Algemeen electro sleepmeeting draadje

Hoi Bertus,

De eerste is alweer over een klein maandje :)

Ik heb de laatste kalender even ingekopieerd voor het overzicht;
-zaterdag 19 april: MVC Columbia in Boxmeer. (organisator loeki/Louis)
-zaterdag 10 Mei: Vught/The Hawks (uitwijk 17 Mei, organisator MarkyB/JVE)
-zaterdag 21 juni heeft Dalfsen als optie staan. wordt aan gewerkt
-zaterdag 6 September: Enkhuizen/Pegasus (uitwijk 13 September Organisator Ariel)
-Oktober: Berlicum, NB (organisator SRS) al een datum bekent?
-Wijk en Aalburg -Bertus - ergens tussendoor?

Wat Dalfsen bereft: Van GertJan heb ik al een tijdje niets meer gehoord, misschien dat pboogaart meer weet? Eventueel kan ik met Dalfsen even contact opnemen als je dat op prijs stelt.

Groetjes,
Gerben

We zullen eens kijken of we Gert Jan uit zijn winterslaap kunnen krijgen.
Ik denk als de eerste meeting achter de rug is dat het regelen van de clubs die nog geen datum hebben weer soepel gaat lopen.
De datum bij ons (Wijk en Aalburg) kan idd ergens tussendoor dat wil ik graag even open houden want bij ons is er eigenlijk nooit iets dus is het snel te regelen.
Dinsdag komen ze op de zolder vloerbedekking leggen dan kan ik mijn vliegtuigen weer eens uit de winterslaap halen.

Jammer, maar wie zijn die aanvragers dan als ik dat vragen mag?
Ik weet eerlijk gezegd van niets.

verstuurd met mijn smartphone

Ik ben niet uit de winterslaap, of eigenlijk wel, ik heb het zo druk met werk dat ik niet aan modelvliegtuigen toekom.

Ik ga niet volledig uitweiden maar ik heb het bij het bestuur aangekaart dat ik een E-Sleepdag wilde organiseren.
Dat moest door mij schriftelijk ingediend worden bij het bestuur en ondersteund door nog enkele leden, met handtekeningen.
Dat is gebeurd, dankzij wat actieve mede-leden.
Het bestuur wilde echter niet de hele dag het veld beschikbaar stellen.
Vliegen met "normale" modellen moest tussendoor kunnen.
Ik had in mijn voorstel geschreven dat dat te gevaarlijk was ivm sleeplijnen en de vliegbewegingen maar dat we eventueel wel tijd wilden maken voor normale modellen.
Helaas hield men vast aan:
Vliegen met "normale" modellen moet de hele dag kunnen en
de piloten moeten op de normale plek op het veld (in het midden) gaan staan.
Beide voorstellen vond ik te gevaarlijk dus ik heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ga dus het dan niet doorgaat.
Ik moest het ook binnen een dag beslissen omdat er nog een evenement in de wachtkamer stond, F3A-X.
En dat komt dus nu ipv de e-sleep.

Ik ben het eigenlijk helemaal vergeten te melden maar ik weet op het moment niet eens meer wat voor dag het is.

GJ

Oké dat is duidelijk.
Het is helaas niet anders.
Het lijkt mij inderdaad niet echt veilig om alles door elkaar te laten vliegen.
Daarnaast dat ik mijn sleper graag heel wil houden en niet door allerlei gefladder kort wil laten vliegen.
We kijken het even aan bij de eerste twee meetings hoe en of we het op gaan vullen.
Bedankt voor je hulp.

Idd, duidelijk, dan even aangepast in het het overzicht:

-zaterdag 19 april: MVC Columbia in Boxmeer. (organisator loeki/Louis)
-zaterdag 10 Mei: Vught/The Hawks (uitwijk 17 Mei, organisator MarkyB/JVE)
-zaterdag 21 juni: optie staat open;
-zaterdag 6 September: Enkhuizen/Pegasus (uitwijk 13 September Organisator Ariel)
-Oktober: Berlicum, NB (organisator SRS) al een datum bekent?
-Wijk en Aalburg -Bertus - ergens tussendoor?

Jongens schrijven jullie je, die dit nog niet gedaan hebben, nog in voor de eerste electro meeting op 19 april?
Er staan er nog maar 12 en daar kunnen er nog zeker een flink aantal bij denk ik.

Haha idd.
Ik ben altijd blij als ik op mijn verjaardag mijn snor kan drukken.
Wat mij betreft was ik op 29 februari geboren je wordt dan minder snel oud ook.;)
Maar zijn er maar 12 zwevers op het forum?8O8O8O8O

Zijn er veel ESG-ers die op facebook zitten? Misschien kan er een groep aangemaakt worden zoals bij VGG (vintage glider group)?

Ik heb zelf geen facebook maar misschien dat anderen die dat wel hebben een oproep kunnen plaatsen.
Bij droog weer moeten we toch makkelijk aan de 25 man kunnen komen.

Ik heb trouwens bij onze club geregeld als mensen door mij gesleept willen worden dat dat mag.
Via pb kan ik dan het hoe en wat uitleggen.
Wel even voor vrijdag aangeven ivm opladen van alle accu's.

Zomaar een ongevraagde opmerking;
Jongens schrijven jullie je, die dit nog niet gedaan hebben, nog in voor de eerste electro meeting op 19 april?
Er staan er nog maar 12 en daar kunnen er nog zeker een flink aantal bij denk ik.

Er zijn al erg veel evenementen voor zweefvliegers. F5J, Vintage Glider Group....als je daar nog bijna iedere maand een ESG-treffen bij doet is het naar mijn idee niet gek dat mensen keuzes gaan maken en je per evenement relatief weinig aanmeldingen krijgt. Zo werkt het voor mij in ieder geval wel. Ik kan niet ieder weekend overal naar toe

Ally het resulteert gelijk weer in 3 aanmeldingen. ;)

Laatst bewerkt:
Ik beperk de actieradius wat meetings betreft dit jaar ivm de ballonvaart activiteiten ;-)

Beperk ze voornamelijk tot de VGG, F3A-X en 2 hele grote meetings in Duitsland.

Merlijn, je kan natuurlijk ook zorgen dat je de ballon vanaf het modelvliegveld oplaat.
Dan hebben we eigenlijk ook geen slepers nodig.
Gewoon wat zwevers uit het mandje gooien en dan hopen dat de juiste piloot de juiste kist stuurt.
Spannend!

GJ

Back