Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Zo te zien een ESC mount inderdaad... Persoonlijk zie ik iever zo'n mount als rechtstreeks op het chassis... Zo'n mount kan de klappen nog een beetje opvangen bij sprongen , scheelt weer voor de ESC ;)

Even over het schoonmaken, mijn vader waarschuwt mij namelijk streng toe dat ik nooit WD40 op plastic moet spuiten of mag dit wel bij modelbouwplastic.

aan de voorkant waar de tower naar achter staat verhoogd het het CoG ietsje, vraag me trouwens af wat het airodynamisch effect is, aan de ene kant heb je niet een totaal platte shock tower die niets anders doed dat een airbrake zijn, maar aan de andere kant is een gladde shock tower waarschijnlijk wel een soort voorspoiler achtig iets, en blijft de airflow waarschijnlijk schoner voor de body en de spoiler om er iets van downforce uit te halen...

Shocks voor de tower is niet onhandig hoor.
Nee daar niet van, maar het gaat meer over de wegligging. Jouw A arm flext een beetje als de shock achteraan op de A arm zit wat in een betere wegligging resulteert als het hobbelig is.
Check maar Savoya zijn ex dnx408.
aan de voorkant waar de tower naar achter staat verhoogd het het CoG ietsje, vraag me trouwens af wat het airodynamisch effect is, aan de ene kant heb je niet een totaal platte shock tower die niets anders doed dat een airbrake zijn, maar aan de andere kant is een gladde shock tower waarschijnlijk wel een soort voorspoiler achtig iets, en blijft de airflow waarschijnlijk schoner voor de body en de spoiler om er iets van downforce uit te halen...

Dit snap ik helemaal niet? Cog verhogen? Shocktower als spoiler? :/
De shocktower staat vooraan onder om te compenseren met de kickup.

als de voorste shock tower naar achter staat (denk / van opzij) en je maakt de shocks boven de tower vast dan is de shock verder van de grond dan als hij er onder "ontworpen is"... Omdat het zware deel van de schokdemper (de olie en de piston enzo) dan verder van de grond zit is het CoG (center of gravity) hoger dan als je hem onder de schokdemper hebt zitten.

En als je even naar de clishe buggy kijkt, je hebt dan een enorme muur voorop je car zitten, namelijk gewoon de shock tower en dempers en al dat spul... Dat is gewoon niets anders dan een grote airbreak...
Met de schokdempers voor de tower houd je minder van een "platte muur" over, en als je voor schok toren naar achter is geangled (door bijv. kickup) dan heb je een muur die misschien een beetje downforce maakt volgens de zelfde principes als die cab forward buggy bodies waar ze de windscreen vooraan adverteren als aerodynamisch...

Sorry maar ik snap nog steeds niet wat je wilt zeggen. Iedere 1/8 buggy/truggy heeft toch een voorste shocktower die onder een hoek staat waar de shocks aan de voorkant op vast zitten? De reden dat ie zo hoog is om een lange veerweg te creeeren.

Ik had het over de achterste shock tower. Bij de meeste 1/8 wagens hangen de shocks achter de auto omdat dit voor een betere demping zorgt in hobbelige omstandigheden. Bij de Serpent/Durango wagens hangen die shock aan de voorkant van de arm waardoor die minder gaat flexen op de hobbels.

Arm flex, had ik nog niet echt bij stil gestaan maar je hebt zeker een punt.

ik denk dat het wel in orde komt, gezien dat de Serpent tot 4.5° anti-squat kan.

Hoi, ffe een vraagje tussendoor.. Heeft iemand ervaring met Proline Badlands banden om mee te bashen (gras/aarde etc.) ? En heeft iemand nog een tip waar je beetje leuk bandjes/velgen kan kopen of kan ik het net zo goed bij de modelbouwwinkel " op de hoek" kopen..

badlands zijn hele leuke bandjes voor los zand en dergelijke... goed koper is misschien de suprasales bigblocks thread dat is een ebay knockoff... Ze zijn cheap en prima naar het scheint, shipping is misschien wat duur maar dat kan je misschien verdelen met een paar mensen ofzo:S

Hoi, ffe een vraagje tussendoor.. Heeft iemand ervaring met Proline Badlands banden om mee te bashen (gras/aarde etc.) ? En heeft iemand nog een tip waar je beetje leuk bandjes/velgen kan kopen of kan ik het net zo goed bij de modelbouwwinkel " op de hoek" kopen..

Wat heb je voor een truggy gekocht??

Wat heb je voor een truggy gekocht??

uhmm ik moet eerlijk bekennen dat ik wat snel gelezen had, dacht dat dit een 1/8 brushless BUGGY topic was.

Ik heb een HPI Vorza, rijd er niet supervaak mee, rijd nu met GRP bandjes in de sale gekocht bij the border voor 15 euro per set ;-).

Ik ga wel even kijken of die ebay cloon ook een buggyversie-band heeft

was even naar die suprasale banden op zoek gegaan maar kon niks vinden, uiteindelijk stuitte ik op prolinebadlands geplakt op gele velgen, uiteindelijk 2 sets gekocht.. om de verzendkosten een beetje eruit te halen..

edit.. het blijken geen badlands te zijn, maar iets wat er erg op lijkt.. wel beetje verraderlijk dat het wel in de adverentie staat als badlands.. afijn kijk wel of het wat is en anders komt het vanzelf weer in het te koop gedeelte..

http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI...72&ssPageName=ADME:L:OC:NL:1123#ht_500wt_1156

Dat zijn VP-Pro Bull Dog zoals de titel ook begint ;). Het zijn eigenlijk banden voor op kunstgras. Ze zullen het vast wel leuk doen maar ik denk dat ze minder slijtvast zijn dan een setje BL's.

Ik heb hier wel nog een setje badlands liggen die ik niet meer gebruik. Als je intresse hebt moet je maar een PM sturen.

Deze 1/8 buggy banden mogen eigenlijk allemaal weg, behalve die in de AKA zakken. Dat zijn m'n crossbraces voor de buggycup.

IMG_0761.JPG

Dat zijn VP-Pro Bull Dog zoals de titel ook begint ;). Het zijn eigenlijk banden voor op kunstgras. Ze zullen het vast wel leuk doen maar ik denk dat ze minder slijtvast zijn dan een setje BL's.

oh jammer, tja ben nog nieuw wat betreft 1/8 banden, zag achteraan in de naam badlands staan.. vandaar..

maar als ze geschikt zijn voor op kunstgras dan heb ik meteen een goede bandenset voor purmerend..

edit:

nog wat gegoogled naar die bulldogs en kwam dit tegen

Bull Dog: The Bull Dog is our large pin Moto-cross style tire. The large lugs dig into loose loamy dirt & sand and also work extremely well on very hard packed/abrasive tracks where tire wear is a problem. The Bull Dog is the tire of choice for those long 60 minute A-main events when nothing else will last and perfect for bashing in the field.

Klinkt wel beetje als een allround band echter niet zulke grote blocks als de badlands, @ stoomstrijkijzer, ga voorlopig nog niet voor de badlands, eerst maar eens met deze setjes rijden, het zal zowieso wel beter zijn dan de GRP bandjes die ik nu heb..

afijn ik weet voorlopig genoeg, zal niet verder offtopic uitwijden..

2012-01-02%25252018.23.41.jpg

bulldogs
$(KGrHqFHJBUE7)8MfhlFBO84NoZvd!~~60_12.JPG

Laatst bewerkt:
Back