Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Oja, douane ook nog misschien. Afgelopen tijd zoveel kleiner pakketjes gehad van LiquidRC dat me de douane even was ontgaan. Dat zou een extra 19 + 12.50 worden.

1.28 :S dat is onzin, hij staat nu op 1.31590, nja....

Oja, douane ook nog misschien. Afgelopen tijd zoveel kleiner pakketjes gehad van LiquidRC dat me de douane even was ontgaan. Dat zou een extra 19 + 12.50 worden.

1.28 :S dat is onzin, hij staat nu op 1.31590, nja....

paypal houdt ook niet de huidige koers aan, dit is voor hun juist de winst, vandaar dat ze vaak een cent of 3 eronder zitten.

hoi,
ik wil n Team Associated E-Conversion Kit bouwen op n rc8 buggy,

mijn vraag is welke setje motor ,esc past er bij die auto,n beetje betaalbaar ,
ik moet die set nog bestellen,als iemand weet welke electromotor en esc bij past,dan kan ik dat tegelijk bestellen.

@ diver, ahh. Nja de 1S versie is een soort van special edition en kan ook op 1S (ipv 2S voor de normale versie) werken. Is handig voor ''carpet racers'' al lijkt me zo'n ESC niet handig als je maar op 1S rijd mja.

@ westcoast, I know :(

@ boerjan, wat is jou mening van betaalbaar?
Motor : 1/8 tussen de 1800kv en 2050kv zoals bijvoorbeeld de Neu 1512 2.5D of 1.5Y op 4S/5S
ESC : MMM / RX8

zoiets rond de 150-200 euro ,
en dan n setje ,das denk ik het makkelijkste,dat dat op elkaar is aangepast.

ik zie op t forum ook setjes van n rustler vxl staan voor n 100 euro,is dat mis ook wat?

.

@ diver, ahh. Nja de 1S versie is een soort van special edition en kan ook op 1S (ipv 2S voor de normale versie) werken. Is handig voor ''carpet racers'' al lijkt me zo'n ESC niet handig als je maar op 1S rijd mja.

@ westcoast, I know :(

@ boerjan, wat is jou mening van betaalbaar?
Motor : 1/8 tussen de 1800kv en 2050kv zoals bijvoorbeeld de Neu 1512 2.5D of 1.5Y op 4S/5S
ESC : MMM / RX8

@ diver, omdat die beide redelijk wat power geven en voor track racen vinden veel mensen het teveel van het goede. Een lager kv of model is dan vaak beter afgestemd.

@ Pinky-II, het gaat over een buggy, vandaar dat ik ook een 112 aanraadde ;)

@ boerjan, zoals bricks al zegt is zo'n VXL setje veel te licht. Die zijn gemaakt voor lichte 1/10 wagens en niet 1/8 wagens. Voor 200 euro kun je denk ik wel een leuk setje scoren.

Ah we zaten in een RC8T topic ;) dan is 2000 kv goed te doen ... overigens Tekin 2050 motoren liggen iets hoger als dat ze opgeven 2140 +-. Nadeel van bv de CC-NEU 2200 kv is dat deze motor relatief zwaar & lang is.

Ah we zaten in een RC8T topic ;) dan is 2000 kv goed te doen ... overigens Tekin 2050 motoren liggen iets hoger als dat ze opgeven 2140 +-. Nadeel van bv de CC-NEU 2200 kv is dat deze motor relatief zwaar & lang is.

dus ik moet een set hebben hoger dan 2000 kv ?

mischien heeft iemand n link van n set dan ken ik eens kijken hoe het eruit ziet.

Dat ligt er dus aan wat je er mee wil gaan doen. die 2200 en 2650 hebben heel veel power. On the track dus voor sommiggen te veel voor een buggy dan. Vandaar een 1800 bv. In een HPI Vorza zit ook een MMM met een 2200 volgens mij kan je op youtube wel vinden zie je hoeveel power!!

Type op Ebay maar een "mamba monster" in

Voor een buggy is 2000kv prima (in 4/5S setups) en truggy's 2000-2200 kv (4/5S setups)

Google is yar best friend keywords: Castle Monster Mamba Max, Tekin RX8 Combo, Neu, Novak. Het hangt allemaal van je budget af reken voor een goede esc + motor 300 Euri komt nog pinion bij als je die niet al hebt.

@Nard,
Heb je al ontdekt of de cogging op de Flux door de motor of de ESC wordt veroorzaakt?

Heb ook nog een algemene vraag. Wat is het verschil tussen een buggy en een truggy? Een truggy lijkt wel gewoon een monstertuck die wat laag op zn wielen staat. Maar wat is dan het verschil met een buggy. Bovendien wordt de e-revo ook gezien als een monstertruck terwijl die erg op een truggy lijkt vind ik.

Het is geen RC8Te, maar ik wilde jullie dit niet onthouden:

@ DeeJay, nopes. Maar kan binnenkort wel een keer de motor switchen. ESC van de RC8Te is helaas dood dus die verwisselen is geen optie.

Verschil buggy / truggy zijn:
- afmetingen; een truggy is groter zowel van band tot band zijwaards en voor achter, als het chassis en de armen
- gewicht; truggy is ook iets zwaarder
- rijhoogte; truggy ligt vaak iets hoger dan een buggy waardoor die soepeler over ruwer terrein kan
- banden; de truggy gebruikt grotere/bredere banden dan een buggy

Een truggy is nagenoeg een lage MT met een centerdiff en laag CoG.

De E-Revo is idd een MT omdat hij geen centerdiff heeft (standaard) en het chassis lay-out compleet verschilt (ten nadelen mbt racen) tegenover een truggy.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is geen RC8Te, maar ik wilde jullie dit niet onthouden:

@ DeeJay, nopes. Maar kan binnenkort wel een keer de motor switchen. ESC van de RC8Te is helaas dood dus die verwisselen is geen optie.

Verschil buggy / truggy zijn:
- afmetingen; een truggy is groter zowel van band tot band zijwaards en voor achter, als het chassis en de armen
- gewicht; truggy is ook iets zwaarder
- rijhoogte; truggy ligt vaak iets hoger dan een buggy waardoor die soepeler over ruwer terrein kan
- banden; de truggy gebruikt grotere/bredere banden dan een buggy

Een truggy is nagenoeg een lage MT met een centerdiff en laag CoG.

De E-Revo is idd een MT omdat hij geen centerdiff heeft (standaard) en het chassis lay-out compleet verschilt (ten nadelen mbt racen) tegenover een truggy.

Jatter :mrgreen: Maar het ziet er idd leuk uit, zo'n gebogen chassis.

Yaiks .... dit doet me denken aan een maatje van me met zijn Nitro ;)

Overigens grootste verschil van Truggy / Buggy:
Een buggy is kritischer op afstelling (setup) en is dus ook meer met het beheersen bezig zijn ipv een truggy die erg vergevelijk is.

Zeer true Pinky-II, in een interview met Ryan Maifield legt Ryan dit ook uit, volgens mij was het deze:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ DeeJay (en de rest), zojuist de Neu 1515 1y Finned 2200kv in de Flux XL gezet ipv de Castle 2200kv en OMG!! Wat een verschil. Die Neu is super smooth!

Back