Algemeen HPI MT2 topic

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
rc-ownd zei:
HPI MT2 zei:
om de cup joints los te maken moet je dan een speciale sleutel hebben of niet.

Neej, een imbusje is genoeg ;)

@lenno ??? wat is er met die rollcage :roll:

ik bedoel heb je een imbusje nodig met een speciale maat want een 2.0mm is te klein en een 2.5mm is te groot

Neej, het is een 2.5 MM imbus. Dan heb je hem waarschijnlijk dol gedraaid?

Liu

rc-ownd zei:
Neej, het is een 2.5 MM imbus. Dan heb je hem waarschijnlijk dol gedraaid?

Liu
ik heb een 2.5mm imbus geprobeerd en het past niet. ik heb dan maar nieuwe schroefjes gekocht en de 2.5 mm past er ook niet in. maar in de handleiding van HPI staat 2.5 mm maar dat kan niet. dat is waarschijnlijk een fout van HPI denk ik.

ik ben vandaag naar de winkel geweest en de verkoper heeft zelf ook een MT2 en wat blijkt zijn imbus van 2.5mm past er ook niet in. hij heeft dan naar HPI gebeld om de juiste sleutel op te sturen en wat blijkt HPI is zelf verbaasd dat de schroefjes er niet kunnen ingedraaide worden met een imbus van 2.5mm. het is waarschijnlijk een fabrieksfout zei de verkoper. kunnen jullie ook eens kijken als jullie de imbus van 2.5mm erin past ????

Ik zelf weet 100% zeker dat die van mij wel paste, ik had namelijk een bouwpakket. En ik moest dat zelf inelkaar schroeven. En ik heb daar gewoon het inbusje voor gebruikt die HPI mee geleverd had. Maar het kan inderdaad dat HPI bij de RTR MT2 een fabrieksfout erin heeft gezet... :wink:

rc-ownd zei:
Als je het zo bekijkt dan past het niet nee.

Maar zelfs al is een auto 1/8 dan kunnen er net zo grote onderdelen als bij een 1/10 in zitten(ligt er aan wat). Remschijven bijvoorbeeld wel deze:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCVW3&P=7 zouden als het goed is passen (ik heb ze besteld daar dus ze zouden binnen ong 2 weken binnen zijn dan hoor je t wel :D)

Remschijfjes zijn binnengekomen :) en het is een 100% fit ! ;)

Examens zijn afgelopen, dus ik kan nu lekker gaan bouwen aan mijn MT2 :), foto's volgen nog wel ;)

Ik heb een vraagje betreffende mijn mt2 (wow, mooi gezegd haha)

Als ik een jumpje maakt klapt mijn chassisplaat genadeloos tegen de grond.
Mijn veren zijn dus niet stijf genoeg, ik heb ook gemerkt dat ik in de voorste veer wat olie verloren ben.

Dus nu mijn vraag:
Welke olie gebruiken jullie, of welke zouden jullie mij aanraden.
Ik rij vaak op de weg (op straat of op een parking) maar ik ga ook geregeld door wat zand of grind en probeer zo nu en dan al eens een jumpje. Mijn vering zou dus (denk ik) echt wel vrij stijf moeten zijn.

Proficiat trouwens met dit leuk topic, ik heb het al enkele keren doorgelezen en het heeft me al heel wat geleerd.

Wat zijn trouwens zo de meest gemaakte DIY onderdelen (ik heb hier een bovenchassis gezien) want dit lijkt me wel leuk.

Ik hoor het wel ;-)

Groetjes

Joris

Als jij je vering wat stijver wil maken dan moet je er van die plastic stel ringetjes tussen doen.

Maar er is ook wat olie uit een demper dus ik zal wel nieuwe olie nodig hebben. Maar die set ringetjes ga ik zowiezo plaatsen.

Wat vinden jullie trouwens van die aluminium schokdemper, zijn deze veel beter dan de standaard?

Groetjes

Joris

Ik blijf maar problemen hebben met m'n mt2 (ook al blijf ik verliefd op m'n autotje)

Nu verlies ik keer op keer openieuw de schroef van het stukje waar het wiel inzit (rechter onderkant).

