Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Hoi

Ik heb mijn F104w bijna af. Dank jullie voor alle tips en adviezen. Als ik de laatste dingen binnen heb (servo en de regelaar) dan zal ik hem af maken en eens kijken hoe die rijdt.

Ik verzeker je dat deze auto super leuk rijdt :-)
Je gaat er zeker veel plezier aan hebben en de aanpassing duurt maar een rondje of 4 en dan heb je hem wel door. hij rijdt eigenlijk vanzelf lol :-)
Je kap vind ik ook wel super mooi. knap gedaan.
Nog een foto van de mijne :-)
HondaMcLaren-1.jpg

Hi Matthijs ,

Ferrari Rood is altijd mooi :bad-words::lol: !!!

@ Onno : Hij is mooi geworden hoor , ( zie je gauw op de baan ) :rolleyes::wink:.

Cya : Jack

AAARGH!!

Heb ik eindelijk alle spullen binnen. Kan de electronica niet met mekaar overweg. De servo stottert erg. Nu heb ik gelezen dat dit vaker voorkomt in combinatie met een spektrum ontvanger. Deze zou de stroomaanvoer niet aan kunnen. De servo vraagt dan gewoon te veel. Daardoor schakelt de ontvanger een fraktie van een seconde uit. En het stotteren is geboren. Het schijnt op te lossen te zijn door een condensator te plaatsten die extra stroom consumptie van de servo tijdelijk opvangt.
Weer een extra ding om onder de kap kwijt te raken. ik heb al aardig ruimte gebrek daaronder. Ook moet ik nog andere stekkers aan de accu maken. Deze zijn nu te hoog en daardoor kan de kap er niet op.
Je zou bijna weer met de TT01 gaan rijden :P

Veel moderne ontvangers hebben geen BEC meer en zetten de volle rijspanning op de servo, ben ik in de TT-01 van Chantal ook al tegenaan gelopen. Dus terug naar de TT-01 is ook niet de oplossing ;-)
Je hebt een UBEC nodig, net als ik. Heb deze vorige week besteld: 4A UBEC RC Helicopter Car 2-6S Lipo Battery Input 5V 2S | eBay

Edit: Sorry, foutje, ik zie dat jouw regelaar wel een BEC heeft, dus dat is het probleem niet.

Als ik er zo over nadenk, klinkt het onlogisch. De regelaar heeft een BEC van 5 volt, de Spektrum ontvangers werken nog zelfs op 3,5 volt. De voeding zit in de ontvanger vaak direct doorgekoppeld, dus een zware belasting mag geen probleem geven.
Zelf gebruik ik Futaba en de klacht lijkt verdacht veel op een analoge servo op de HRS stand. Misschien dat er ook zo'n soort probleem met Spektrum bestaat?

Hoi Marten,

Met terug naar de TT-01 doelde ik eigenlijk meer op het ruimte probleem onder de kap :).

Edit: had ik hier een heel verhaal neer gezet over die UBEC en een condensater, zie ik ineens dat jij je bericht hebt aangepast en is heel mijn verhaal overbodig. LOL.
Ik ga vanavond even langs de Koe voor een condensator. Zoals ik het begrijp vangt die het grote stroom verbruik van de servo op. Waardoor de ontvanger niet zonder stroom komt te zitten en blijft werken.

Wat betreft de TT01 van Chantal, die rijdt toch met een tamiya regelaar? Die hebben toch ook een Bec? Ze hebben er zelfs een extra stekkertje voor. Dus waarom zou een UBEC op die TT01 nodig zijn?

Hoi Marten,

Met terug naar de TT-01 doelde ik eigenlijk meer op het ruimte probleem onder de kap :).

Edit: had ik hier een heel verhaal neer gezet over die UBEC en een condensater, zie ik ineens dat jij je bericht hebt aangepast en is heel mijn verhaal overbodig. LOL.
Ik ga vanavond even langs de Koe voor een condensator. Zoals ik het begrijp vangt die het grote stroom verbruik van de servo op. Waardoor de ontvanger niet zonder stroom komt te zitten en blijft werken.

Wat betreft de TT01 van Chantal, die rijdt toch met een tamiya regelaar? Die hebben toch ook een Bec? Ze hebben er zelfs een extra stekkertje voor. Dus waarom zou een UBEC op die TT01 nodig zijn?

:LOL:
Ruimteprobleem met de F1? Ach joh, had je ons 15 jaar geleden eens moeten zien. Ik lach me nu kapot met de moderne electronica, wat een ruimte!

Tamiya regelaars blijken dus geen BEC te hebben. Kwam ik ook achter nadat ik de volle rijspanning op mijn 4,8 volt servo had gezet... Gelukkig heeft deze het overleefd, ging wel bloedsnel! Dat extra stekkertje is juist om een BEC te kunnen plaatsen... vreemde jongens daar bij Tamiya.

Ik heb inderdaad in de TT-01 van Max (Spektrum ontvanger) met de standaard Tamiya regelaar (104) een BEC aangesloten van Carson, die hebben ze bij de Koe voor een klein prijsje.

Marcel

15 jaar geleden kon ik alles wel kwijt onder mijn kap :D. Toen was alles wel groter maar had je geen buzzer en condensator nodig. Maar goed het gaat wel lukken.
Wat betreft die regelaars van tamiya, dat wist ik niet dat die geen bec hadden. Ik heb altijd dat kabeltje rechtstreeks in mijn ontvanger gedrukt. En tot nu toe geen problemen gehad. (was wel de oude tamiya regelaar (101))
Maar het is wel iets om rekening mee te houden in de toekomst. Dank voor de tip.

groeten
Onno

Oude ontvangers hadden zelf vaak een BEC, is iets van de laatste tijd dat dit standaard niet aanwezig is.
Als de Koe geen condensator heeft liggen, heb ik er nog wel eentje. Zat bij mijn Tekin regelaar, meer bedoeld als boostercap, maar voor dit doel moet het ook prima werken.

Nou, ik heb er een condensator opgezet. Het is beter geworden. Maar als ik een aantal keer van links naar rechts draai dan gaat de ontvagner uit. De condensator is dan leeg. En kan niet bijgevuld worden
pas als ik hem even in de rust stand laat vult ie weer bij en kan ik weer een paar keer extreem sturen. als stuur als of ik op de baan ben gaat het goed. Maar als ik een paar keer extra stuur valt ie weer uit. Niet echt betrouwbaar dus. Zet ik nu de servo op de ontvanger van de TT01 ( een oude acoms) dan is er niks aan de hand en blijft hij het doen. Ook als ik de servo uit de tt01 aansluit op de spektrum onvanger gaat het goed. Het probleem lijkt dus (net zoals ik de link die ik hiervoor gaf) de combinatie savox en spektrum te zijn. Voor nu plaats ik de savox dan maar in de tt01 en de oude servo in de F104.

Ow marten: Chantal krijgt konkurentie op de baan. Mijn dochter is ook vanavond lid geworden en gaat met de TT01 rijden. Ook wedstrijden wil ze mee gaan doen.

Super! De ukkie klasse groeit met de dag :-)

Wat servo voor de F1 hoef je echt geen superservo te hebben. Ik heb altijd met lichte servo's gereden, nu zit er wel een top servo op, alleen omdat ik hem had liggen en het gewicht kon gebruiken.

Leuk dat je dochter ook meedoet in de TT-01 Onno! Wordt echt een leuke jeugdklasse zo!
Gaat er zondag nog iemand trainen in Deventer bij goed weer?

Groet
Marcel

Back