Algemeen DB-01 topic

• Topicstarter Topicstarter RCJS
  • Startdatum Startdatum
Ja beide Intellect 4200.. Nog niet zo oud.. denk hoogstens 10x mee gereden..

Weer dubbelpost:o

Maar ik heb net de motor eruit gehaald, en die werkt dan perfect.. dus koolborstels niet, heb verder weinig verstand van elektromotoren, kan het liggen aan de ontstoring? Of iets in het chassis, pinion te groot/klein etc.? Alle suggesties zijn welkom!

De Intellect's zijn bekende probleem accu's ....

Kan zomaar wezen dat ze allebei niet goed meer zijn en daardoor de spanning in elkaar dondert als je belast volgas geeft.

Een 12 turns V2 lust wel een hapje stroom als je (belast) volgas geeft , als er dan 1 of misschien zelfs 2 cellen in een pack niet helemaal oke meer zijn stort je spanning in en begint de boel te haperen ...

Hmm, nu je het zegt.. ik heb het nu nog is ff met beide geprobeerd, ff paar min. los van het chassis en idd, zo nu en dan stopt hij opeens en hapert hij etc., maar het gekke is, dat dan alleen de vooruit het niet meer doet, achteruit doet het wel gewoon:s

Ik zal is ff de accu opladen en dan nog is proberen.. Ze lagen al weer een week vol in de kast namelijk.. misschien dat zo iets simpels al de oplossing is, ik hoop het..

Misschien dat het helpt om de motor een keertje af te draaien zodat je weer een "vers" anker hebt ... Kleine beschadigingen op het anker kunnen ook voor problemen zorgen ;)

Dat kan het ook zijn, maar vond het sterk dat het met de vorige motor geen problemen gaf, maar ga er van uit dat het aan de accu's lag die een te lage spanning hadden voor deze motor..

Een moped 16R bravo, limit 10t

hallo iedereen..

Ik ben er uit. ik ga een Tamiya DB-01 durga kopen ;).
ik wil er een mamba max of een novak brussles setje er in.
met een paar mooie lipo's er bij. maar ik lees hier best veel over gesmolten diff. dus ik graag weten welke dingen ik het best aan de auto kan veranderen om er lekker me te gaan springen.

dus nu heb ik een paar vraagjes.

waar koop je goedkoop een durga ( buitenland maakt niet uit ) ?
waar koop je een novak setje ?
waar koop je hpo-ups voor de durga ?

Alvast bedankt iedereen

Edit :

zoeken is mijn sterkste kant niet egt ;) maar daar waren jullie ook al achter..

het wordt een novak GTB 6.5 met yeah racing lipo's
en ik heb ook al een goed site gevonden..

nu blijft er 1 vraag over..

wat zijn nuttige hop-up's
waar door ik geen gesmolten diff's krijgen en veder problemen..

Ikhoor het graag..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm een paar extra diff pulleys en outdrives van een TRF501x.. verder zijn er niet veel mogelijkheden om dit te verhelpen..

bedankt voor de nodige hop-up tips..

ik wil er een novak 6,5 T in leggen ..
met welk type mamba max kan ik dat vergelijk.
en zal dat setje snel zijn ..?

Alvast bedankt

oke dank u .. met geen 6900 mamba max . maar het toerental zegt niet alles.. denkt u dat de novak sneller zou zijn ?

zit te twijfelen; db-01 of df-03MS, iemand suggesties/opmerkingen?

Ik heb de DF03 gehad (wel met wat hop ups, maar lang niet zoals de MS) en heb nu de DB01. Ik vind de DB01 is voor mij beter te controleren, maar ik ben geen wedstrijd rijder dus op dat gebied kan ik ze niet vergelijken. Wel lees ik overal dat men de DB01 boven de DF03 verkiest.. Vraag het anders even aan Chris van der Hagen, die heeft aardig kijk op het Tamiya spul .

hallo iedereen..

Ik ben er uit. ik ga een Tamiya DB-01 durga kopen .
ik wil er een mamba max of een novak brussles setje er in.
met een paar mooie lipo's er bij. maar ik lees hier best veel over gesmolten diff. dus ik graag weten welke dingen ik het best aan de auto kan veranderen om er lekker me te gaan springen.

dus nu heb ik een paar vraagjes.

waar koop je goedkoop een durga ( buitenland maakt niet uit ) ?
waar koop je een novak setje ?
waar koop je hpo-ups voor de durga ?

Alvast bedankt iedereen

Edit :

zoeken is mijn sterkste kant niet echt maar daar waren jullie ook al achter..Idd

het wordt een novak GTB 6.5 met yeah racing lipo's
en ik heb ook al een goed site gevonden..

nu blijft er 1 vraag over..

wat zijn nuttige hop-up's
waar door ik geen gesmolten diff's krijgen en veder problemen..

Ikhoor het graag..

Als ik jou was zou ik een castle creations sidewinder (De minst snelle) kopen.
Bij www.b-p-p.com (gratis verzenden:bday:)
En een Durga bij S t e l l a m o d e l s - for RC products!
En als toch echt een Novak setje wil www.losipartshouse.com (6.5t is goed).
Die Yeah Racing Lipo's zijn wel aardig goed voor die prijs....

Kwa hop-ups een ander setje dempers kan geen kwaad.
Over de diffs heb ik geen idee...

Ik zou er een slipper clutch op zetten, DF-03 alu dempers of TRF dempers, en aluminium suspension mounts(het schijnt dat deze bij de DB-01 erg zwak zijn.

Back