Algemeen HPI MT2 topic

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
De remmen van een 1/8 passen idd perfect op de mt2. Het was een van de eerste dingen die ik aan mijn mt2 heb aangepast (ik heb er zelfs voor en achter eentje geplaatst) en het remvermogen is super nu.

Hoewel dit nog steeds niet jouw remproblemen verklaart met de standaard rem... Misschien moet je eens kijken of het remheveltje niet kapot is, die plastic heveltjes willen vanbinnen nog wel eens doorslijten en dan is het remvermogen bijna nihil.

Mvg
Sander

RC-ownd zijn je remschijven nie te dun voor de MT2 de standaar remschijf is toch veel dikker. ik heb prijs gevraagd voor een metalen remschijf en die kost rond de 50 euro dus ben ik op het idee gekomen om ze zelf te maken waar moet ik vooral op letten ??? en moeten er dan ook op de schijf enkele gaatjes zijn ????

Nope je kan de remmen afstellen he (die pads) door middel van 2 schoefjes vaster te draaien. En er komt ook nog een soort van pakking tussen (ferodien ofzo) dat word gebruikt bij metalen disks. Ferodien word ook gebruikt als uitlaatpakking bij echte auto's, remschijven. Het smelt niet ofzo bij grote warmte, en het blijft zegmaar een beetje stroef.

50 euro is wel HEEEL bont voor een stel ijzere remschijven.....

Zelf maken dat kan, gewoon een rond stukje metaal, met wat koelgaatjes/sleufjes. Je moet dan ook wat van dat Ferodien gebruiken als pads. Hier zie je het:http://www.kedar.itgo.com/tipz.html#fiberpads

het word dus: Ijzere pad, Ferodien pad, ijzere disk, Ferodien pad, Ijzere pad

Zo op deze volgorde:)

Succes!En post pics als ze klaar zijn ;)

Net weer even wezen rijden. En schiet WEER mijn stuurblok uit zijn C-hub... maar deze keer aan de andere kant. Toch maar is een keer alu stuurblokken kopen... :)
Gare dingen zijn dat zeg, ze slijten er geloof ik gewoon uit.. ductape heeft ook niet geholpen...

Ik ga binnenkort nieuwe banden halen voor mijn MT2 maar ik twijfel nog tussen de Yokohama (die er nu opzitten) en de Dirt Bonz banden.
Daarom ben ik eens benieuwd welke banden de andere MT2 eigenaars op hun bakkie hebben zitten? :wink:

Ik heb de Dirt Bonz banden (omdat ik de SS versie heb) voor offroad en die doen hun werk goed! En voor onroad heb ik V groove Compound M, dees vind ik daarintegen een beetje tegenvallen. Ik kan er bekant mee driften :lol:

Waar wil je vooral op rijden met die nieuwe bandnen? Onroad/offroad, los zand/ hard zand(grond)

Voor hoog gras en ruig terrein met veel grond gebruik ik de Proline Tractagators. Dat zijn banden met vrij lange spikes en geraken overal doorheen. Voor andere, vlakkere ondergronden gebruik ik Dirt-Bonz.

rc-ownd zei:
Waar wil je vooral op rijden met die nieuwe bandnen? Onroad/offroad, los zand/ hard zand(grond)

Ik rij meestal op vlakke zanderige ondergronden (met hier en daar een heuveltje).
Maar blijkbaar zijn de Dirt Bonz banden daar goed voor dus zal ik deze maar eens proberen :)

de beste keuze zal dirt-bonz zijn denk ik. ik vind dat yokohama banden nogal tegenvallen.

