Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Zelf een ace gehad (heb hem nog steeds) en momenteel een savox 1283sg erin hangen. Vind deze servo eigenlijk wel fijn, niet te snel, maar zeker ook niet te langzaam. Het mooie is dat deze zijn snelheid netjes behoudt doordat hij 30KG kan leveren. De ace heb ik hiervoor mee gereden, die doet het ook prima...
 
Hallo

Ik heb sinds kort een Mugen mbx6 eco met een tekno rc chassis plate en een tekin rx8 regelaar en tekin t8 2050kv motor. Nu is mijn vraag welke accu rade jullie aan 4 of 5 cell hoeveel Ah en C moet hij minimaal hebben en welk merk is goed.
alvast bedankt voor jullie hulp

ik ben nog beginner in de elektro wereld ik rijd normaal nitro (1/10 onroad en 1/8 buggy) en 2takt(big scale)
 
Ik rij altijd met hobbyking 5000mah 4s 25C hardcase accu's en die doen het perfect. Ik kom totaal geen power tekort oid. Prima accu's. 2x2s accu's kunnen ook gebruikt worden en dan zijn bij ons op de club, nanotechs 5800 mah 2s accu's erg populair.
 
full


dit is de auto waar ik een geschikte accu voor zoek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Way to low? Ik doe er 10-15min mee offroad & ze zijn nooit warm, cellen steeds mooi gelijk, lijkt mij toch of er geen probleem is? Ofwel? Ik krijg toch niet veel meer dan 5000 Mah in de accubak hoor, zeker met een 5s pack.
 
@ Wondertiger, de nano's worden bij mij wel goed warm hoor! Mijn Gensace 5000mAh en 50C daarentegen een btje lauw, na einde rit. Hoe is dat bij jou? Af en toe bollend?
 
3300 is way to low.
5000 minimaal en het liefst nog hoger.

Dat licht er maar net aan hoelang je ermee moet rijden he. Het gaat erom hoeveel stroom de accu kan leveren (Ampere)

Een rekensom leert dat een 3500 x 35C (3,5 x 35 =) 122,5 Ampere levert. Dat is misschien een tikkeltje krap idd. Ik streef altijd naar een 150 - 200 Ampere.

Ik heb 4000 x 40C Zippy Lipo's die lekker licht zijn en die leveren al wel genoeg (160 A) Hier rijdt je zeker 10 minuten mee (eerder 20 minuten)
Ik heb ook zwaardere 5000 40C hardcase van Gens Ace, die leveren wat meer. En een Maxamps van 6500 Mah 60C (390 Ampere :p) die werkelijk onuitputtelijk is en onverwoestbaar (maar wel zwaar)

De Zippy's en de Gens Ace kunnen gaan bollen bij zware belasting (met sterke motoren) en worden warm. Ik heb dat bij de oude Turnigy's nog wat vaker megemaakt. Bij de Gens en Zippy alleen bij de 2S en 3S. Die Maxamps blijft steenkoud maar die heeft dan ook wel erg veel power "to spare"

Het is dus een balans tussen geleverd vermogen, capaciteit en gewicht.
 
@ Wondertiger, de nano's worden bij mij wel goed warm hoor! Mijn Gensace 5000mAh en 50C daarentegen een btje lauw, na einde rit. Hoe is dat bij jou? Af en toe bollend?

Nope zijn gewoon normaal warm. Ze zijn na het rijden zo'n 40-45 graden zijn. Bol zijn ze ook niet echt, wat overigens wel normaal kan zijn als je net heb gereden, zolang ze maar vlak zijn na het afkoelen. Gebruik 15/46 vertanding.
 
Is er hier dan iemand die 120A gemiddeld uit zijn setup trekt? Dat is 1800Watt beschikbaar vermogen, daar kom je toch wel al ergens mee. De 4s 3300, worden niet warmer dan 35 graden dus ik zie geen problemen :p
 
hmmmm ben ik dan zo een agressieve rijder lol

In een race haalde ik met de MBX6 ECO met een 4500 30C net geen 12 minuten met de LVC op 3.0v gezet lol

Maar inderdaad je kan beter wat reserve hebben...
 
Net gemeten, 4s volle acceleratie met castle 2200kv 21/42 vertand, trok hij 99A (1600Watt), met een 5s en zelfde vertanding was dat 136A(2500Watt), gemeten met Watt meter van HK.
 
hmmmm ben ik dan zo een agressieve rijder lol

In een race haalde ik met de MBX6 ECO met een 4500 30C net geen 12 minuten met de LVC op 3.0v gezet lol

Maar inderdaad je kan beter wat reserve hebben...


Om die reden heb ik mijn LVC op 3.4Volt gezet. Iets kortere rijtijd maar wel hopelijk lagere stromen op het einde en een kortere belastingstijd op die manier.

@ Wondertiger, ik rij trouwens 16/46. Dit maakt wellicht het verschil. Misschien ook eens 15 gaan bestellen.
 
Mijn motor werd tevens ook te warm met een 16T meestal zo een 85 graden. Dat is opzich geen probleem hoor, maar warmer moet het ook echt niet worden.
 
Temperatuur van de motor hangt samen met de rijstijl :).
Kurt zijn elektronica blijft altijd een graad of 10 koeler dan die van mij (zelfde auto, zelfde setup).
 
Ja tuurlijk, voor mij werd alles op 16T echt te warm. Ligt misschien ook aan de body hoor, heb die van proline (de bulldog) maar dat is echt een killer in airflow. Deze body zit zo dicht als het maar kan lol...
 
Back
Top