Je weet wel, waar je arm aanzit die naar de servo gaat.

Ik ga eens vragen aan Erik van minishop of deze niet in alumium of oz te krijgen zijn zodat m'n schroefjes blijven zitten

(en nee, vastplakken is geen optie, dan kan ik niet meer sturen :D)

Plastic zit het al vast,en plastic heeft een dempende werking op trillingen en kan het niet lostrillen, in alu (lossere zitting, en geeft uitermate goed trillingen door)bestaat de kans op lostrillen dus wel, daarom dus.

Hm, dan zeker wel doen want die stomme schroefjes trillen nu al los (in het plastic).

Maar ik denk dat ik nog maar eens zal proberen om opnieuw een plastic te bestellen (kost iets van een 5€) en dan kijken of het beter gaat (direct wat lijm indoen).

Dat is een HEEEEL bekend probleem bij een MT2, beetje tape, lijm doet wondere. Alu stuurhubs zijn idd beter, kan je ze vast loctiten ;)

Maarja hier de pics van mijn mt2 met nieuwe motor, uitlaat enzo :) 8)
DSC01001.jpg

DSC01003.jpg

DSC01005.jpg

Starten ging wat moeizaam, toch even de haarfohn erbij gepakt en toen starte hij wel. Gister al wel 10 seconden gedraait ofzo, ik wou hem wat zachter zetten. En toen viel ie uit... en toen was mijn glowstarter ook nog es leeg :roll:

Alleen ik heb een probleem met mijn rem... ik heb nu van dat spul tussen gedaan dat ze voor pakkingen gebruiken (grote CAT(pom) motors bij mijn vader op zijn werk) maar dat slijt zo weg... en het loopt aan. Wat voor spul kan ik er dan tussen doen? (het zijn ijzere remschijven 2stuks (dual disk dus ;) ))

Liu

Heel mooie mt2, die upperdek heb je erg mooi gemaakt, ook die shock beschermertjes zijn mooi.
Ik heb jammer genoeg nog niet echt de kans gehad om mijn mt2 te "tunen" maar dit zal er zeker nog van komen, eerst even de kinderziektes eruit halen.
Hoe heb je de afmetingen van dat upperdek eigenlijk gevonden? ik neem aan dat je gewoon afgetekent hebt op een plaat en uitgefreesd (lijkt me wel leuk om te doen).

Ik heb alvast wel al wat foto's van m'n mt2 getrokken maar ik snap het principe niet goed van hier foto's online te zetten, gebruiken jullie imageshack of zo, of heeft deze site een eigen fotoservertje?

Groetjes

Joris

:lol: nou het was een heel gepruts hoor :lol:

Eerst alles een beetje goed leggen waar alles moet komen, dan een mal uit papier, toen karton, toen plexiglas :lol: en toen pas alu. En daartussen veeeeeeel passen, passen passen, vijlen schuren, knippen... Ik heb het trouwens niet gefreest, maar met een decoupeer zaag gedaan en een vijl, ijzerzaagje. ;)

Hij is nog niet 100% goed, servo is iets te ver naar achter geplaats, waardoor hij iets minder naar de ene kant kan sturen. En ik heb mijn antenne een beetje te ver naar achter geplaatst dus al wil ik mijn kap erop doen, staat mijn antenne scheef. :evil: Ach zoals je ziet, het is nog een beetje een prototype :cry:

Maar ik ben misschien nog van plan om het van Carbon te maken (SORRY SANDERMT2!! :wink: ). Iemand op een amerikaans forum kwam op het idee om er een versterking tussen te doen dit:(het is in het engels dit omdat ik het op een engels forum moest posten)

voorbeeld-1.jpg

Opzich een goed punt, word de voorkant echt stevig bij een impact.

Liu

ik zou graag een spoiler op MT2 zetten. ik heb al steunen getekend die passen op shocktower. nu is mijn vraag kan je een spoiler kopen voor deze auto. het mag ook van een ander merk zijn. als hij maar past.

Back