Yesss!, spullen zijn binnen uit Amerika (towerhobbies). 50 euro invoerkosten moeten betalen.. (klopt wel pakket koste ong 250 euro, 19% BTW is dan 50 euro)

Ik maak de doos open, gooi alles eruit :D. En kom tot de conclusie.... IK MIS IETS!!!! jup... ofna remschijven... dus gelijk een email gestuurd wat nou de oplossing is.
Wat heb ik besteld:

-OS max CV-RX .18
-THS tuned pipe
-3 stage luchtfilter
- Alu steering assembly
-Dish wheels
-Spoiler (hotbodies lighning 10, komt een custom ophanging voor)
-Dual disk komt erin (ja, komt erin maar ik mis iets :lol: )
-wat schroefjes + kleine hopups
-komt 16/49 vertanding in (steel spur is verzonden, was on backorder)

Morgen zal ik wel wat foto's maken van me spulletjes :D.

Daarna moet de doos met spulletjes weer weggeborgen worden(Zucht ja ouders.. :lol:) komt omdat ik volgende week examen week heb ;)

Liu

Editt:
Net een emailtje van Towerhobbies gekregen, en ze zullen het onderdeeltje met spoed versturen :D . Dikke service wel :D echt wel een aanrader

Beloofde foto's. tja niet echt super kwaliteit maarja wat verwacht je van een camera van 50 euro.. :lol:

Doos met spullen :D
PHTO0022.jpg

Uit de doos (niet alles, maar er zaten ook nog schroefjes enzo bij, niet boeiend :D)
PHTO0020.jpg

Het belangrijkste :D
PHTO0016.jpg

Het hart!
PHTO0017.jpg

Uitlaatje
PHTO0018.jpg

Bijelkaar
PHTO0019.jpg

en toen kon het weer net zo snel de doos in, tja... ouders.. :roll:

Kun je wel leren met de gedachte dat er zo'n mooi pakketje in huis staat??? :?

ja hoor, :D hoop ik .

Ik ben niet zo stom om voor een pakketje me diploma voorbij te laten vliegen ;)

Eerst school, dan hobby :)

Heb jij effe geluk dat je zo kunt denken. Ik stel dus echt altijd alles uit en zelfs liever niks dan mijn schoolwerk te doen en ik laat me echt veel te snel afleiden. (wat een hobby kan doen he) :mad:

Er komt een nieuwe MT2 uit had ik gezien op de site van HPI-Europe, de MT2 G3.0 kijk maar eens naar de nieuwe catalogus.
Hij zou een nieuwe motor krijgen een 3.0 ipv 2.5 met 2.2pk ipv 1.2 en bovenop dat zou hij NOG sneller gaan.
De body heeft ook een facelift gekregen. Wat wel een tegenvaller is is da de rotostart ingeruilt moet worden voor een trekstarter.
Gr.

jup heb het gezien,

maar ik vind hem nou niet echt je van het...

Ik ben zowiezow niet weg van de standaard motor van de 18ss... veel problemen mee gehad, niet alleen ik.... En de T-15 is niet echt krachtig. Maar ik weet niet wat de G3.0 doet. Er zit teminste al een standaard alu pipe bij ipv dat nylon dingetje ;)

Het is gewoon eigenlijk de RTR van de SS kit met iets andere motoren.

Maar je moet niet echt geloven wat HPI zegt met hun PK waardes.. Als het echt 2.2PK is had ik de OS TZ-TX kunnen nemen, dat is echt een beest van een Motor. Veel mensen raadde mij dat af omdat hij gewoonweg TE sterk is. En als hpi komt met een motor waar standaard 2.2PK is wil ik wel weten wat ze voor drivetrain hebben...

Hpi claimd dat de 18ss motor 40.000 toeren maak en 1.5 pk leverd. Maar waarom is de OS CV-RX die langzamer draait, en die net zo sterk is als de 18ss motor toch beter en sneller?..

Liu

om de cup joints los te maken moet je dan een speciale sleutel hebben of niet.

HPI MT2 zei:
om de cup joints los te maken moet je dan een speciale sleutel hebben of niet.

Neej, een imbusje is genoeg ;)

@lenno ??? wat is er met die rollcage :roll:

Een rollcage doe je om je auto heen, als je dan eens op z'n kop land bij het rijden is het niet zo erg.
Dus eigenlijk vangt je rollcage de klap op. Bescherming voor je mt2.

Ik vind het alleen niet mooi :wink:

Back