Algemeen HPI MT2 topic

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
in iedere modelbouwzaak te krijgen :wink:
Ik heb gewoon Tornado luchtfilter olie (ook mijn afterrun is van Tornado) Ik weet dus niet of er echt kwaliteitsverschillen zijn tussen de merken

Tornado is een perfect merk, dus idd geen probleem ;)

Niet echt verschil tussen de merken volgens mij, ik heb er teminste nog nooit iemand over horen klagen dat afterun van ..... slecht is

Ik word leip van me motortje...

Als ik een minuut of 3/4 rij... Gaat hij anders reageren op het gas, lijkt dat hij dan rijker gaat lopen, of te rijk loopt beter gezegd. Dus dan zet ik hem iets armer, maar dan start hij ZO slecht... Dan sta ik wel een minuut of 2 te draaien (met een pauze om de 5 sec) met de rotostart, gevolg is dan gelijk dat de gloeistarer snel leeg is, en me rotostart ook.

Goed, als ik hem dan weer aan het lopen heb, loopt hij een paar minuten later wéér niet goed... en zo blijf ik bezig..

Ik word er GEK van..

Kan iemand me vertellen wat ik moet doen?

Ik heb een branstofpompje/filter er tussen zitten, maar ik ben geneigd om die er tussen uit te halen, moet dan het slangetje direct op de carburateur of zit er standaard een pompie tussen?

Anders koop ik een andere motor met een trekstarter, maar die zal ik dan wel weer kapot trekken..

Help me out guys..

het kan ook zijn dat je motor verzopen staat ieder keer als je hem wil starten. ik denk dat je motor te rijk staat. het probleem met een rotostart is dat je het eigenlijk niet weet als hij verzopen. met een trekstarter voel je dit beter. het is beter om met een trekstater te werken als je begint dan voel je als je het als je motor verzopen is. de verkoper heeft het mij aangeraden om een trekstarter te kopen. en je hoeft ook niet telkens de batterijen op te laden van je rotostart. ik kan mijn gloeiplug zeker 2 weken gebruiken zonder op te laden en ik heb ook nog een reserve batterij voor in mijn gloeiplug. ik heb een gloeiplug van protech daar kan je een andere batterij insteken als het nodig wel er gemakkelijk.

HPI MT2 zei:
het kan ook zijn dat je motor verzopen staat ieder keer als je hem wil starten. ik denk dat je motor te rijk staat. het probleem met een rotostart is dat je het eigenlijk niet weet als hij verzopen. met een trekstarter voel je dit beter. het is beter om met een trekstater te werken als je begint dan voel je als je het als je motor verzopen is. de verkoper heeft het mij aangeraden om een trekstarter te kopen. en je hoeft ook niet telkens de batterijen op te laden van je rotostart. ik kan mijn gloeiplug zeker 2 weken gebruiken zonder op te laden en ik heb ook nog een reserve batterij voor in mijn gloeiplug. ik heb een gloeiplug van protech daar kan je een andere batterij insteken als het nodig wel er gemakkelijk.

Kijk, daar heb ik wat aan!

Kan ik deze roto start ombouwen naar een trekstarter?

ja ik heb het gedaan. het is niet zo veel hoor ik denk rond de 25euro

in een modelbouwwinkel in brugge hij had het op voorraad liggen.

weet je toevallig nog welk merk je hebt? Ik bestel graag dingen online :)

Hallo,

Ik heb besloten om mijn mt2 te verkopen. In onderdelen. Dus als er iemand nog veel hop ups zoekt of extra banden, body's, onderdelen, kijk dan maar even in het te koop topic ;)
Ik heb de auto nu al ongeveer 2 jaar en vond dat het tijd was voor wat nieuws. :)

Mvg
Sander

Ik zoek ze en ik heb geantwoord in je thread.

Gisteren tegen een omheining (draad) en heel mijn wiel hing scheef.

Dus nu wat nieuwe onderdelen kopen he :-P

Jammer sander :(, achja het is waar hoor. Al heb je 2 jaar iets snak je wel naar iets anders ;)

Wat gaat het worden eigenlijk?

Hey,

Ik zit te denken aan de iets grotere versie van mt2, een 1/8 truggy dus. Ofwel de hellfire ofwel de jammin crt van bij pkracing.
Maar ik zou ook gewoon nog wat onderdelen voor mijn savage kunnen kopen; banden ofzo. Die zijn namelijk niet zo goedkoop voor een Savage :(
Achja, ik ben nog wat aan het twijfelen :)

Sander

Ohk ;)

Maar nog even een vraagje, ik heb dezelfde koppeling als jou (HotBodies HD koppeling), is het normaal dat hij nu al een beetje slijt?. Ik ben hem net aan het inrijden (net 3 tankjes gereden) en mijn uitlaat en onder de koppeling zelf zitten bezaaid met koppelings schaafsel... Is dit normaal??

Ik zou voor de Hellfire gaan, en dan de SS versie :D... wel een dikke portomonee nodig :lol:

Liu

Hey,

Hmm, daar heb ik toen bij mij, tijdens het inrijden, niet echt op gelet. Maar het lijkt mij dat het niet normaal is als de hele auto al onder het schaafsel hangt. En klein beetje is natuurlijk wel normaal.
Ik heb ongeveer aderhalf jaar kunnen rijden met mijn koppeling voordat hij kapot was, dus misschien kan iemand anders hier wat duidelijkheid over geven?

Een hellfire ss zie ik niet zo zitten :p dan moet ik alles nog los erbij gaan kopen en daar heb ik geen zin in. Achja, ik zie nog wel :)

Sander

De Hellfire SS staat op towerhobies als DISCONTINUED :? :?
En eerst koste hij daar maar 280 DOLLAR terwijl hij hier 600 euro koste.

Ik heb één vijsje tekort voor mijn 4-wielsaandrijving
Volgens de site van HPI gaat het hierover
SCREW SHAFT M4x2.5x12mm (BLACK/6pcs)
Ik vroeg me af of dit te koop is en wat dit kost.

Gewoon bij pkracing.nl te koop voor 2.70 euro. Dit is het serienummer: 86094

Is pkracing.nl de goedkoopste ? Ook voor filterolie en afterrun olie ?

Goh, dat weet ik eigelijk niet, ik denk dat het één van de goedkoopsten is. Een flesje afterrun en olie kost normaal overal ongeveer evenveel, dus je zult daar geen grote verschillen in merken.

Back