Algemeen DB-01 topic

• Topicstarter Topicstarter RCJS
  • Startdatum Startdatum
Dat zou je voor het specifieke motortje op moet zoeken ...

Voor de Novak 5,5R die ik heb geeft Novak zelf 160~180 graden Fahrenheit op wat neer komt op 70~80 graden celcius....

Ff opzoeken in de beschrijving van de motor die je gebruikt , daar moet het als het goed is in staan.

Ik heb de Durga besteld met de volgende Hop-Ups:

Tamiya DB-01 aluminium suspension mounts (rear/front)
Tamiya DB-01 slipper clutch set
Tamiya DB-01 carbon reinforced chassis
Tamiya DF-03 aluminium dampers
Tamiya DF-03 Setting spring set

Wat is het beste voor een 12x1 motor? Pinion: 17T,20T,21T of 23T?

begin gewoon met de 17T en werk daarmee verder: is hij prima, houd de 17T. Vind je hem te sloom en maakt het je niet uit dat hij iets slomer optrekt en de motor is nog koel/ niet al te warm mag je een tandje omhoog. Als hij te warm word, de motor, een tandje omlaag.

Mooi lijstje hoor, haal je dit in amerika? of in nederland? en wat gaat dit je ongeveer kosten?

Mooi lijstje hoor, haal je dit in amerika? of in nederland? en wat gaat dit je ongeveer kosten?

Bedankt, ik heb het gehaald uit RCmart: Hong Kong(RC car, truck, crawler, monster, helicopter, planes - rcMart.com).
Nu nog alleen wachten op de verzending ;)

Even een opsomming:

Tamiya Durga: 155 $
Carbon reinforced chassis : 40$
Aluminium suspension mounts front: 11,90$
Aluminium suspension mounts rear : 12,90$
Tamiya DB-01 Slipper Clutch set : 25,90$
Tamiya DF-03 Aluminium Dampers : 55,90$
Tamiya DF-03 Setting Spring Set : 9,80$
---------------------------------------------

+/- 311,40$ of +/- 207,9€.

Dat is redelijk wat geld, maar ik denk en hoop dat het ook de moeite is.

Ik heb de Durga besteld met de volgende Hop-Ups:

Tamiya DB-01 aluminium suspension mounts (rear/front)
Tamiya DB-01 slipper clutch set
Tamiya DB-01 carbon reinforced chassis
Tamiya DF-03 aluminium dampers
Tamiya DF-03 Setting spring set

Waarom de DF-03 dempers en niet de TRF dempers die er speciaal voor bedoeld zijn?

Omdat ze nog eens 15$ duurder zijn(niet dat dat zo erg is maar toch) en omdat die TRF ook oncompleet zijn.(Is mij toch gezegd geweest.)

Voordat Tamiya de TRF Buggy damper set (de set waar Chris op doelt) uitbracht, diende je alle onderdelen van die dempers los te kopen en dat kon nogal een zoektocht worden. Echter zijn de TRF Buggy damper set een complete set.

Ik heb nu mijn 4 diff pulleys binnen, inmiddels issie weer RTR:) Nu met de 12x1 worden de bandjes mooi ballonnetjes:p

Sorry voor de dubbelpost,

Maar heb net een proef rit gemaakt, en nu blijkt dus met een andere 2e hands motor dat hij hapert en stottert, en soms als ik volgas geef dan stoptie met rijden.. Is nu de ontstoring kapot of zijn de koolborstels op? Heb een Team orion Revolution 12x1 motor, met een speciale endbell en V brushes.. Kan dus niet 1-2-3 even de koolborstels controleren.. misschien dat jullie aan de hand van dit mij een conclusie kunnen geven, alvast bedankt!

Sorry voor de dubbelpost,

Maar heb net een proef rit gemaakt, en nu blijkt dus met een andere 2e hands motor dat hij hapert en stottert, en soms als ik volgas geef dan stoptie met rijden.. Is nu de ontstoring kapot of zijn de koolborstels op? Heb een Team orion Revolution 12x1 motor, met een speciale endbell en V brushes.. Kan dus niet 1-2-3 even de koolborstels controleren.. misschien dat jullie aan de hand van dit mij een conclusie kunnen geven, alvast bedankt!

Probeer eens met je oude motor, als ie dan gaat, dan hangt het aan de motor, stottert ie dan ook, dan hangt het aan de ontstoring of aan de regelaar :)

Kan ook je accu zijn die de stroom niet aan kan en daarom de spanning te verinzakt en dit gedrag veroorzaakt.

Probeer het is als de motor niet in het chassis zit of als er geen pinion op de motor zit. Loopt de motor dan wel mooi?

Denk niet dat het de accu is, want heb het met 2 verschillende accu's geprobeerd.. Zal zo even de motor eruit halen en opnieuw testen;)

Back