Algemeen HPI MT2 topic

  • Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Als er vocht uit de uitlaat komt tijdens het rijden, wil dit dan zeggen dat de motor te rijk staat afgesteld ?
 
Er sputtert altijd wel een beetje onverbrande nitro uit de uitlaat, maar nooit zo erg als tijdens het inrijden.
Gewoon zorgen dat er een nette (blauwe) rookpluim uit de uitlaat komt, dan staat ie zeker niet te arm.
 
hier een paar pics met mooie leds er in gebouwd

HPI%20MT%202%20fotooos_1.JPG


HPI%20MT%202%20fotooos_2.JPG


HPI%20MT%202%20fotooos_3.JPG
 
Mooi gemaakt die ledjes :D wat voor uitlaat heb je er trouwens op gefriemeld? :P lijkt mij niet een uitlaat voor een MT2.

Ik rij zelf op Tornado 16% oil+ formula, ik denk dat dat 1ne procentje niet veel uitmaakt ;)
 
rc-ownd zei:
Mooi gemaakt die ledjes :D wat voor uitlaat heb je er trouwens op gefriemeld? :P lijkt mij niet een uitlaat voor een MT2.

Ik rij zelf op Tornado 16% oil+ formula, ik denk dat dat 1ne procentje niet veel uitmaakt ;)

het uitlaatje komt bij Quartel uit pijnaker vandaan
uitlaatje: hobby taiwan pijp & bocht T-Maxx (dit is wat er op de bon staat)
ik heb er een ander uitlaatje op gezet omdat de orginele kapot gereden was en het tankje ook
zonder uitlaatje geeft het zoveel herrie :music:

rij hier ook op 16%

edit: de failsafe heb ik op plek van de schakelaar gedaan en een stukje kunstof er voor gedaan van een oud cd hoesje

HPI%20MT%202%20fotooos_4.JPG



HPI%20MT%202%20fotooos_5.JPG
 
Hallo,

Ik heb gister een splinternieuwe mt2 gekocht.
motor volgens het boekje en WOT losgemaakt.
en de eerste paar rondjes gaat ie nog ff lekker over het asfalt, eerst alles ff lekker laten wennen.
echter vraag ik mij af wat de levensduur van een motor kan zijn ?
ik doe nu ongeveer 16 jaar aan modelbouw maar heb mij nooit afgevraagd hoelang een motor meegaat, we gaan er van uit dat de motor goed behandeld wordt en niet te arm afgesteld wordt.
heeft iemand een idee ??
 
Tussen de 0 en de 30 liter gemiddeld.

Nee echt, daar valt niets over te zeggen, alles hangt of staat met onderhoud, brandstof, en afstelling.

Recreatie motoren (force)
Bij mij gaan ze een jaar tot 1,5 jaar mee, en das gemiddeld een liter of 20 tot 30. Ze lopen bij mij iets te rijk,en hebben een 13% olie gehalte op 16% nitro mengsel.
Ze hebben op zich geen onderhoud aan zuiger of drijfstang of bus, wel elke keer luchtfiler schoon maken...

Bij mijn duurdere motoren (mega zx26/lrp 28) vervang ik om de 7 liter de drijfstang),maar ook hier geld als de zuiger en cylinder set op is, koop ik een nieuwe motor, want dan moeten er ook al weer nieuwe lagers in, dat kan niet uit, iig niet voor mij.
 
daniel tolhuis zei:
...motor volgens het boekje en WOT losgemaakt...

Motor 2x ingereden? :lol:

Meestal rond de 25 liter ja mits je goed onderhoud(afterun na elke keer rijden, afstelling). 25 liter is wel lang hoor, al lijkt het weinig, voor de gewone MT2:

25liter is 25000 cc, tankje is 75cc dus : 25000/75= 333 keer rijden, 1x rijden is zo'n 10~15 min dus 333x15= 4995min/ 60 = 83 uur ;)

Eigenlijk ietsjes minder, want je morst altijd wel, (of filter schoonmaken oid). ;)



:D
 
Dag allemaal, ik wou in me mt2 een nieuwe spur steken (om feller op te kunnen trekken).

Ik heb nu de originele 52T spur met een 13T klok.

Hoe fel zou ik het nu merken als ik er een bepaald aantal tanden meer of minder steek.

Het is dus de bedoeling van beter offroad te rijden (dus heviger op te trekken) maar ik rijd ook nog vaak op de gewone weg dus een BEETJE topsnelheid is toch leuk.

Ik heb de standaard t-15 motor.

Groetjes

Joris
 
Hey,

Volgens mij kun je geen groter spur voor de mt2 krijgen dan een 52tands. Je kan alleen nog maar lager gaan, wat voor meer topsnelheid zorgt en minder acceleratie. Wat je dus wel kan doen, is een 11 of 12 tands motortandwiel monteren. Dat verschil zul je zeker wel voelen, vooral bij het 11 tands tandwiel.

Sander
 
ik hab vandaag een nieuwe body gekocht voor mijn MT2. de body komt van een 18SS. ik wil graag jullie mening eens horen.
weet er iem. hoe je foto's moet uploaden. het lukt nie bij :( :cry:
 
ik heb een probleemke met mijn MT2,
de motor raakt nog vlot in gang, maar als ik gas geeft begint de motor te sputteren en komt er vloeistof uit de uitlaat.
Soms valt hij dan stil en soms begint hij toch te rijden ?
Iemand een idee ? Ik moet wel zeggen dat ik een beginner ben .
 
je sproeier ff dichter zetten
fabriek zegt inlopen op 3 slagen open
gewoon ff een halve slag dicht draaien
als hij dan beter loopt ga je zoeken naar de beste afstelling
zorg wel dat de auto volgas een pluimpje rook blijft geven.
la maar ff weten of het gelukt is
 
rc-ownd zei:
daniel tolhuis zei:
...motor volgens het boekje en WOT losgemaakt...

Motor 2x ingereden? :lol:

Meestal rond de 25 liter ja mits je goed onderhoud(afterun na elke keer rijden, afstelling). 25 liter is wel lang hoor, al lijkt het weinig, voor de gewone MT2:

25liter is 25000 cc, tankje is 75cc dus : 25000/75= 333 keer rijden, 1x rijden is zo'n 10~15 min dus 333x15= 4995min/ 60 = 83 uur ;)

Eigenlijk ietsjes minder, want je morst altijd wel, (of filter schoonmaken oid). ;)



:D

ha ha lol

neeehheee niet 2 x
2 tankies stationair
een daarna GEWOT lol niet werkwoord WOTTEN
LOL
 
bedoel je de main-needle ?
Het is wel een 2e hands wagen die ik nu een 3-tal weken heb,
en dit is de eerste keer dat ik dit voor heb
 
Back
Top