Algemeen Lipo topic

je kan beter een liposaver gebruiken, want dan weet je zeker dat je je dure lipo's niet stuk maakt.

deze van de conrad waarschuwt met een ledje als je moet stoppen, zo kan je dus wel je auto nog even aan de kant zetten en sta je niet meteen stil
lipo%20saver.jpg

Novak heeft er ook een, deze geeft eerst kleine 'tikje' gas om aan te geven dat je moet stoppen en dan kan je hem dus ook nog aan de kant zetten.
novak%20lipo%20saver.jpg

Daan

ja idd, kan van alles zijn;)

Ik heb de lipo's binnen .. :D

en ben ze gaan laden . de eerste 10 min blijft hij laden op 3,8 A

maar als hij 25 min aan het laden is laadt hij nog maar op 1,3 A :(

Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen om hem sneller te laten laden ..

want zo is hij over 2 uur nog niet klaar

Edit :@

nu wordt het helemaal mooi

Na 35 min laden stopt hij al en er zit met 1300 MAh in ?

Hoe kan dit en hoe los ik het op

Zie je eigen topic : :)

probleem-met-lipos

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke Lipo's kunnen met een hoge laadstroom worden geladen?

Ik bedoel dat alle trakpowers met 2C kunnen worden geladen, en mijn Team orion 3200 lipo's maar aan 1C, dan laad je met de ene aan 9,6A en met de Team orion aan 3,2? een aardig verschil, niet?

De robitronic 5200 mag je ook maar aan 5,2A op laden.

Zijn er nog lipo's die aan 2C of meer op te laden zijn? Een uur is immers wel lang...

snel laden is niet zo gezond voor je lipo.
Je koopt beter 2 of meerder accu's en minstens 2 laders als je snel weer volle accu's wil.

Op bijna alle wedstrijden die er gereden worden zit er een uur tussen de ene en de volgende heat die je moet rijden dus een uur is tijd zat. Plus dat je de meeste LiPo's in een heat van 5 min. niet leeg rijd en zo zal de laadtijd voor de volgende heat minder zijn dan een uur...

Geen probleem om op 1C te laden dus...

Joost. :mrgreen:

Ik veronderstel dat meneer geen wedstrijden doet met zijn wagen, anders was hij er zelf wel achtergekomen dat er voldoende tijd is. Ik begrijp zeer goed dat als je wat gaat rijden voor de lol je zoveel mogelijk wil rijden.

Wedstrijdrijden is idd niet het doel, anders had ik deze vraag niet gesteld... :D

Na nog wat verder gekeken te hebben ben ik er nog meer van overtuigd dat enkel trakpower laat op laden aan 2C

nu moet je bedenken wat de beste optie is (in het geval dat je 2 of meer lipo's hebt)

een trakpower laden op 2C, die dan sneller stuk is en je moet dus snel weer een nieuwe kopen

of een extra lader en gewoon laden op 1C waardoor je accu wel langere tijd mee kan.

En wat dacht je van ( Team ) orien ...?

Op de TO LiPo's staat duidelijk vermeld dat er enkel tot 1C opgeladen mag worden...

Kunnen de nieuwe 3400 3600 3800 en 5000 platinum aan 2C opgeladen worden mss, want op de website van TO staat er geen specs en de pdf met eigenschappen van hun kokam is vergrendeld met een paswoord...

Maar ik denk dat ik me gewoon een batterij meer ga aan schaffen en volgens mijn modelbouwboer gaan trakpower LiPo's ook minder lang mee...

thx voor de hulp :bye:

in de handleiding van de team orion 3800 lipo staat dat je veilig op 2c kunt laden, ze geven ook aan dat je ze makkelijk zonder balancer kunt laden zonder dat dit prestatiegevolgen heeft voor de lipo. Grappig is dan wel weer dat bijv. mijn ultramat 14 standaard op 1c voor een lipo staat ingesteld, en dat niet te wijzigen is (of ik kan het niet vinden).

Maar koop gewoon meerdere packs, hoef je geen risico te lopen en kun je lekker lang rijden.

"veilig" en "makkelijk" is wat anders dan "met de langste levensduur". Lipo's zijn voor mij duur genoeg om ze zo te behandelen dat ze het langst mee gaan. Maar daar maakt iedereen een eigen keuze in neem ik aan.

Als je wilt dat je Ultramat met een andere stroom laadt moet je de capaciteit van de accu anders instellen. Als je invoert 2000 mAh gaat hij met 2A laden, bij 4000 mAh gaat hij met 4A laden. Meer doet je lader niet met dat gegeven.

Als je wilt dat je Ultramat met een andere stroom laadt moet je de capaciteit van de accu anders instellen. Als je invoert 2000 mAh gaat hij met 2A laden, bij 4000 mAh gaat hij met 4A laden. Meer doet je lader niet met dat gegeven.

Niet waar... Ik moet bij de Ultramat 16 de laadstroom én het aantal mAh in geven. voor de trakpower saddle 4800 is dat 8A 4800mAh, voor de TO 3200 is dat 3,2A 3200mAh... (8A is max van de lader)

Back