Algemeen DB-01 topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door RCJS, 26 jun 2008.

  1. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Let er wel op dat die Yeah racing dingen niet bedoeld zijn voor de TRF wielen maar voor bijv. DF-02/3 wielen dus dat je de wielen van je DB-01 niet meer kan gebruiken.

    Mocht je de originele willen bestellen is dit het nummer: 9804313

    Al gekeken maar bij RCmart hebben ze ze niet.
    Prijslijst van Tamiya.de kosten ze €6,95
     
  2. Joris R.

    Joris R. Guest

    Oooo, maar van die originele dikke meenemers heb ik nog liggen hoor, ik wist alleen niet dat dat zou werken op mijn DB01. Ga ik dadelijk eens proberen met een stel oude DF03 banden, wie weet is het probleem van het uithollen dan ook wel opgelost!
     
  3. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de standaard Tamiya meenemers zullen werken. Denk dat de asjes waar ze overheen moeten vallen te ondiep liggen maar je weet het niet tot je het probeert.
    Maar laat maar weten hoe het gaat :D
     
  4. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Hallo joris.
    de 501 heeft bijna alle onderdellen van de DB01 of andersom.
    draagarmen, snaren, diff's, tandwielen, stuurlink, enz. zijn allemaal gelijk
    en de wiel meenemers kun je gewoon gebruiken van de 501 op de side van rcmart.
    alleen ik zij dus dat je de achter meenemers niet hoeft te gebruiken, alleen als je er dus andere wielen er op wilt (achrer).

    gr Sander.
     
  5. Joris R.

    Joris R. Guest

    Nee hoor, het werkt niet :(
    Het zou moeten werken, maar omdat die meenemers veel dikker zijn is er minder plaats op je asje om je schroefje strak vast te draaien (wat eigenlijk wel te verwachten was).
    Maarja, het werkt dus niet. Ik heb trouwens een setje meenemers, van Tamiya, voor de DB01, gevonden op eBay!! Ga ik dadelijk even bestellen, zodat ik weer lekker kan gaan.

    Nog even een vraagje : Rijden jullie ook in de sneeuw met de DB01? Ik heb het vorig jaar geprobeerd, maar er kwamen bakken sneeuw IN de auto. Ik had toen wel wat sneeuw verwacht en de elektronica gewaterproofd, maar toen ik de kap van de auto deed was alles gewoon wit. Nu doe ik het met mijn Losi xxx-bk2, gaat al beter maar dat is dan weer geen 4wd, wat ook niet ideaal is voor sneeuw.
     
  6. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Met het grote verschil dat de 501x race klaar is wat betekend: Carbon chassis en shocktowers. Alu onderdelen waar nodig. Fatsoenlijke schokdempers. Slipper clutch standaard.

    DB-01 komt standaard niet eens in de buurt van de 501x.
     
  7. Joris R.

    Joris R. Guest


    Inderdaad, maar zelfs als ik een echte competitierijder zou zijn zou ik niet voor een TRF501x gaan. Goede auto, daar niks van, zekers competitiewaardig, maaar minstens 100€ te duur voor wat hij is.
     
  8. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Tamiya is per definitie vrij prijzig zeker in nederland. Achteraf gezien had ik beter voor een 511 ipv een db-01 kunnen gaan als ik zie wat er aan hop ups etc. op zit.
    Maarja toen ik 'm kocht ging ik er nog niet van uit dat ik over zou stappen op lipo's en kon ik m'n stick packs ook gewoon gebruiken.
     
  9. Joris R.

    Joris R. Guest

    Ik bedoel de prijs niet in vergelijking met de DB01 ; maar in vergelijking met andere competitie auto's (Asso B44, Losi XXX-4 G+,Kyosho Lazer ZX-5). Die rijden even goed als een 501x, maar kosten wel véél minder.
     
  10. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Nee begrijp ik. Al scheelt het ongelofelijk veel als je het uit hong kong laat komen.
    EUR 300,00 omgerekend voor de 511.
    even kort door de bocht €360 met belasting. Reken er nog 10% bij voor de handelaren kom je op ong. €400.
    Maar hij zal hier vast richting de €500 gaan.

    Maar als ik zie wat ik nu allemaal aan m'n db-01 uitgegeven heb had ik beter gelijk voor een 511 kunnen gaan. Was ik misschien voordeliger uitgeweest :(
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  11. Joris R.

    Joris R. Guest

    Ik ook, maar eigenlijk was de 501x geen optie aangezien de aandrijfriemen helemaal open liggen.

    Moest het je interesseren : Ik heb de DF03 wielmeenemers en banden eropgekregen :) De wheel axle's(ik weet niet wat jullie tegen dit onderdeel zeggen maar zo stond het in het boekje) van de DB01 waren te dun voor de dikke wielmeenemers van de DF03 dus ik heb die ook maar verwisseld.
     
  12. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Ja dat sprak mij ook aan bij de db-01 dattie dicht is. Maar bij de club waar ik rij hebben ze een compressor staan dus dat was ook de moeite niet geweest :p

    En hoe rijd ie daarmee? :D
     
  13. Joris R.

    Joris R. Guest

    Redelijk goed, alleen jammer deze banden helemaal versleten zijn. Verder ga ik ook eens op zoek naar een snellere motor ; 10,5 op een 2s LiPo is veel te tam om te bashen. K'heb nog een Mamba 7700 Kv liggen hier, maar die is dan ook weer te snel op een 2s LiPo :(
     
  14. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Mjah die AI regelaars + eraser (die jij van nosram hebt) zijn maar een beetje slappe hap voor offroad eigenlijk.
    Heb het ook in m'n ouwe onroad en daarin is het geweldig. Genoeg power en snelheid.
    Rij er toch alleen rondjes mee met een maat die dezelfde set er in heeft liggen op een leeg parkeerterrein.

    Maarja in de db-01 was wat meer power toch wel gewenst als je heuvels wilt nemen etc.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  15. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    hallo heeft iemand nog een db01 roller of onderdelen liggen voor mijn zoon...
     

Deel Deze Pagina