Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Jazeker en vreemd genoeg met een 2000kv motor rijdt de wagen belachelijk lang was me opgevallen.

Heb je hem ook al eens met andere motoren uitgeprobeerd? En hoe warm werd ie, bij welke setup etc.? (Heb je eventueel link waar je dit alles gepost hebt? Of zit het alleen in je hoofd?)
 
@Klamath: soldeer problemen houd toch ook in "bad solder joint", m.a.w.: na een tijdje laat een bepaald element los. Dat zie ik namelijk ook vaker voorbij komen.

aha, je bedoelt koude soldeerverbindingen? die krijg je idd als men te zuinig is met de hoeveelheid tin. Heb er zelf tot nu toe met geen enkele regelaar last van gehad.
 
Heb je hem ook al eens met andere motoren uitgeprobeerd? En hoe warm werd ie, bij welke setup etc.? (Heb je eventueel link waar je dit alles gepost hebt? Of zit het alleen in je hoofd?)

Mathijs heeft een keer zijn runtime ergens neergeschreven van zijn orion set. Ik dacht 25min met 4S 5000mah. Was in een thread van Dafke over de orion regelaar/combo. Maand oud ofzo
 
aha, je bedoelt koude soldeerverbindingen? die krijg je idd als men te zuinig is met de hoeveelheid tin. Heb er zelf tot nu toe met geen enkele regelaar last van gehad.

Jup! Kwam niet op de naam :p

Te zuinig? Als beide elementen niet goed verwarmt zijn voor zover ik weet...
 
- Tekin RX8
- LRP SPX8
- Castle MMM
- EZrun 60/120/150
- MGM Copro
- Losi Xcelorin

Op mijn verlanglijstje staan nog:
- Citrix R8
- Mtronix
- Orion Vortex 8

Heb je die Mtroniks al geprobeerd Jerome :?:
Loop te twijfelen over een 1/10 versie voor m'n ARX540 maar wil wat hands-on ervaringen met dat Mtroniks spul hebben ;)
 
Nee helaas contact met de heren van Mtroniks gaat erg stroef daarbij hoor je erg weinig van de spullen van hun op dit moment.
 
Oke das wel jammer , ik kreeg donderdag vrij vlot antwoord op m'n vraag over de KV-waardes van de 5,5T & 6,5T maar wacht nu ook nog op antwoord over de datalogfunctie en toebehoren daarvoor....

Wel jammer , prijs en specs zien er leuk uit van het spul.
 
Ik heb sinds een paar dagen de rc8be (niet veel anders dan de rc8e en rc8Te), maar ik merk dat alles niet zo soepel loopt. Als ik de wagen met banden van de grond zet en ik draai aan bijv. het voorwiel dan blijft hij helemaal niet na draaien. Terwijl als ik dat met een nitro wagen doe blijft deze een tijdje door draaien? Is dat bij jou wagen ook zo?

Alvast bedankt,
 
ik ben ook nog een leek op dat gebied maar misschien dikte van je olie. en is ie net nieuw??
want moet wel 4-5 batterij ladingen gehad hebben wil ie lekker gaan rijden.
 
Ik heb sinds een paar dagen de rc8be (niet veel anders dan de rc8e en rc8Te), maar ik merk dat alles niet zo soepel loopt. Als ik de wagen met banden van de grond zet en ik draai aan bijv. het voorwiel dan blijft hij helemaal niet na draaien. Terwijl als ik dat met een nitro wagen doe blijft deze een tijdje door draaien? Is dat bij jou wagen ook zo?

Alvast bedankt,
Ik denk dat je de clutch mist, een nitro loopt heeft een koppeling, waar een electra auto een directe koppeling heeft. Sommige modellen kunnen nog wel uitgerust worden met een clutch, maar dan moet je mechanisch gaan remmen.
 
Ik denk dat je de clutch mist, een nitro loopt heeft een koppeling, waar een electra auto een directe koppeling heeft. Sommige modellen kunnen nog wel uitgerust worden met een clutch, maar dan moet je mechanisch gaan remmen.

ik mis soms ook een beetje het clutch gevoel.. heb je een linkje van een elektro motor met een clutch?
 
naja wagen is niet helemaal nieuw meer, heeft 3 ladingen gereden, maar is nog net zo stroef.

Ik heb voor 7000 in diff en midden 5000 en achter 3000. Dit Heb ik in mijn nitro ook (met droog weer).

Dus daarom vind ik beetje vaag dat hij nog zo stroef loopt.

Maar misschien dat deze wagen 6 keer moet rijden voor het soepel wordt.

Bedankt iig
 
naja wagen is niet helemaal nieuw meer, heeft 3 ladingen gereden, maar is nog net zo stroef.

Ik heb voor 7000 in diff en midden 5000 en achter 3000. Dit Heb ik in mijn nitro ook (met droog weer).

Dus daarom vind ik beetje vaag dat hij nog zo stroef loopt.

Maar misschien dat deze wagen 6 keer moet rijden voor het soepel wordt.

Bedankt iig

@ bull; Al zou je beton in de diffs gooien, voor het vrij spinnen van je wielen maakt het niets uit. (zolang je ze alle 4 laat draaien). Dikte van de diff olie wordt pas merkbaar bij een onderlinge verschil in rotatie snelheid.

@nicksavage, ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt met de clutch, maar dat zal vergelijkbaar zijn aan de nitro. Ik weet alleen wel dat het kan
 
mm dat zou wel leuk zitten in een savage he, is dat de shaft van de motor die je er moet uithalen en zou iets er dan in steken ofzo? (heb er nog geen duidelijke foto van gevonden)
 
Back
Top