Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Ja hoor ik heb de rc8te gekocht. Ik ga sowieso een monster mamba esc halen en een 2.4ghz zender dan kijk ik nog ff wat ik over heb en grote kans dat ik dan ook nog een mamba motor koop. gr. Nard

FF een vraagje ik heb nu dus een 1600kv en een 1800kv besteld ik wil daar straks mee gaan rijden in mijn RC8T-e.

Ik weet alleen niet met wat voor pinion ik moet gaan rijden en wil er dus alvast een paar bestellen maar welke???

Welk merk kan ik het beste bestellen? AE, LOSI, NOVAK(duurder)
Moet het dan een MOD 1,0 zijn? en zijn een 32p en een mod 0,8 het zelfde?

Ik heb wel een 46, 48,50 spur`van AE

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van het voltage waarmee je wilt rijden en de snelheid die je wilt behalen. Het moeten wel MOD1 tandwielen zijn ja. Qua merk zou ik RCM of RRP, was ook nog een andere goede, maar daarvan kan ik even niet op de naam komen.

R/C Calculations

@ Diver: ik heb een Mod1 pinion set te koop!!

edit: en een RC8Te voor de liefhebbers natuurlijk! ;)

Laatst bewerkt:
Hallo, ik wil voor mijn rc8te een 1800kv monster mamba kopen, een mamba esc, een hk 2.4ghz zender en ik wil op 1x of 2x 3s lipo van turnigy rijden. nu vroeg ik me af wat jullie hier van vinden? die zender is gewoon omdat ik een 2.4ghz wil en ik wil die wel eens uit proberen.
Gr. Nard

Is het de 1518 1800kv? Zeer geschikte motor!
Goede ESC.
Crappy zender.
1x 3S is niet aan te raden. Gezien je ervaring/niveau raad ik je gewoon 1 * 4S aan, meer dan snel genoeg en nog goed controleer baar.

Jang heeft een review van die hobbyking zender staan op zijn youtube kanaal... zeker goed te doen dat ding, meer bereik dan je je autotje kan zien... tuurlijk niet zo "racer" als een dikke 250+ euro computer zender maar zeker geen verkeerde gok ik zo...

True, om enige nuance aan te brengen : de zender werkt maar doet geen recht aan de rest van je toch wel dikke setup.

Dankjullie wel voor je reacties. Ik heb die zender gekozen, omdat ik die setup al best duur vind en die zender is dan iets goedkoper dus ik wil hem wel gaan uit proberen. Ik heb wel ervaring met hard rijden maarja ik weet natuurlijk niet hoe hard hij precies gaat en ik heb op die site Nard mijn dingen nog niet ingevoerd. Ik ga nu zeker 2X 4cells kopen en op 4cells rijden. Ik ga vrijdag nog naar iemand die er ook verstand van heeft hier in de buurt en die ga ik hetzelfde vragen, dus hoop dat het lukt.
Gr. Nard

Ik had ff een vraagje, wat betekenen die getallen die voor de hoeveelheid kv staan bij die monster mamba motoren. Neu-Castle 1518 1Y
1800kv.
Gr. Nard

De eerste twee nummers geven de diameter van de rotor weer. Die 1518 heeft dus een 15mm diameter rotor.

De laatste twee nummers geven de lengte van de rotor weer. Hoe groter het getal hoe langer de rotor. Een langere rotor genereerd meer torque dan een kortere met eenzelfde diameter. Een 1518 produceerd meer torque dan een 1515.

Over dat VS verschepen, als je interesse hebt gewoon vragen, 9 vd 10 keer versturen ze gewoon mits je een goede eBay reputatie hebt.

Laatst bewerkt:
Back