Algemeen electro sleepmeeting draadje

Ik doelde meer op een transparante ondergrond waar de letters op gedrukt zijn... ;-) En ik wil mijn Toledo Special en koffer wel voorzien van een sticker.

Volgens mij is dat geen sticker tussen de letters.
Hij kan dus op iedere ondergrond toch?

Logo done :)

Ik kan ze ongeveer tot dit aan maat maken, anders wordt het voor de kleine lettertjes echt te klein:

2013-10-13+13.45.39.jpg

20131013_213415

20131013_213347
Mooi zo :thumbsup:

Als we nou de ESG en VGT samen kunnen brengen zou dat welvoor een keer super zijn...

Mooi, ik wil wel een paar stickers!

Zoals Raymond en Ally al aanhalen, is dat echt een minimum. Lukt ook alleen met 2 ervaren piloten en dan nog is het niet makkelijk.
Begin je met slepen zou ik zeker 175W/kg aanhouden als minimum.

Groet,
Gerben

Vandaar, ik was gewoon even benieuwd. Ik sleep zelf ook wel eens (hang er voornamelijk achter met een zwever) maar dan leert de ervaring dat er toch wel een flink vermogen nodig is om de snelheid te houden.
Met tragere kisten zou het eventueel wel kunnen. Ik vlieg zelf met een Salto en daar zou ik het toch minder snel mee proberen.

Maar eens kijken hoeveel de mentor omhoog krijgt in Dalfsen!

Vaak is het zo als je normaal kan starten kan je hem ook omhoog brengen.
Aan deze stelregel heb je niets als je voor een zwever een sleper wil maken, maar op een meeting zie je het al snel genoeg.
Het watt per kilogram is ook niet altijd heilig.
Ik weet nog dat ik met mijn electro ash-26 met 80 watt/kg van de grond op steeg.
Mijn gevoel zegt dat als je groter worden je minder nodig heb, of dat waar is weer ik niet.

O ja mijn handtekening heb ik ook gewijzigd, alleen in een Nederlandse versie.;)

Mijn gevoel zegt dat als je groter worden je minder nodig heb, of dat waar is weer ik niet.
Ja, dat is waar.

Waardoor/waarom ... :confused:
Groter wordt ook efficiënter misschien?
Met grotere kisten (vaak ook schaal) wordt meestal ook wat meer 'schaal' gevlogen (dus niet 60 graden omhoog ...).

Dirk.

Nog even wat filmpjes uit de oude doos.
De eerste 3 zijn sleepfilmpjes, 1 in de sneeuw, 3 jaar geleden, de volgende van de eerste meeting in Wijk en Aalburg en de 3e van 1 van de eerste sleepjes met de Ibis 120.

GJVO Tube

En ik vond er nog 1 van een sleepmeeting uit 2010 bij de ACK.

GJ

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was even zoeken, maar heb het linkje teruggevonden naar de 'effcientere' electrosleper waar ik het een paar postings geleden over had:

En dan zit er nog steeds een rechthoekige vleugel op de romp geknoopt... Naast het profiel is de vleugelvorm ook wel belangrijk.

Ik weet alleen zelf niet hoe je voor een motor kist naar een vleugel en profiel moet kijken. Beetje jammer, anders had ik in XFRL5 wel een vleugel willen ontwerpen.

Met welke kalenders moeten we rekening houden wat data betreft?
Als iedereen die graag op een meeting wil vliegen maar met wedstrijden mee vliegt kunnen we zo veel mogelijk die data vermijden.

9 November - Dalfsen (uitwijk 16 November, organisator GJVO)
Midwinter - Dalfsen (slepen in de sneeuw, datum wordt bekend als er sneeuw ligt, organisator Gerben/GJVO)
April(?) - Enkhuizen/Pegasus (Organisator Ariel)
10 Mei - Vught/The Hawks (uitwijk 17 Mei, organisator MarkyB/JVE)
datum nog te bepalen - Wijk en Aalburg (organisator Bertus)
datum nog te bepalen - Berlicum (SRS) Oktober?

Johannes (Ariel) heb jij al een datum in april die we vast kunnen leggen?

Oké laat maar horen.

Ondertussen krijg ik steeds meer zin in 9 november.

Ik ook bert!
Heb er stiekum nog twee 12S packs bij gescoord, die hopelijk bij volgas de spanning nog iets beter vasthouden (voor de grote bakken). De 20C packs zakken ietsje in tijdens ee zwaardere sleep. Een gebruikt 12S5000mAh 30C Wellpower pakket en een nieuw 12S 5800 30C Flightmaxxx pack. De 6s packs zijn alweer mooi tot een 12S pack gemaakt.
Er is ook nog een gebruikt ladertje onderweg voor 12S (slechts 180W, die kan dan mooi rustig een packje laden). Ook ben ik wat voedingen aan het solderen (41A, 57A, 72A en 77A), mochten er liefhebbers zijn kan ik ze meenemen naar Dalfsen.

Heb nog eens aan props zitten rekenen, kijken of er nog een betere optie is voor de Rascal, maar in theorie in ieder geval niet. Misschien in praktijk wel, maar voorlopig houdt ik het maar even bij de 25x18.

Ben nog met een klein zwevertje bezig (1.5mtr), om ook eens gesleept te kunnen worden. Een Destiny van Valenta, ooit eens overgenomen met wat kleine schade, dus binnenkort waar eens wat epoxy mengen. En misschien komt er nog een kleinere 6S sleper ;)

Gerben

Kijk lekker bezig.
Ik overweeg om bij staufenbiel een goede prop te kopen.
En ben aan het denken voor een accu warmer.
De laatste zal niet klaar zijn maar ik probeer lekker verder te gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen zaterdag heb ik voor mijn maat een rodel robin via het forum opgehaald.
Daar hij zelf geen draadje maakt zal ik heel af en toe hier wat nieuws plaatsen.
Het wordt dus geen verslag.
Foto-A8PSVE4P.jpg

Hij is nu naar een geschikte goedkope motor op zoek.

Laatst bewerkt:
Back