Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 6 nov 2009.

  1. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    @ SSI: aardige hoop bandjes! Gebruik je geen dBoots of Minipins??
     
  2. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Inderdaad, er zouden een paar setjes van weg moeten. Na m'n examens toch een keer een deel online zetten :p

    dBoots heb ik nog niet gebruikt. Minipins heb ik gehad maar die zijn op gereden. Op de buggycup moet je met AKA crossbrace rijden. Leuke band maar heel gevoelig voor de compound die je kiest.
    Een nieuw setje minipins komen er wel voor BE NED GER mee te rijden in maart. dBoots vind ik veel geld en lijken hard te slijten.
    Als ik ga trainen is het toch ook met Crossbrace want das de cup band.
     
  3. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Duidelijk! ;)

    Wellicht voor het aankomende seizoen een paar setjes crossbrace aanschaffen! Nog tips voor de compounds??

    Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook niet heb gereden met de dboots maar daar komt ook een setje van dit seizoen.
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    In Helmond heb ik gereden toen het bloedheet was. Ik schat 28°-31°C. Ik had toen alleen de soft compound en die was te zacht voor die condities. De auto ging daveren in de bochten.

    In Purmerend heb ik smorgens met super soft gereden toen de dauw nog op de circuit stond. Vanaf de middag overgeschakeld op soft en dat ging prima.

    In Oss was er zoveel grip dat je met de medium compound nog grip roll had en kon je dus makkelijk de hard compound nemen. Maar de hard compound wordt eigenlijk nooit ergens anders gebruikt. Met wat setup kon je de auto ook goed krijgen op de mediums. De zondag was het dan niet zo warm meer en waren de mediums uitstekend.

    Als je teveel grip krijgt met de crossbrace gaat de auto daveren en zenuwachtig worden en dan is de oplossing een hardere compound. Te weinig grip wil je natuurlijk ook niet op een wedstrijd en dan ga je natuurlijk zachter.

    In de regen zul je waarschijnlijk nooit rijden dus dan valt super soft al weg. Soft of medium ga je nodig hebben. Voor Helmond was de medium compound ideaal toen de baan kurkdroog was. Ik denk dat in de lente, wanneer het circuit niet kurkdroog is, de soft het best zal gaan.

    Die dBoots zou ik ook wel een keer willen testen, maar ik vind ze aan de dure kant en ze slijten blijkbaar vrij snel. Minipins zijn ook niet goedkoop, maar iets slijtvaster denk ik. Ik heb er in ieder geval toch lang mee gereden.
     
  5. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik heb op mijn 1/10 eens met dBoots gereden en moet bekennen dat het echt wel een zeer lekkere band is! Vond ze zeker evenwaardig als de schumacher mini spike...

    Voor 1/8 heb ik zowel enkele setjes LRP Kamikaze, AKA Crossbrace en de Schumacher mini pins. Deze laatste is de leukste band, echter niet toegelaten in de buggycup. Komt wel wat dremelwerk bij kijken als je de mini pins juist wilt hebben :D
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Waar heb je die dBoots gekocht Kurt? Ben van plan om wat meer 1/8 te gaan rijden in Merchtem, misschien kan ik ze daar wel gebruiken.
     
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik had ze toen bij mijn 1/10 Cougar zitten Jasper.
    Ik heb ze ooit wel eens online gevonden, zal nog eens zoeken achter de shop.
     
  8. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Let me know, please!! :D
     
  9. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik denk als je ze goedkoop wilt hebben je ze in Engeland moet kopen (Modelsport UK, JE Spares, Apex of Wheelspin Models).
    Welke daarvan de goedkoopste is moet je zelf maar uitgoogelen.
    Ik denk JE Spares, maar pin me dr niet op vast!!
     
  10. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Jammer genoeg is het niet meer zo goedkoop in Engeland als vorig jaar sinds de wijziging van de koers. Maar ik ga daar eens kijken en dan zie ik wel als ik ze in huis haal.

    Bedankt Gies
     
  11. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Idd was een van die shops! :)
     
  12. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Kleine moeite SSI!!
     
  13. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Spanks!!

    editje: weet iemand trouwens het verschil in de compounds (A en B) van de dBoots??
    edit: al weer gezien... B is voor "damp conditions".
     
  14. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ah nice :p Ik vroeg me ook af welke harder was.
    Toch niks zo handig als AKA/Proline die gewoon Soft of Medium op de verpakking zet. Kleurtjes/letters voor compound zijn kak :p
     

Deel Deze Pagina