en dan moet je nog een body kopen...

Misschien eerder voor de mensen die de xray 808 wat kennen, ik heb daarnet de handleiding eens open gedaan om exact te lezen hoe je de shock oil het beste kon vervangen, wat zag ik daar ook nog instaan, De pinion in de diffs zit omsloten door 2 19x13x4 bearings, ik had dit nog niet gezien aangezien alles in de diffs zwart ziet van de olie + er lagen overal metaal resten in de diffs, geen idee wat er dus kapot was.

Wat betekent dit nu? want in dit filmpje: MKy1DhSo9g0[/media] 10 spec pinion bearing TIP - YouTube
Zie ik toch duidelijk 3 bearings rond die pinion? Heb ik dan een versie van 2009 of 2011?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de mugen is wel een body, bij de xray niet volgens mij

Klopt als een zwerende vinger.

XRAY leverd de kit zonder body. De optionele body is aangekondigd. Waarschijnlijk lijkt deze veel op de 808 body omdat hij hetzelfde bestelnummer heeft gekregen en zal ook op de 808 passen.

De JConcepts Finnisher #0244, voor de XB9-2012 past trouwens (bijna) perfect.

Ok, maar het blijven 3 ''ringetjes'', in de handleiding staat dat er enkel 2 keer 19x13x4 bearings rond moeten. Geen idee wat ik hier nu mee aanmoet? Gewoon 2 bearings rond de pinion van de diff doen of moet er nog een ''collar'' tussen?

Kent er iemand het verschil tussen de Xray 808 2010 uitvoering & de 2011 uitvoering?
Dacht dat er een verschil was in transmissie?

Verder nog een vraagje, ik mijn handleiding staat dat er 2 x 19x13x4 bearings over de pinion moeten maar ik lees hier & op andere fora ook iets over nog een collar ertussen te zetten? Wat is daar juist de functie van?

Het verschil ligt grotendeels bij de transmissie. Verder heb je nog wat kleine dingetjes die aangepast zijn

Wat zijn dan de specifieke verschillen of heb je daar geen idee van?

Wat de mugen betreft, zou je met een mbx6 de nieuwe mbx7 niet bijhouden? De sprongen voorwaarts tussen een model van 2010-2011 & van 2013 kunnen toch niet zo immens zijn, of zie ik dat verkeerd?

Back