Algemeen 1/8 brushless truggy topic

scherpte.png

Kijk een wigger, misschien het broertje van? ook een tatoo op je buik "THUG LIFE"

wiggerdemotivationalpos.jpg

;):rolling:

Na al die gekkigheid weer iets serieus.... ;)

Sinds vanmiddag kan mn RC8Te wheelies trekken! :confused: Dit heeft ie nog nooit gedaan maar vanmiddag ging bijna op zn dak.
Ik heb de wielen van de grond getild en heb nog steeds aandrijving op alle 4 de wielen maar als ik alleen de voorwielen los van de grond heb dan merk je toch dat de achterwielen wat kracht meekrijgen. Ik moet de auto tegendruk geven anders gaat ie er nog vandoor.
Omgekeerd (dus achterste wielen los van de grond) komt er geen/nauwelijks kracht op de voorwielen.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd!

Betekent dit dat mn voorste diff aan het gaar worden is??

Hmm... de hele set-up is hetzelfde gebleven?

EDIT: WAT ZEG IK NU EIGENLIJK?

Nja, gewoon even de diffs eruit halen en nakijken (eventueel opnieuw vullen, heb ik namelijk nooit gedaan) dus kan opzich geen kwaad.

Laatst bewerkt:
Voordiff kan het niet zijn. Haal eens het midden er uit en check als de aandrijfstangen soepel lopen. Ik had het ook bij m'n Losi dat de werking van het middendiff naar de ene kant beter ging dan de andere. Waarschijnlijk binding ofzo ergens.

Ik zou zeggen, rebuild je middendiff en kijk als er speling op de outdrives zit.

Hmm... de hele set-up is hetzelfde gebleven?

EDIT: WAT ZEG IK NU EIGENLIJK?

Hahaha, je praat wel tegen iemand die nog niet eens een half jaartje bezig met deze hobby dus ik zal idd zeer weinig verandert hebben! ;)

Maar ik zal het gekke ding eens volledig uit elkaar gaan halen want zo kan ik er alleen maar van leren he!

Yupz, is leuk zoiets uit elkaar te halen en weer in elkaar te steken, dan leer je echt hoe alles in elkaar zit.

Hoplakee, ff diff shims (als ze nog niet geshimd zijn) en diff fluid besteld (3, 5, 7, en 10 x 1000 wt).
Nu nog ff kijken hoe en met wat de diffs gevuld moeten worden! Iemand toevallig een setupje voor de diffs? Ik heb al het 1 en ander gevonden maar nog niet tot mijn tevredenheid...

Muchas gracias!

Aaah... Ik denk dat ik maar eens begin met 7 voor, 10 midden en 3 achter! Lekker overal een nieuw sapje in!

Laatst bewerkt:
Is trouwens cst hetzelfde als wt?!?! :confused: ik heb dus 3, 5, 7, 10 in cst besteld maar ik snap er af en toe helemaal niks meer van!

Bij Asso olie wel, daar drukken ze "7000" in 7k CSt uit.

Koop gewoon van één merk je olie, dan zit je altijd goed. Ik gebruik de Asso olie, makkelijk wanneer je setups van de AE Team rijders (of andere) over wilt nemen.

Ik heb zojuist de kleine tegenganger van de RC8Te, de RC8Be opgebouwt. Zondag (bij droog weer) testen.

Laatst bewerkt:
Dat is meer gericht op ondergronden met minder grip. Wanneer je op tracks gaat rijden met astro turf zijn dikke diff olies aan te raken. De andere voor- nadelen van dikkere olie ken ik niet uit mijn hoofd (draai circel, over-/onder stuur etc.).

Aah roger! Maakt het allemaal weer stukken duidelijker!
Heeft iemand nog een adresje waar ik de 15.000 kan kopen?

Wellicht ga ik beginnen met 10-10-7(10) aangezien ik zelden op een track te vinden ben (behalve DE bmx track).

BMX track is lossere ondergrond en dan is dunnere vloeistof wel handig. 10-10-7 zal je wel mee uit de voeten kunnen.

15k weet ik zo ook niet, even Amain checken welke merken het allemaal hebben en dan Googlen / eBayen :)

Back